بازتاب گسترده خبر تغییر ظاهر ملی کارت های بانک ملی ایران در اخبار هفته گذشته

بانک ملی ایران در هفته گذشته از تغییر در طراحی و ظاهر ملی کارت های خود خبر داد. این خبر نه تنها پربازدیدترین خبر سایت بانک بود، بلکه در رسانه ها و میان مشتریان نیز بازتاب گسترده ای داشت.

  • ۱۳۹۶/۰۶/۰۹ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 7749

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، پس از سال ها که طراحی روی ملی کارت های این بانک با تصویر قله دماوند همراه بود، بخش انفورماتیک بانک ملی ایران با هدف پاسخگویی به نیازها و سلایق مشتریان ،اقدام به تغییر ظاهر کارت های برداشت بانک و بالابردن جذابیت بصری آن ها کرد.

این کارت ها در حال حاضر تولید شده اند و بزودی از طریق شعب بانک ملی ایران صادر خواهند شد.

لازم به ذکر است تعداد ملی کارت های صادره بانک ملی ایران سهم بالایی در نظام بانکی دارد. بررسی سهم تعدادی کارت های بانکی تراکنش دار بانک ها در سال گذشته نشان می دهد بیشترین کارت برداشت تراکنش دار متعلق به بانک ملی ایران بوده و همچنین آمار تعداد کل کارت های صادره شبکه بانکی کشور تا پایان فروردین ماه امسال که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، نشانگر سهم 13 درصدی این بانک از کارت های برداشت نظام بانکی است.

 


حضور مدیران بانک ملی ایران در بیست و هشتمین همایش تخصصی بانکداری اسلامی

 

بیست و هشتمین همایش تخصصی بانکداری اسلامی با رویکرد نقش نظام اعتباری بانک ها در حمایت از تولید و اشتغال در چارچوب بانکداری اسلامی، در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این همایش که با حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل و تنی چند از اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران، مدیران اقتصادی و بانکی و صاحب نظران اقتصادی برگزار شد، سیاست های پولی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

ضرورت بازبینی و اصلاح نظام اعتباری بانک ها در راستای حمایت از تولید و اشتغال، نظارت موثر اعتباری بانک مرکزی در راستای حمایت از تولید و اشتغال، فرصت ها و چالش های حقوقی نظام اعتباری بانک ها در راستای حمایت از تولید و اشتغال، راهکارهای توسعه تعاملات بانکی بین الملل در راستای حمایت از تولید و اشتغال، راهکارهای عملی برای تقویت منابع اعتباری بانک ها در راستای حمایت از تولید و اشتغال و نقش بازار سرمایه در بهبود عملکرد نظام اعتباری بانک ها در راستای حمایت از تولید و اشتغال از مهمترین محورهای این همایش بود.

همایش بانکداری اسلامی هر سال در هفته بانکداری، مقارن با تصویب قانون عملیات بانکداری بدون ربا برگزار می شود. این همایش فردا نیز ادامه خواهد داشت.

 


معاون اول رئیس جمهور از بانک ملی ایران تقدیر کرد

 

معاون اول رئیس جمهور از بانک ملی ایران به جهت بالاترین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی و بیشترین مساعدت با خانواده های کمیته امداد امام خمینی(ره) تقدیر کرد.

دکتر اسحاق جهانگیری در پی ارسال نامه سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به جهت اعلام بیشترین مساعدت بانک ملی ایران با خانواده های کمیته امداد امام خمینی(ره) در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، ضمن آرزوی توفیق، مراتب تشکر و تقدیر را نسبت به این اقدام اعلام کرد.

بر این اساس در نامه  ارسالی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید شده است: بانک ملی ایران با پرداخت مبلغ سه هزار و 250 میلیارد ریال (10 درصد بیش از سهم تکلیفی) بالاترین سهم پرداخت را نسبت به سایر بانک ها عهده دار بوده که زمینه ایجاد 28 هزار و 179 طرح اشتغال و بالتبع توانمندی و خودکفایی بخشی از خانواده های تحت حمایت این نهاد را فراهم کرده است. عملکرد موثر بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی طی چند سال اخیر زمینه خودکفایی و خروج 126 هزار و 972 خانوار را از حمایت های دائم این نهاد ایجاد کرده است.

 

 

انواری دبیر کمیسیون مبارزه با پولشویی شورای هماهنگی بانک ها شد

 

سید رضا انواری با بیشترین آرای کسب شده به عنوان دبیر کمیسیون مبارزه با پولشویی شورای هماهنگی بانک ها انتخاب شد.

در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک ها، سید رضا انواری رئیس اداره کل مبارزه با پولشویی این بانک توانست با کسب بیشترین آراء از سوی اعضاء، به عنوان دبیر کمیسیون مبارزه با پولشویی شورای هماهنگی بانک ها انتخاب شود.

 

 

 تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر جذب منابع ارزان قیمت

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم جذب منابع ارزان قیمت در سال جاری تاکید کرد.

برات کریمی در همایش هم اندیشی روسای ادارات امور تهران و شعب مستقل با محوریت امور سازمانی و پرسنلی که به میزبانی اداره امور شعب جنوب تهران برگزار شد، افزود: هم اکنون وضعیت بانک چه در بخش منابع و چه در بخش نسبت مطالبات معوق به تسهیلات پرداختی (NPL) مناسب است و از این پس سودآوری یکی از اهداف اصلی ماست.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه انسانی در سازمان ها گفت: توسعه، موفقیت و شکوفایی یک سازمان و کشف راهکارهای کاربردی، همواره توسط کارکنان خلاق، هوشمند و پرورش یافته عملیاتی می شود.

کریمی افزود: مهمترین سرمایه در اختیار مدیران، منابع انسانی است و نحوه بهره مندی از تخصص و توان آنها، هنر مدیران موفق است.

محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران نیز در این جلسه ضمن بررسی و ارزیابی وضعیت ادارات امور تهران و شعب مستقل، گفت: به منظور بهینه کردن انجام امور در شعب، اصلاح فرایندها می بایست در دستور کار قرار گیرد.

حمید رضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور و اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور نیز در این همایش نکاتی را در خصوص مسائل سازمان بیان کردند.

در این همایش که فرامرز خالقی مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد نیز در آن حضور داشت، از گزارش مدیریتی تحت عنوان «رهگیری و نظارت بر کمیته ها» رونمایی شد.

با استفاده از این گزارش، عملکرد کمیته های مربوط به اعتبارات، انتصابات و پیگیری از لحظه ایجاد تا پایان، قابل پیگیری و گزارشگیری خواهد بود.

در بخش دیگری از این همایش، محمد رضایی رئیس اداره کل سرمایه انسانی و هادی سالار خیلی رئیس اداره کل سازمان و روش ها به سوالات و نظرات روسای ادارات امور شعب پاسخ دادند.

افشین کاظمی رئیس اداره امور شعب جنوب تهران بانک ملی ایران نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب، برگزاری جلسات ماهانه ادارات امور شعب تهران را بسیار مثبت و تاثیر گذار خواند.

  

  


پرداخت حدود 90 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در چهار ماه نخست امسال توسط بانک ملی ایران

 

بانک ملی ایران در چهار ماه نخست امسال، حدود 90 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ بیش از 8 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

از مجموع حدود 423 هزار فقره تسهیلات پرداختی بانک در این مدت بیش از 27 هزار فقره تسهیلات در قالب مضاربه به مبلغ بیش از 12 هزار میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است.

پرداخت بیش از 127 هزار فقره تسهیلات در قالب مشارکت مدنی به مبلغ بیش از 131 هزار میلیارد ریال و پرداخت بیش از 107 هزار فقره تسهیلات در قالب فروش اقساطی به مبلغ بیش از 24 هزار میلیارد ریال در چهار ماه نخست امسال توسط واحدهای مختلف بانک ملی ایران محقق شده است.

تسهیلات جعاله در بیش از 67 هزار فقره به مبلغ بیش از 14 هزار میلیارد ریال و نیز تسهیلات مرابحه در بیش از 2 هزار و 300 فقره به مبلغ حدود 591 میلیارد ریال در این مدت توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است.

 

1.5 میلیون نفر - ساعت آموزش برای کارکنان بانک ملی ایران 


همکاران بانک ملی ایران در سال گذشته یک میلیون و 500 هزار نفر ساعت دوره آموزشی را گذرانده اند. این میزان آموزش دست کم 61 هزار نفر از همکاران بانک را پوشش داده است.

این آموزش ها در قالب برگزاری 1859 دوره، نشست و همایش و به شکل دوره های ضمن خدمت، کوتاه مدت پایه و تخصصی بانکداری بوده است.

دوره های آموزشی کارکنان بانک ملی ایران که از بدو ورود به بانک تحت عنوان توجیهی شغلی آغاز می شود، تا پایان دوران خدمت ادامه دارد. در این دوره ها همه کارکنان بانک از پایین ترین رده شغلی تا عالی ترین رده سازمانی تحت آموزش های خاص شغلی خود قرار می گیرند.

بانک ملی ایران اعتقاد دارد آموزش کارکنان به بهبود ارائه خدمات برای مشتریان می انجامد و از این رو دانش افزایی مستمر همکاران را به عنوان یک رویکرد اساسی همواره در دستور کار دارد.

محور اصلی دوره ها، نشست ها و همایش های برگزار شده در بانک ملی ایران شامل عناوین عمومی، تخصصی و بانکی از جمله بانکداری اسلامی (تجهیز منابع، تخصیص منابع)، بانکداری بین الملل (بازرگانی، غیربازرگانی)، دوره های کارگاهی، ضمانتنامه های ریالی و ارزی، حسابداری مقدماتی تا پیشرفته، امور حقوق بانکی، اقتصاد پول و بانک، قوانین و مقررات بانکداری اسلامی و بین المللی، مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، بازاریابی و مشتری مداری، اخلاق حرفه ای، اصول و فنون مذاکره و ... و نهایتا دوره های مدیریت پایه، میانی و عالی بوده است.

 


حمایت بی دریغ بانک ملی ایران از اشتغال و ازدواج جوانان



بیش از 21 درصد تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران در چهار ماه نخست امسال به اشتغال و ازدواج تخصیص یافته است.

در این مدت 22 هزار و 224 فقره تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از تولید و اشتغال در بانک ملی ایران پرداخت شده است.

این تعداد تسهیلات به مبلغ 33 هزار و 820 میلیارد ریال پرداخت شده است.

در حوزه خوداشتغالی و مشاغل خانگی با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید، سازمان بهزیستی، وزارت کار و ... نیز 4 هزار و 636 فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغال توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است.

مبلغ تسهیلات پرداخت شده در این حوزه طی چهار ماه نخست امسال 631 میلیارد ریال بوده است.

در این مدت همچنین 67 هزار و 599 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به مبلغ 7 هزار و 57 میلیارد ریال در بانک ملی ایران پرداخت شده است.

 

با مشارکت بانک ملی ایران، کلنگ احداث مدرسه در روستای قرقان به زمین زده شد

 

آیین کلنگ زنی احداث مدرسه دو کلاسه در روستای قرقان از توابع شهرستان انگوران، با حضور مسئولان بانک ملی استان زنجان، برخی از مدیران استانی و محلی و جمعی از مردم منطقه برگزار شد.

این بانک مبلغ دو میلیارد ریال برای ساخت و احداث مدرسه دو کلاسه روستای قرقان اختصاص داده است.

در مراسم کلنگ زنی این مدرسه سید کوروش معالی رئیس اداره شعب استان زنجان بانک ملی ایران با تشریح عملکرد این بانک در بعد مسئولیت های اجتماعی و ترویج فرهنگ قرض الحسنه از طریق افتتاح انواع حساب های قرض الحسنه در شعب این استان گفت: فرصتی مناسب در اختیار مشتریان و افراد نیکوکار قرار داده شده تا با تودیع سپرده های خود در این بخش، نیات خیرخواهانه خود را برای مشارکت در امور فرهنگی و اجتماعی، طرح های عام المنفعه، رفع حوائج ضروری و نیازهای فوری نیازمندان تحقق بخشند.

در ادامه این مراسم نیز مجتبی نوری فرماندار شهرستان ماهنشان، ضمن تقدیر از عملکرد بانک ملی ایران در منطقه اعلام کرد: مدرسه سازی توسط این بانک در مناطق محروم کشور قابل تحسین بوده و نشان دهنده این واقعیت است که بانک ملی ایران علاوه بر انجام امور مالی و اقتصادی، مسئولیت اجتماعی خود را نیز به نحو مطلوبی در کشور انجام می دهد.

وی ادامه داد: امید است این اقدامات مقدمه ای برای انجام طرح های بزرگتر در مناطق محروم توسط بانک ملی ایران باشد.

 

پرداخت حدود 195 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بانک ملی ایران طی چهار ماه

 

بانک ملی ایران در چهار ماه نخست امسال حدود 423 هزار فقره تسهیلات به مبلغ نزدیک به 195 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

در این مدت بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در 18 هزار و 391 پرونده، بیش از 7 هزار و 739 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است.

بخش صنعت و معدن نیز در 8 هزار و 8 پرونده به مبلغ بیش از 30 هزار و 652 میلیارد ریال از تسهیلات بانک ملی ایران بهره مند شده است.

در بخش مسکن، بانک ملی ایران طی چهار ماه نخست امسال 11 هزار و 889 فقره تسهیلات به مبلغ 2 هزار و 534 میلیارد ریال و در بخش بازرگانی 36 هزار و 853 فقره تسهیلات به مبلغ 14 هزار و 722 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

همچنین 283 فقره تسهیلات صادراتی به مبلغ یک هزار و 88 میلیارد ریال در این مدت توسط واحدهای مختلف بانک پرداخت شده است.

سایر بخش ها نیز در مجموع حدود 138 هزار میلیارد ریال تسهیلات از بانک دریافت کرده اند.

  

تصویب مشارکت بانک ملی ایران در 23 پروژه بزرگ

بانک ملی ایران طی یک سال منتهی به مرداد ماه سال جاری، مشارکت در تامین مالی اجرای 23 پروژه بزرگ گردشگری، صنعتی و خدماتی را مصوب کرده است.

جمع اعتبار مصوب برای این منظور در بخش ریالی بیش از 4 هزار و 487 میلیارد ریال بوده است.

در بخش ارزی نیز 364 میلیون ‌دلار تسهیلات در چارچوب قرارداد عاملیت بانک با صندوق توسعه ملی مصوب شده است.

بر این اساس، در حوزه گردشگری، استان های خراسان رضوی، گلستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و مازندران از تسهیلات بانک بهره‌مند می‌شوند.

استان‌های هرمزگان و سمنان در بخش خدمات و استان‌های اصفهان، بوشهر، سمنان، البرز، تهران، هرمزگان، زنجان، همدان، کرمان و گیلان نیز از تسهیلات موصوف در بخش صنعت استفاده می‌کنند.

احداث و تکمیل ساختمان‌های اقامتی، تفریحی و توریستی و هتل در حوزه گردشگری، ارائه خدمات سوخت‌رسانی دریایی و مجتمع پلی کلینیک در حوزه خدمات، مشارکت در تولید کود آلی از زباله، احداث کارخانه کنسروسازی، ریسندگی و بافندگی فرش، احداث نیروگاه برق مقیاس کوچک گازی، تولید و ذخیره سازی فرآورده های نفتی، تولید بطری شیشه ای و تولید اوره و آمونیاک در حوزه صنعت از طرح‌هایی است که بانک ملی ایران مشارکت در آنها را مصوب کرده است.

سهم مشارکت بانک در این پروژه ها متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه و به شرط این که متقاضی نیز سهم مشارکت خود را بر اساس قرارداد هزینه کند، پرداخت خواهد شد.

 

گزیده گزارش های اقتصادی روز را در سایت بانک ملی ایران بخوانید

 

مخاطبان سایت بانک ملی ایران از این پس می توانند گزیده ای از گزارش های تحلیلی اقتصادی روز را در این سایت مطالعه کنند.

در ادامه توسعه فعالیت های خبری بانک، علاوه بر انتشار اخبار مرتبط با بانک ملی ایران، گزیده گزارش های تحلیلی اقتصادی منتشر شده در سایر رسانه ها نیز در سایت بانک قابل مشاهده است.

این بخش با عنوان «پیشخوان رسانه ها» از طریق منوی اخبار سایت بانک ملی ایران به آدرس bmi.ir قابل مشاهده است.


تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر حمایت از طرح های توسعه ای استان خراسان جنوبی

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر حمایت از طرح های کوچک و متوسط با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کمک به توسعه زیرساخت ها بویژه در بخش معادن استان خراسان جنوبی تاکید کرد.

محمود شایان در همایش اداره امور شعب استان خراسان جنوبی گفت: باید دست به دست هم بدهیم و با استفاده از تمام ابزارهای مالی، نسبت به رفع مشکلات و رونق اقتصادی منطقه، اقدامات موثرتری انجام دهیم.

وی اظهار کرد: باید نگاه خود را در زمینه مشتری مداری تغییر دهیم، به طوری که همه کارکنان بانک در هر رده سازمانی باید به یقین و نه فقط به زبان، خدمتگزار مردم باشند.

به گفته شایان، کارکنان بانک ملی ایران باید همچون گذشته با اخلاق خوب و روی گشاده در راستای پاسخگویی و انجام مناسب امور مشتریان حرکت کنند.

وی همچنین اعلام کرد: در زمینه صدور ضمانت نامه ها، اقدامات خوبی در بانک انجام شده که آثار مثبتی هم در تراز نامه داشته است.

معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران در ادامه به اهمیت آشنایی کارکنان با محصولات جدید بانک از جمله خدمات نوین سامانه بام و لزوم معرفی و آموزش آن به مشتریان اشاره کرد و افزود: واحدها باید توجه ویژه ای به موضوع درآمدزایی داشته باشند و با صلابت در راستای اعتلای نام بانک ملی ایران بیش از پیش بکوشند.

در این جلسه، حمید دهباشی رییس اداره امور شعب استان خراسان جنوبی بانک ملی ایران نیز گزارشی از وضعیت منابع و مصارف این اداره امور شعب ارائه کرد.

محمود شایان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین به همراه دکتر ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی که به استان خراسان جنوبی سفر کرده بود، در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی، جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و جلسه شورای اداری استان حضور یافت.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: