توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و مبارزه با پولشویی و خدمات ارزی در صدر اخبار این هفته بانک ملی ایران

اخبار این هفته بانک ملی ایران بر حوزه بانکداری الکترونیک و غیرحضوری و توسعه خدمات داخلی و خارجی استوار بود.

  • ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 4529


تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم توسعه خدمات الکترونیکی و اینترنتی بانک

 

مدیرعامل بانک ملی ایران در بازدید از شرکت داده ورزی سداد بر لزوم توسعه خدمات الکترونیکی و اینترنتی بانک تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده با بیان این که بانک ملی ایران پوست اندازی کرده و به یکی از بانک های پیشرو در حوزه خدمات غیرحضوری تبدیل شده است، گفت: خدماتی که اکنون بر روی سامانه «بام» ارائه می شود، در مواردی منحصر به فرد و در بسیاری موارد کم نظیر است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه مشتریان بانک ملی ایران این تفاوت ها را به خوبی لمس کرده اند، به طوری که افزایش تعداد کاربران و میزان استفاده از این سامانه کاملا مشهود است.

به گفته حسین زاده، اپلیکیشن «بله» نیز محصول منحصر به فرد بانک ملی ایران است که خدمات بانکی را بر بستر پیام رسان ارائه می دهد و زیرساخت های توسعه آن نیز فراهم شده است.

وی تاکید کرد: امکانات بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران به طور برنامه ریزی شده و پیوسته در حال به روز رسانی است.

در ادامه این بازدید، مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک و فرامرز خالقی مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران ارائه کردند.

پرداخت اقساط بین بانکی، بهبود سرویس های کارتی، بهبود ویجت های گزارش گیری بانک آفیسر، ویجت جدید چک، استقرار سرویس های بورس بر سرورهای عملیاتی و رفع مغایرت مشخصات مشتریان از جمله خدمات تازه سامانه بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران (بام) است.

 


مبارزه با پولشویی جزء فرهنگ لاینفک بانکداری در بانک ملی ایران است

 

عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه مبارزه با پولشویی عین مشتری مداری است، گفت: مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم جزو فرهنگ لاینفک بانکداری در بانک ملی ایران است.

اولین دوره آموزشی تکمیلی مبارزه با پولشویی امروز با حضور غلامرضا پناهی عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران، حسین بارانی معاون منابع انسانی بانک، سیدرضا انواری رییس اداره کل مبارزه با پولشویی بانک، داوود ملک نیا رییس اداره کل آموزش بانک و جمعی از پایوران بانک به صورت همزمان در سراسر کشور به مدت سه روز آغاز شد.

در این مراسم غلامرضا پناهی با تاکید بر اینکه بحث مبارزه با پولشویی از پیش شرط های فعالیت بانکداری است، اظهار کرد: بانکداری جز مدیریت ریسک نیست و حتی در ادبیات بانکداری نیز این واژه با مدیریت ریسک تعریف می شود.

وی با بیان اینکه باید به سمت و سوی انجام فرایندها بر پایه مدیریت ریسک پیش رویم، افزود: امروز مدیرعامل و هیات مدیره بانک توجه ویژه ای به مدیریت ریسک دارند و از مهم ترین ریسک ها نیز ریسک شهرت و اعتبار است.

پناهی ادامه داد: مبارزه با پولشویی در شمول ریسک شهرت قرار می گیرد و هیچ بانکی بدون شهرت و اعتماد نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.

عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران بیان کرد: بر اساس ماده یک قانون مبارزه با پولشویی، هر نوع عایدی که منشا آن نامشروع باشد، مشمول این قانون خواهد بود و در شرایط امروز کشور، مبارزه با پولشویی یکی از بهترین راه های مبارزه با فساد است.

پناهی با تاکید بر اینکه سیستم های مالی باید به طور دقیق و سنجیده مدیریت شوند، ابراز کرد: عواید نامشروع نباید به راحتی بتوانند وارد کسب و کارهای حلال شوند و در این بین سیستم بانکی یک فیلتر بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه همه باید از قانون مبارزه با پولشویی در کشور حمایت کنند، گفت: در بعد بین المللی نیز برای بازیگری در این عرصه باید قواعد را رعایت کرد بنابراین برای ارتباط اقتصاد و نظام مالی کشور باید الزامات و دستورالعمل های بین المللی مورد توجه قرار گیرد که نیازمند آماده سازی زیرساخت ها و منابع انسانی هستیم.

معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه مبارزه با پولشویی می تواند منجر به شفاف سازی فضای اقتصادی کشور شود، تصریح کرد: گاهی استنباط می شود که مبارزه با پولشویی و یا دریافت اطلاعات از مشتریان در بانک با مشتری مداری منافات دارد در حالی که این استنباط اشتباه است و قطعا مشتریان نیز تمایل دارند تا با بانک های خوشنام کار کنند.

وی با تاکید بر اینکه در دوره آموزشی تکمیلی مبارزه با پولشویی 11 هزار نفر از مدیران بانک با الزامات واحد و آیین نامه های بین المللی در این حوزه آشنا می شوند، گفت: تطبیق فنی و کارایی مبارزه با پولشویی از جمله موارد ارزیابی بانک ها در این زمینه است و ضوابط و مقررات KYC نیز بر شناخت مشتری از سوی بانک تاکید دارد.

پناهی خاطر نشان کرد: با توجه به دامنه بسیار وسیع بانک ملی ایران در خدمت رسانی بانکی در سطح کشور، اگر این بانک خود را به طور کامل با قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تطبیق دهد، نظام بانکی با این موضوع تطبیق یافته است.

همچنین داوود ملک نیا رییس اداره کل آموزش بانک ملی ایران نیز در ادامه با تاکید بر اینکه استانداردسازی دوره های آموزشی امسال در دستور کار این اداره کل بوده است، گفت: ما تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفتیم و خوشبختانه موفق شدیم تا ایزو 10015 را اخذ کنیم.

وی  با تاکید بر اینکه آموزش های بانک 95 درصد با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد، خاطر نشان کرد: با بازرسی های صورت گرفته از سوی FATF (گروه ویژه اقدام مالی) یک دوره تکمیلی برای مبارزه با پولشویی طراحی و در تمام ادارات امور شعب برنامه ریزی شد و پایان امسال 56 دوره تکمیلی برای بازرسان و کارشناسان خواهیم داشت.

 

 


لزوم توجه ویژه به استفاده از ارز متقاضی در ارائه خدمات به مشتریان

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم توجه ویژه به استفاده از ارز متقاضی در ارائه خدمات به مشتریان بانک تاکید کرد.

غلامرضا پناهی در جمع مدیران و کارشناسان حوزه ارزی و بین الملل بانک با بیان این که پساتحریم، رونق را به فعالیت های ارزی و بین المللی بانک ملی ایران برگردانده است، گفت: روابط کارگزاری ما با خارج از کشور پیوسته در حال توسعه است و کارگزاران خارجی مرتب از ما صورت های مالی را درخواست می کنند.

وی با اشاره به این که شعب خارجی بانک ملی ایران این روزها به خوبی فعال شده اند، اظهار کرد: در شعبه پاریس و میربیزنس بانک تقریبا همه خدمات بانکی در حال ارائه است و شعبه هامبورگ نیز هم اکنون فعالترین شعبه خارجی نظام بانکی کشور است.

پناهی با تاکید بر لزوم توسعه تجارت خارجی برای رونق هر چه بیشتر اقتصاد کشور، افزود: تجارت خارجی شامل واردات و صادرات، یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است و یکی از نیازهای اصلی آن نیز تسهیل در روابط بانکی است، به طوری که وارد کننده و صادر کننده بتوانند به راحتی ارز مورد نیازشان را تامین یا آن را منتقل کتند.

به گفته وی، تنوع درآمد ارزی نیز نشان دهنده قدرت اقتصاد است، بنابراین در بخش هایی مانند سفر به عتبات عالیات که سالانه حجم زیادی ارز را مصرف می کند، می توان از ارزهای محلی مانند دینار استفاده کرد.

معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با اشاره به این که نقل و انتقال وجوه، یکی از کارکردهای نظام بانکی در عرصه بین الملل است، اظهار کرد: تامین مالی و اعتباری برای تجار، یکی دیگر از مهمترین این کارکردهاست، به طوری که اگر در این بخش درست عمل شود، ظرفیت تجارت خارجی کشور چند برابر خواهد شد.

پناهی با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در بانک ملی ایران، ادامه داد: بانک ملی ایران 80 سال در عرصه بین الملل سابقه دارد و از 50 سال پیش در مراکز مالی دنیا حضور فیزیکی داشته که این مزایا می تواند در مذاکرات و مراودات بین المللی بسیار موثر باشد.

به گفته وی، ارائه خدمات مطلوب ارزی و بین المللی، می تواند مشتریان را به سوی بانک سرازیر کند که این اقدام در حوزه ریالی نیز نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که توجه ویژه به استفاده از ارز متقاضی در ارائه خدمات به مشتریان بسیار مهم است، گفت: ما باید ارز صادرکنندگان را با نرخ بازار خریداری کرده و در اختیار وارد کنندگان قرار دهیم، چرا که با این روش هم بانک به وظیفه خود عمل کرده و هم خواسته های تجار برآورده شده است.

وی بر لزوم انسجام واحدهای داخلی و خارجی بانک در استفاده از همه ظرفیت ها و نیز کمک به پیشرفت بانک تاکید و خاطرنشان کرد: از همه کارکنان بانک این انتظار هست که در سه ماه پایانی سال، با قدرت و دقت به انجام امور بپردازند.

در ادامه این نشست محسن محمد از مدیران ارشد شعبه هامبورگ بانک ملی ایران با تشریح وضعیت کنونی این شعبه گفت: بعد از لغو تحریم ها علیه کشورمان، خیلی زود اقدامات لازم برای راه اندازی مجدد شعبه انجام شد و امروز می توان گفت شعبه هامبورگ به خوبی احیا شده است.

وی افزود: این شعبه به شبکه های اصلی نقل و انتقال وجه متصل شده و تقریبا همه خدمات بانکی در آن انجام می شود.

محمد با تاکید بر این که همه خدمات بانکی که پیش از وضع تحریم ها در شعبه ارائه می شد، امروز نیز ارائه می شود، گفت: تامین مالی، تنزیل ال سی، انتقال وجه، گشایش ال سی و صدور ضمانتنامه، از جمله خدمات روزمره این شعبه است.

به گفته وی، دولت آلمان از خدمات بانک ملی ایران در این کشور به خوبی حمایت می کند.

 


هشدار بانک ملی ایران نسبت به سوء استفاده از شماره تلفن صاحبان فروشگاه ها

 

بانک ملی ایران نسبت به سوءاستفاده کلاهبرداران از شماره تلفن همراه صاحبان فروشگاه ها و مراکز خرید هشدار داد.

کلاهبرداران در شگردی جدید از طریق دستگاه های پایانه های فروش مستقر در فروشگاه ها ضمن شناسایی بانک های فروشندگان هدف، اقدام به افتتاح حساب بانکی با مشخصات شناسنامه های مفقوده یا مسروقه به نام افراد غیر در همان بانک کرده و در زمان تکمیل اطلاعات کارت حساب بانکی نیز شماره تلفن همراه صاحب فروشگاه را درج می کنند.

در ادامه این کلاهبرداران خدمت ارسال پیامک حساب بانکی را نیز فعال کرده و در زمان خرید اینترنتی و یا خرید از طریق موبایل بانک، وجه را به حساب تازه افتتاح شده واریز می کنند که پیامک آن به حساب فروشنده ارسال می شود. صاحبان فروشگاه ها نیز به محض دریافت پیامک واریز وجه و بر اساس عادت بدون توجه به مانده موجودی و شماره حساب قید شده، کالای خریداری شده را به فرد کلاهبردار تحویل می دهند.

بر همین اساس بانک ملی ایران از مردم و مشتریان عزیز به ویژه پذیرندگان پایانه های فروشگاهی تقاضا دارد در هنگام خریدهای اینترنتی و استفاده از سایر درگاه های بانکی برای پرداخت وجه همانند موبایل بانک، نسبت به تطبیق تمامی اطلاعات دریافتی از طریق پیامک از جمله شماره حساب و موجودی آن اقدام کرده و صرفا دریافت پیامک بر اساس مبلغ را ملاک صحت عملیات قرار ندهند.

 


ارسال 13 کانکس بانک ملی ایران به منطقه زلزله زده ثلاث باباجانی

 

کاروان اهدایی کارکنان بانک ملی ایران حامل 13 کانکس جهت اسکان هموطنان زلزله زده غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه از قزوین به سمت منطقه ثلاث باباجانی اعزام شد.

 

تعداد 10 کانکس از سوی کارکنان شرکت ملی آزادراه قزوین-زنجان از شرکت های تابعه بانک ملی ایران و تعداد سه کانکس از سوی کارکنان بانک ملی ایران در استان قزوین طی حرکتی خودجوش برای اسکان هموطنان زلزله زده و آسیب دیده به ثلاث باباجانی ارسال شد.

شرکت ملی آزادراه قزوین-زنجان از شرکت های تابعه بانک ملی ایران می باشد و کانکس های ارسالی با تخصیص بخشی از حقوق ماهانه کارکنان این شرکت و کارمندان بانک ملی استان قزوین خریداری شده است.

بانک ملی ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود از روز نخست این زمین لرزه، امکانات بیمارستان بانک را بسیج و تیم پزشکی و کادر پرستاری خود را به مناطق زلزله زده اعزام کرد.

همچنین بانک خدمات نقدی شامل 11 کامیون حاوی داروهای ضروری و کمیاب نظیر آلبومین به ارزش 2 میلیارد تومان، 48 هزار بطری آب معدنی به ارزش 24 میلیون تومان، 120 دستگاه چادر به ارزش 162 میلیون تومان،1400 تخته پتو به ارزش 127میلیون و 200 هزار تومان، 1500 قرص نان از استان همدان به مناطق زلزله زده به ارزش 300 هزار تومان و 300 کارت هدیه 500 هزار تومانی به خانواده های آسیب دیده و هموطنان زلزله زده کرمانشاه ارسال کرده است.

خرید و ارسال 25 عدد کانکس به ارزش 100 میلیون تومان، توزیع 310 عدد گاز پیکنیک و روشنایی با مجموع ارزش 12 میلیون و 400 هزار تومان، برپایی آشپزخانه صحرایی و توزیع 30 هزار پرس غذای گرم در  10 وعده غذایی ظهر و شب به ارزش 35 میلیون تومان نیز بخشی دیگر از خدمات بانک به مناطق زلزله زده غرب کشور بوده است.

همچنین بیش از یک میلیارد و 350 میلیون تومان نیز از محل بخشی از حقوق ماهانه کارکنان بانک ملی ایران و کمک های غیرنقدی و اقلام ضروری جمع آوری شد که در حال هزینه کرد در مناطق زلزله زده است.

 


دست یاری بانک ملی ایران به بنگاه های اقتصادی

 

بانک ملی ایران از عملکرد قابل توجهی در رونق بخشی اقتصادی به کسب و کارها و بنگاه های کوچک و متوسط برخوردار است و از این رو توانسته در سال جاری تعداد قابل توجهی از بنگاه های بحرانی و نیمه تعطیل را با پرداخت تسهیلات به عرصه تولید و صنعت بازگرداند.

اشتغال از محوری ترین اولویت های بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک کشور است و از این رو حفظ و توسعه فرصت های شغلی با پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط و کارگاه های با اشتغال کم تر از 100 نفر همواره مورد توجه بوده است.

از سویی بانک ملی ایران در سال جاری رتبه نخست پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط را در میان 23 بانک دیگر ارایه دهنده این نوع تسهیلات از آن خود کرده است.

همچنین این بانک از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، بالغ بر 22 هزار و 438 فقره تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت کرده است.

بانک ملی ایران در هفت ماه ابتدای سال جاری در مجموع 58 هزار و 603 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در 42 هزار و 114 فقره برای حمایت از تولید و اشتغال پرداخت کرده است که بیش از 14 درصد مجموع تسهیلات پرداختی از ابتدای سال تا پایان مهرماه را شامل می شود.

حمایت از بنگاه های اقتصادی با اشتغال محدود و اجرای سیاست های دولت در زمینه ساماندهی و کمک به راه اندازی و تقویت این واحدها نیز همواره یکی از دغدغه های بانک ملی ایران بوده به طوری که در هشت ماه ابتدای امسال بیش از 10 هزار و 82 میلیارد ریال تسهیلات در 981 فقره به بنگاه های با اشتغال کم تر از 100 نفر پرداخت کرده است.

از سوی دیگر طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید، بانک ملی ایران با پرداخت تسهیلات بانکی تنها در پنج استان کشور، 65 بنگاه اقتصادی را از مرحله بحران به مرحله تولید فعال رسانده است.

طی این مدت بنگاه های بحران زده پنج استان زنجان، ایلام، چهار محال و بختیاری، فارس و همدان با دریافت دو هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات دوباره احیا شده و به عرصه تولید بازگشته اند.

این تسهیلات به منظور استفاده برای افزایش تولید، خرید ماشین آلات، سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، تامین مواد اولیه و ایجاد خط تولید جدید پرداخت شده و تولید بنگاه ها را به وضعیت مطلوب رسانده است.

بانک ملی ایران همچنین واحدهای کلان اشتغال را نیز مورد توجه داشته و در هشت ماه ابتدای سال جاری پرداخت بیش از 16 هزار و 810 میلیارد ریال تسهیلات ریالی را تصویب کرده است که مجموع درخواست های وارده و تعیین تکلیف شده در آبان ماه امسال نیز تعداد سه فقره تمدید مشارکت مدنی تسهیلات مصوب پیشین و دو فقره تسهیلات به ارزش 224 میلیارد ریال در زمینه تولید کاشی، سرامیک و سیمان خاکستری از منابع داخلی بانک بوده است.

در ماه گذشته نیز پرداخت بیش از 11 هزار و 338 میلیارد ریال تسهیلان کلان در این بانک تصویب شده که سه فقره تسهیلات کلان دوران مشارکت تسهیلات مصوب قبلی و پنج فقره تصویب تسهیلات جدید در زمینه های پالایش نفت، تولید کیک و کلوچه، احداث هتل و صنعت نساجی بوده است.

 

 


رتبه نخست پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در استان فارس برای بانک ملی ایران

 

اداره امور شعب استان فارس بانک ملی ایران توانست رتبه نخست بانک های این استان را در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از آن خود کند.

این اداره با هدف خدمت به اقشار محروم جامعه و به منظور تحقق محرومیت زدایی، دو هزار و 216 فقره تسهیلات مسکن روستایی در نه ماه نخست امسال پرداخت کرد.

این تسهیلات به ارزش بیش از 297 میلیارد ریال در قالب بهسازی، جعاله و کمک به سیل زدگان پرداخت شده است.

این مبلغ معادل 96 درصد کل مبلغی است که از سوی دولت محترم به بانک ملی ایران در استان تکلیف شده بود.

 

 


تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر اهمیت موضوع تحقیق و توسعه سازمانی

 

معاون مالی و عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر اهمیت موضوع تحقیق و توسعه سازمانی در این بانک تاکید کرد.

 ناصر شاهباز در بازدید از اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی بانک ضمن اشاره به جایگاه این اداره کل در تحقق موضوع تحقیق و توسعه در بانک ملی ایران اظهار کرد: با قابلیت ها و توانایی های موجود، اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی می تواند بانک را در رسیدن به اهداف والای خود یاری کند.

وی بیان کرد: تجربه‌های ذخیره شده در بانک ملی ایران در امور تحقیق و توسعه سازمانی آن بسیار ارزشمند است.

در ادامه بهرام واقفی رییس اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی بانک پروژه های در دست اقدام این اداره کل را تشریح و بیان کرد: پروژه های فعلی و در دست اقدام این اداره کل از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند و نقش بسزایی در پیشبرد اهداف بانک ملی ایران دارند.

 

 


بررسی مطالبات معوق در مجله بانک ملی ایران

 

دویست و چهل و ششمین شماره مجله بانک ملی ایران با پرونده ویژه «مطالبات معوق» منتشر شد.

پرونده این شماره مجله با تیتر اصلی «هر نفسی که فرو می رود مخل حیات است و...»، موضوع «مطالبات معوق بانکی و راهکارهای وصول آن» را در گفت و گو با مدیران بانک و کارشناسان اقتصادی بررسی و در ادامه گزارشی از اقدامات بانک در مناطق زلزله زده غرب کشور و کرمانشاه را منعکس کرده است.

گزارشی از حضور مدیرعامل بانک ملی ایران در کرمانشاه برای بررسی آخرین وضعیت زلزله زدگان و برقراری مجدد خدمات بانکی، صندلی داغ با «حمیدرضا صدر» نویسنده و کارشناس فوتبال، گفت و گو با رییس یکی از قدیمی ترین شعب بانک ملی ایران و نیز گفت و گو با «بهروز غریب پور» کارگردان نام آشنای سینمای ایران و کارگردان فیلم «اردک لی» از دیگر مطالب این شماره مجله است.

این شماره مجله بانک ملی ایران در 84 صفحه منتشر شده که در همه واحدهای صف و ستاد بانک در سراسر کشور توزیع می شود. امکان دریافت مجله از طریق سایت بانک نیز با مراجعه به آدرس www.bmi.ir و قسمت اخبار و نشریات بانک فراهم است.

مجله بانک ملی ایران قدمتی 84 ساله دارد و تلاش شده تا در شماره های اخیر با اعمال تغییرات اساسی در فرم و محتوا علاقه مندان به نشریات کاغذی را بیش از پیش راضی نگه دارد.

 


برنامه ریزی بانک ملی ایران برای توسعه خدمات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از برنامه ریزی این بانک برای توسعه خدمات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد.

برات کریمی گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ظرفیت های استفاده نشده فراوانی دارند که می توان با احیای آنها، اقدامات گسترده ای را در جهت بهبود هر چه بیشتر فعالیت ها عملیاتی کرد.

وی اظهار کرد: بانک ها در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نقش مهمی دارند و می توانند روابط پولی و مالی را به شدت تسهیل کنند.

کریمی با اشاره به این که تا کنون بانک ملی ایران در این مناطق حضوری چشمگیر داشته و خدمات مطلوبی به مشتریان ارائه کرده است، گفت: با این حال به نظر می رسد در این مناطق خدمات جدیدی مورد نیاز فعالان اقتصادی باشد که بانک ملی ایران آنها را شناسایی کرده است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: خدمات تازه بانک ملی ایران در شعب مناطق آزاد و ویژه می تواند به رونق بیشتر فعالیت اقتصادی این مناطق بیانجامد.

 


قسمت جدید داستان مصور "ماجراهای انسان اولیه" در سایت کانون جوانه ها

 

قسمت دهم داستان مصور "ماجراهای انسان اولیه" در سایت کانون جوانه های بانک ملی ایران قرار گرفت.

در قسمت های پیشین این داستان مصور ماجراهای مربوط به پیدایش معامله کالا به کالا و مشکلات استفاده از آن، استفاده از فلزات گران بها به عنوان یک مرجع برای معاملات در گذشته و شکل گیری سکه از فلزات گرانبها آمده است.

در قسمت دهم "ماجراهای انسان اولیه" نیز به موضوع مازاد درآمد و شکل گیری پس انداز پرداخته می شود.

این داستان مصور 12 قسمت دارد که هر ماه یک قسمت از آن روی سایت کانون جوانه های بانک ملی ایران قرار می گیرد.

کانون جوانه های بانک ملی ایران از سال 1392 با هدف آموزش مسائل مالی و افزایش سواد اقتصادی در مدارس و گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل شد و اکنون بیش از یک میلیون نفر هم عضو دارد.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: