قرعه کشی های بزرگ بانک ملی ایران، خبر ویژه هفته گذشته

اخبار هفته گذشته بانک ملی ایران از آزادسازی بخش قابل توجه منابع این بانک ناشی از صرفه جویی در مصارف و وصول مطالبات معوق حکایت دارد. همچنین بانک ملی ایران این هفته با اعلام دو خبر ویژه برای اهدای جایزه به مشتریان، آنها را غافلگیر کرد.

  • ۱۳۹۶/۰۶/۰۲ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 22707


کاهش سهم بانک ملی ایران از مطالبات معوق شبکه بانکی به 9 درصد

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: بر اثر تلاش های صورت گرفته، مطالبات غیرجاری این بانک از 130 هزار میلیارد ریال در مرداد ماه 1392 که معادل 17 درصد سهم از کل مطالبات معوق شبکه بانکی کشور بود، در پایان سال 1395 به 84 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.

دکتر محمد رضا حسین زاده با بیان این مطلب اعلام کرد: در این بانک اقدامات لازم برای آسیب شناسی موضوع در دستور کار قرار گرفت و به تفکیک مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی افزایش مطالبات غیرجاری بررسی شد و برنامه ریزی هدفمندی برای حداکثر سازی ظرفیت و پتانسیل موجود و دستیابی به اهداف کاهشی مطالبات غیرجاری به کار رفت، به گونه ای که با اجرا و کنترل مستمر برنامه ها و اهداف مورد انتظار ، نتایج خوبی حاصل شده است.

وی افزود:کاهش 46 هزار میلیارد ریالی مطالبات غیرجاری از سال 1392 تا 1395، دستاورد مهمی برای بانک ملی ایران محسوب می شود و  موجب برگشت بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال از ذخایر مطالبات مشکوک الوصول و بهبود صورت های مالی بانک شده است.

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: در حال حاضر سهم این بانک از مطالبات معوق شبکه بانکی کشور از 17 درصد به 9 درصد کاهش یافته است.

حسین زاده ادامه داد: در نتیجه اقدامات صورت گرفته در پایان سال 1395، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی(NPL) این بانک به 8ر7 درصد رسید که کاهش قابل ملاحظه ای محسوب می شود. این در حالی است که میانگین این نسبت برای بانک های بزرگ که سهم اصلی در بازار دارند، 8ر8 درصد است.

مدیر عامل بانک ملی ایران اظهار کرد: در دوران پساتحریم و به منظور برقراری ارتباطات و تعاملات بانک های داخلی با بانک های بین المللی ، استاندارد بودن نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی  از اهمیت فراوانی برخوردار است و بانک های بین المللی اهمیت ویژه ای برای این نسبت قائل هستند . براساس استانداردهای جهانی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی باید بین 3 تا 5 درصد باشد که با روند فعلی ، بانک ملی ایران به این نسبت نزدیک شده و تلاش برای کاهش بیشتر آن در اولویت اهداف و برنامه های عملیاتی هیات مدیره بانک قرار دارد.

 


صرفه جویی ماهانه یک میلیارد تومان با راه اندازی اتوماسیون اداری بانک ملی ایران

راه اندازی سیستم اتوماسیون بانک ملی ایران اثر بسیار شگرفی در کاهش هزینه های اداری داشته است.

طی شش ماه گذشته که این سیستم در ادارات مرکزی، ادارات امور شعب تهران و واحدهای تابعه و شعب مستقل بانک راه اندازی شده، حدود 2 میلیون و 500 هزار گردش نامه در آن انجام شده است.

به طور کلی می توان مدت زمان صرفه جویی شده در انتقال و جا به جایی نامه ها را در طول این دوره، بیش از 37 میلیون نفر- دقیقه و هزینه صرفه جویی شده از محل نیروی انسانی را بیش از 5 میلیارد و 283 میلیون تومان ارزیابی کرد.

اتوماسیون اداری بانک ملی ایران طی شش ماه گذشته از هدر رفت دست کم 48 هزار بسته کاغذ جلوگیری و در این بخش تقریبا 570 میلیون تومان صرفه جویی ایجاد کرده است. این روند می تواند کمک زیادی به حفظ محیط زیست کند.

مجموع صرفه جویی هزینه ها در دو بخش کاهش مصرف کاغذ و کاهش هزینه نیروی انسانی با راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری بانک ملی ایران طی شش ماه گذشته حدود 6 میلیارد تومان برآورد می شود.

 

«عکس بفرست، جایزه بگیر»

بانک ملی ایران به مناسبت هشتاد و نهمین سالگرد تاسیس، یک مسابقه اینستاگرامی برگزار می کند.

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه باید عکس های خود را با یکی از محورهای «بانک ملی ایران در گذر زمان»، «زیباترین شعبه بانک» و «حس خوب و نقش موثر بانک» به آی دی تلگرام @AXZ123 ارسال کنند.

این مسابقه با هشتگ مخصوص (#من_و_بانک_ملی_ایران) از یکم تا بیستم شهریورماه برگزار می شود.

خلاقیت و ارتباط موضوعی عکس، انعکاس اسکرین شات عکس ارسالی و بالابردن لایک عکس می تواند به امتیازهای آن اضافه کند. شرکت کنندگان در مسابقه تا 25 شهریور فرصت دارند برای افزایش لایک ها اقدام کنند.

عکس های ارسالی در صفحه اینستاگرام مسابقه به نشانی  bmi.festival   و عکس های برنده در صفحه اینستاگرام بانک ملی ایران به نشانی  Bankmelli1307  منتشر خواهند شد.

این مسابقه 89 برنده خواهد داشت که عکس اول 20 میلیون ریال، عکس دوم 10 میلیون ریال، عکس سوم 5 میلیون ریال و 86 عکس دارای بیشترین لایک هر کدام 2 میلیون ریال جایزه خواهند برد.

 


«جوک» جایزه ویژه جشنواره «بام»

 کاربران سامانه بانکداری الکترونیکی بانک ملی ایران «بام» به زودی در چهار قرعه کشی شرکت می کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مشتریانی که تا مقاطع دهم، بیستم و سی و یکم شهریور ماه در این سامانه عضو شوند، در قرعه کشی سکه های تمام بهار آزادی شرکت داده خواهند شد.

بانک ملی ایران به قید قرعه برای عضو شدگان تا هر کدام از این مقاطع زمانی، 10 سکه تمام بهار آزادی و در مجموع 30 سکه تمام بهار آزادی در نظر گرفته است.

با این روند، اعضای جدید سامانه «بام» هر روز یک قرعه کشی برای برنده شدن یک سکه تمام بهار آزادی را تجربه خواهند کرد.

با این حال همه کسانی که از ابتدای راه اندازی سامانه «بام» تا پایان 31 شهریور ماه امسال در آن عضو بوده و دست کم یک تراکنش انجام داده باشند، در قرعه کشی بزرگ نیسان «جوک» شرکت داده خواهند شد.

اطلاعات بیشتر درباره این چهار قرعه کشی با عنوان «یک بام و چند برنده» در https://bmi.ir/bamfestival قابل مشاهده است.

 

 کارآمدتر کردن کارکنان، هدف اساسی بانک ملی ایران در حوزه منابع انسانی است

 مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: کارآمدتر کردن کارکنان، هدف مهم و اساسی این بانک در حوزه منابع انسانی است.

 دکتر محمد رضا حسین زاده در همایش "سرمایه انسانی،مزیت رقابتی" با بیان این مطلب با اشاره به اهمیت نقش منابع انسانی در رشد و ارتقای بانک ابراز داشت: برای داشتن نیروی انسانی کارآمد و افزایش بهره‌وری سرمایه انسانی ضرورت دارد انگیزه‌ها و مهارت‌های کارکنان افزایش یابد. وی گفت: در سال های اخیر برای کارآمدتر کردن نیروهای انسانی، به طور همزمان گام‌های اساسی در جهت افزایش انگیزه و همچنین افزایش مهارت‌های کارکنان برداشته شده است.

حسین زاده با اشاره به ترکیب منابع انسانی بانک ملی ایران و تشریح شاخصه‌هایی نظیر سن، تحصیلات و تجربه، بر ضرورت جانشین‌پروری در بانک تاکید کرد و گفت: بانک ملی ایران دارای نیروهای با تجربه و متخصص ارزشمندی در بدنه خود است که باید این ظرفیت‌ها، شناسایی و مورد بهره‌برداری شایسته قرار گیرد.

وی ادامه داد: شایسته سالاری در انتصاب مدیران از اهمیت فراوانی برخوردار است اما نکته مهم تر انتخاب روش مطمئنی است که ما را به سمت شایسته سالاری هدایت کند.  مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: یک انتخاب شایسته می تواند ثمرات خوبی را برای سازمان به دنبال داشته باشد. بنابراین باید شرایطی فراهم شود که انتخاب مدیران بخش های مختلف بانک به صورت سیستمی صورت گیرد و دخالت های انسانی در آن  به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی افزود: ممکن است افراد پر توانی در یک شعبه یا بخش دیگری باشند که در روش انتصاب سنتی به چشم نیایند، در صورتی که انتصاب چنین فرد مستعدی می تواند تحولی را در آن بخش به وجود بیاورد.

 در ادامه این همایش برات کریمی عضو هیات مدیره بانک گفت:توجه به منابع انسانی در یک سازمان از اهمیت فراوانی برخوردار است و می تواند در رسیدن به اهداف سازمانی نقش مهمی را ایفا کند. وی افزود:انتصابات در یک سازمان باید بر اساس ملاک های شایسته سالاری صورت گیرد، چرا که یک انتخاب می تواند منجر به مسئولیت پذیری در سازمان یا بی تفاوتی آن شود.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران اظهار کرد:در بانک ملی ایران 8 سال است که استخدام جدیدی صورت نگرفته است، بنابراین، این نگرانی وجود دارد که میانگین سن کارکنان بانک در حال افزایش است.

 غلامرضا پناهی عضو دیگر هیات مدیره بانک ملی ایران هم در این همایش با اشاره به اهمیت مقوله منابع انسانی در افزایش بهره وری سازمانی گفت:انسان، از پیچیدگی های خاصی برخوردار است.نیروی انسانی در یک سازمان بیش از آن که از راه گوش دادن به حرف مدیران چیزی را بیاموزند،از عملکرد آن ها می آموزند. وی افزود:در مورد نگرش تعالی انسانی دو نگاه وجود دارد.اولین نگاه مبتنی بر کرامت و اخلاق انسانی است.این نگاه از اهمیت فراوانی دارد و باید در یک سازمان غالب شود. دومین نگاه،نگاه ماشینی به انسان است.در این نگاه مدیران باید از نیروی انسانی در برابر وظایفشان مطالبه گری داشته باشند تا به این ترتیب بهره وری افزایش پیدا کند.هر دو نگاه از اصالت برخوردارند و در جای خود درست هستند و نباید در برابر هم قرار گیرند.

 محمود شایان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این همایش گفت:بحث انتصابات در هر سازمانی با چالش های مختلفی مواجه است.هر انتصاب، اثرات خاصی را در یک سازمان به وجود می آورد. مهم این است که ما مطمئن شویم انتخاب ما بر اساس ملاک های دقیق شایسته سالاری صورت گرفته است.وی تاکید کرد:منابع انسانی مهم ترین ابزاری هستند که مدیران برای رشد و تعالی سازمان در اختیار دارند. این نیروی انسانی است که به عنوان عاملی تاثیر گذار می تواند خروجی و عملکرد سازمان را تحت تاثیر کارایی خود قرار دهد و در رقابت با سازمان های دیگر عامل پیشرفت باشد.وی افزود:در بحث منابع انسانی توجه به مقوله آموزش از اهمیت فراوانی برخوردار است و می تواند موجب افزایش بهره وری یک سازمان شود.

 در ادامه حسن شهر آشوب مدیر امور طرح و برنامه بانک ملی ایران گفت:منابع انسانی در سازمان هایی که دارای دور اندیشی هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است. وی افزود: برای داشتن نیروی انسانی کارآمد و افزایش بهره‌وری سرمایه انسانی ضرورت دارد انگیزه‌ها و مهارت‌های کارکنان افزایش یابد.

 محمد رضایی رییس اداره کل سرمایه انسانی هم در این همایش با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل گفت:افزایش بهره وری نیروی انسانی مستلزم این است که نمایندگان ما در واحدها در جریان تلاش وافری که مدیرعامل و هیات مدیره  بانک برای ارتقای وضعیت همکاران انجام می دهند،قرار گیرند.

وی اظهار کرد:نگاه مدیران ارشد بانک ملی ایران این است که  سرمایه انسانی رکن اساسی بانک است،ما باید این نگاه را به تمامی نیروهای بانک نیز انتقال بدهیم. لازمه این کار آشنایی نمایندگان ما به حقوق و تکالیف و اعلام آن به تمامی همکاران است. دکتر آرین قلی پور استاد دانشگاه تهران نیز در این همایش به معرفی مدل" 34000 منابع انسانی" پرداخت.

لازم به ذکر است در  همایش سه روزه "سرمایه انسانی،مزیت رقابتی" جمعی از مدیران ارشد بانک،روسای دوایر دبیرخانه و امور اداری کارکنان ادارات کل،امور شعب سراسر کشور و شعب مستقل وکارشناسان مربوطه حضور داشتند.

 


 توسعه حضور بانک ملی ایران در عراق

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: بانک ملی ایران با توسعه شعب خود در شهرهای نجف، بغداد و بصره کشور عراق، آماده ارائه خدمات بانکی به مشتریان است.

غلامرضا پناهی افزود: مشتریان و فعالان اقتصادی دو کشور می توانند در این شعب از خدمات بانکی از قبیل افتتاح حساب، حواله و اعتبار اسنادی به همه ارزها مانند ریال و دینار به استثنای دلار آمریکا بهره مند شوند.

معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران اظهار کرد: با توجه به تعامل و رابطه بسیارخوب میان دو کشور و تعلقات و تعاملات عمیق معنوی میان مردم دو کشور، این بانک در جهت تسهیل و ارائه خدمات بانکی، برای توسعه حضور خود در کشور عراق برنامه دارد.

 


پیام تبریک مدیرعامل بانک ملی ایران به وزیر امور اقتصادی و دارایی

در پی رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دکتر مسعود کرباسیان به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران طی پیامی، این مسئولیت را به ایشان تبریک گفت. متن پیام به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر مسعود کرباسیان

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

پس از حضور پرشور مردم شریف ایران اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب جناب آقای دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، این بار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آن حماسه را تکمیل کرده و با رای قابل توجه، حضرت عالی را به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزیدند.

تجربه حضور جناب عالی در سمت های مدیریتی پیشین به خوبی نشان دهنده آشنایی و اشراف شما به مسائل اقتصادی کشور و توانمندی در ارائه راهکارها برای حل مشکلات است.

بانک ملی ایران از رای اعتماد مجلس به شما بسیار خرسند است و تلاش می کند اقدامات خود را در راستای دستورات ابلاغی جناب عالی همسو با خط مشی دولت محترم تدبیر و امید عملیاتی کند.

اینجانب به نمایندگی از همکارانم در بانک ملی ایران، ضمن تبریک این انتصاب، از خداوند بزرگ برای شما موفقیت مسالت داشته و اعلام می دارد که این مجموعه در پیاده سازی و تحقق اهداف عالیه وزارت امور اقتصادی و دارایی از هیچگونه کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

محمدرضاحسین زاده

مدیرعامل بانک‌ملی ایران

 


بانک ملی ایران جایگاه ویژه ای در تسهیل مراودات تجاری کشور دارد

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در اولین دوره آموزشی ضمانتنامه های ارزی این بانک گفت:این بانک نقش مهمی در تسهیل مراودات تجاری صادرکنندگان و واردکنندگان کشور دارد و توانسته است در تنظیم قراردادهای بین المللی با استفاده از ابزار ضمانتنامه های ارزی موفقیت های چشمگیری به دست آورد.

غلامرضا پناهی افزود: مشتریان باید ترغیب شوند تا از ظرفیت های حداکثری این بانک مشتمل بر ضمانتنامه های ارزی و ابزارهای مشابه استفاده کنند تا به این ترتیب سهم درآمدهای غیر مشاع بانک ملی ایران افزایش یابد.

در این نشست داوود ملک نیا رییس اداره کل آموزش بانک ملی ایران به ارائه گزارشی از روند برگزاری دوره های ارزی در داخل و خارج از بانک پرداخت.

سعید کاشانی رییس اداره کل ضمانتنامه های ارزی نیز با اشاره به ترکیب شرکت کنندگان این دوره،برگزاری چنین دوره هایی را برای ارتقای دانش کارکنان بخش ارزی مفید ارزیابی کرد.

فریده تذهیبی دبیر کمیسیون بانکداری کمیته ایرانی اتاق بازرگانی ایران و عضو کارگروه تهیه کننده متن مقررات تجدید نظر ضمانتنامه های عندالمطالبه هم در این نشست به تبیین مقررات مربوط به این نوع ضمانتنامه پرداخت.

لازم به ذکر است در اولین دوره آموزشی ضمانتنامه های ارزی که با حضور رییس اداره کل خارجه، معاونان ارزی شعب و کارشناسان ارزی برگزار شد، محورهایی شامل شرایط صدور ضمانتنامه های ارزی،مقررات اعتبارات اسنادی، بررسی ،تجزیه و تحلیل موارد مهم و کاربردی مقررات متحدالشکل ضمانتنامه های عندالمطالبه مورد بررسی قرار گرفت.

 

 


صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران از بورس مجوز گرفت

مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.

سازمان بورس و اوراق بهادار پس از انجام پذیره نویسی و رسیدن سرمایه صندوق به حد کفایت،مجوز فعالیت صندوق های سرمایه گذاری را صادر می کند. صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران نیز پس از پذیره نویسی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و اولین سود ماهانه به حساب سرمایه گذاران واریز شده است.

سرمایه گذاران محترم می توانند برای خرید واحدهای سرمایه گذاری این صندوق با در دست داشتن کارت ملی به  شعب منتخب بانک ملی ایران مراجعه کنند. مبلغ خرید هر واحد صندوق سرمایه گذاری اعتماد بر اساس ارزش خالص دارایی این صندوق(NAV) تعیین می شود.

لازم به ذکر است حداقل نرخ سود صندوق سرمایه گذاری اعتماد مانند صندوق های سرمایه گذاری دیگر در بازار، 18 درصد است. بدیهی است با بهبود عملکرد این صندوق، سود بیشتری به سرمایه گذاران تعلق می گیرد.بانک ملی ایران، ضمانت این صندوق را بر عهده دارد.

 


پرداخت بیش از 25 هزار فقره تسهیلات ضربتی قرض الحسنه ازدواج توسط بانک ملی ایران

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: در 25 روز نخست ماه مرداد، بیش از 25 هزار فقره تسهیلات ضربتی قرض الحسنه ازدواج در بانک ملی ایران پرداخت شد.

دکتر محمدرضا حسین زاده افزود: از زمان عملیاتی شدن طرح ضربتی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تا روز 25 مرداد، 25 هزار و 300 فقره از این تسهیلات توسط شعب مختلف بانک ملی ایران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این تعداد تسهیلات به مبلغ 2 هزار و 663 میلیارد و 770 میلیون ریال بوده است.

به گفته رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران، طرح پرداخت ضربتی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل منابع قرض الحسنه پس انداز بانک ها به میزان بیش از 500 هزار فقره است و بانک ملی ایران حدود 20 درصد از این سهم را بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: این طرح از اول مرداد ماه آغاز شده و تا آخر شهریور ماه ادامه خواهد یافت.

 


 کلنگ احداث مدرسه در یک روستای پارس آباد به زمین زده شد

آیین کلنگ زنی احداث مدرسه سه کلاسه در روستای بیوک خانلو پارس آباد با حضور مسئولان بانک ملی استان اردبیل، جمعی از مدیران استانی و محلی و جمعی از مردم منطقه برگزار شد.

سید احمد طاهری رییس اداره امور شعب استان اردبیل بانک ملی ایران در این مراسم  با تشریح عملکرد این بانک در بعد مسئولیت های اجتماعی گفت: بانک ملی ایران در زمینه مسئولیت های اجتماعی و به خصوص مدرسه سازی عملکرد درخشانی داشته است.

وی افزود:اقدامات فرهنگی و اجتماعی این بانک در اقصی نقاط کشور نشان می دهد که این بانک در کنار فعالیت های اصلی، اهمیت ویژه ای برای مسئولیت های اجتماعی قائل است.

حجت الاسلام والمسلمین سعید رشادی امام جمعه شهرستان پارس آباد در این مراسم گفت:حرکت معنوی بانک ملی ایران برای ساخت مدرسه در این منطقه محروم در خور تقدیر است.

وی افزود:کشور ما سابقه دیرینه ای در علم و اندیشه دارد و باید متناسب با این پیشینه حرف اول را در عرصه علم آموزی جهان بزنیم.

امام جمعه پارس آباد تاکید کرد:خیرین مدرسه ساز از باهوش ترین مردم هستند، چرا که ارزش کار خود را می دانند و از نتیجه آن آگاهی دارند.

دولت لطفی مدیر کل نوسازی مدارس استان اردبیل  نیز در این مراسم از اقدامات خیرین مدرسه ساز در مناطق محروم تقدیر کرد.

جواد قرآن نویس رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات بانک ملی ایران در زمینه های مختلف فرهنگی،اجتماعی و ...گفت:عمل خیر خواهانه این بانک در ساخت مدارس برای مناطق محروم در خور تقدیر است.

وی افزود:اخلاق و رفتار بانک ملی ایران در ایفای مسئولیت های اجتماعی باید برای سایرین الگو باشد.

احمد دهقان رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد  نیز در این مراسم ضمن قدردانی از عملکرد بانک ملی ایران در زمینه مسئولیت های اجتماعی گفت:آموزش و تربیت فرزندان میهن اسلامی از اهمیت فراوانی برخوردار است و برای پیشرفت این امر همه بخش ها باید دست در دست هم بگذارند.

 


 واگذاری 47 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی توسط بانک ملی ایران در فصل بهار

بانک ملی ایران طی سه ماه نخست امسال بیش از 47 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه واگذار کرده است.

این اسناد در دو بخش طرح های ملی به مبلغ بیش از 38 هزار میلیارد ریال و طرح های استانی به مبلغ بیش از 8 هزار و 700 میلیارد ریال منتشر شده است.

این در حالی است که کل اسناد خزانه اسلامی واگذار شده توسط بانک ملی ایران در سال گذشته 49 هزار میلیارد ریال و در سال قبل آن تنها حدود 6 هزار میلیارد ریال بوده است.

تعداد کل اسناد خزانه اسلامی واگذار شده توسط بانک ملی ایران در فصل بهار امسال 3 هزار و 92 فقره است.

اسناد خزانه اسلامی به منظور تسویه بدهی دولت به پیمانکاران غیردولتی منتشر می شوند.

 


روابط عمومی بانک ملی ایران ، بادریافت تندیس زرین ، سرآمدشد

ششمین دوره آئین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران برگزار شد.

 روابط عمومی بانک ملی ایران با کسب بالاترین امتیاز موفق شد از ارزیابی های این دوره سربلند بیرون آمده و تندیس زرین (برترین نشان) ششمین دوره آئین سرآمدی را دریافت نماید و عنوان روابط عمومی سرامد را از آن خود کند.

 در این آئین از روابط عمومی های سرآمد که با معیارهای علمی و حرفه ای روابط عمومی توسط اساتید دانشگاهی بررسی شده بودند قدردانی بعمل آمد. در این دوره اساتید ارزیابی کننده به روابط عمومی ها مراجعه کرده واز نزدیک به صورت حضوری عملکرد،ساختار، برنامه ها، پژوهش ها و ...دیگر شاخص های موثر در فرایند الگوی سرامدی و تعالی جویانه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

همایش مذکور طی یک روز در محل دانشگاه تربیت مدرس در تهران برگزار شد.

 


حمایت از بنگاه های کوچک ومتوسط یکی از اولویت های اعتباری بانک ملی ایران است

همایش بررسی مسایل صدور ضمانت نامه و کارت های اعتباری با حضور محمود شایان ، عضو هیات مدیره بانک ، موسوی زاده مدیر امور اعتباری و آزادی مدیر امورشعب تهران در اداره امور شعب شمال تهران برگزار گردید.

محمودشایان در این همایش گفت: یکی از وظایف اصلی مدیران در حال حاضر برنامه ریزی صحیح جهت تخصیص منابع بانک است و این میسر نمی شود مگر با نگرش موثر وکارامد مدیران در جهت  تقویت سیستم اقتصادی کشور .

وی افزود : توجه به بنگاه های کوچک و متوسط در بهبود فضای کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این بنگاه ها در زنجیره تامین اقتصادی و رونق بنگا ه های بزرگ تاثیر به سزایی دارد و یکی از اولویت ها و سیاست های اعتباری بانک ملی ایران ، حمایت از اینگونه بنگاه ها می باشد.ضمن آن که لازم است ، تامین مالی بنگاه های بزرگ اقتصادی را در کنار بنگاه های کوچک و متوسط مورد توجه و اهتمام قرار دهیم.

 عضو هیات مدیره بانک با تأکید بر مدیریت قیمت تمام شده برای کاهش هزینه ها،برنامه ریزی برای صدور ضمانتنامه ها و صدور اعتبارات اسنادی داخلی را لازم الاجرا دانست.

 در ادامه این مراسم علی موسوی زاده ،مدیر امور اعتباری  بانک با تاکید بر تغییر نیاز مشتریان در سیستم های الکترونیکی و بانکداری مجازی تغییراستراتژی ارائه خدمات همسو با نظر مشتریان را مهمترین راه برای جذب و حفظ مشتریان دانست.

وی با بیان اهمیت مدل کسب و کار در موفقیت سازمان های بزرگ به تبیین بخش های مختلف مدل کسب و کار یا بانکداری جامع اعم از مدل های مشتری محور ،محصول محور و کارمزد محور پرداخت.

مدیر امور شعب تهران ، دیگر سخنران این همایش بود. وی لازمه جذب منابع ، صدور ضمانت نامه ها و کارت های اعتباری را ایجاد انگیزه بهتر در کارکنان دانست و متذکر شد؛  تغییر افراد نتیجه  مطلوبی نخواهد داشت، تغییر افکار همکاران است که موجب  پویایی در سازمان خواهد شد.

آزادی یکی  از راه های ضروری مدیریت در شرایط فعلی را تکیه بر منابع انسانی مبتنی بر درک متقابل و هم افزایی براساس واقعیت سازمانی دانست.

 لازم به ذکر است در ابتدای این همایش محمد رضا صدری رییس  اداره امور شعب شمال تهران ضمن ارائه گزارش عملکرد، برنامه ها و اهداف

 

 


کاهش قابل توجه دوره بررسی درخواست تسهیلات کلان در بانک ملی ایران

دوره زمانی بررسی درخواست تسهیلات کلان در بانک ملی ایران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. استراتژی بانک در بررسی درخواست تسهیلات کلان، رسیدن به حداقل زمان و بالاترین سطح کیفی است.

پیش از این، دوره بررسی طرح های مذکور در بانک ملی ایران از زمان تکمیل مدارک تا اعلام نتیجه، 90 روز بود، اما با تسریع در فرایندها و استفاده از ابزار الکترونیک در تهیه و ارسال نتایج، این زمان به متوسط حدود 67 روز کاهش یافته است.

بانک ملی ایران در نظر دارد با اصلاح دوباره فرایندها و حذف موارد زائد، این روند را تا 10 روز دیگر نیز کاهش دهد.

بر این اساس، متقاضی تسهیلات در کمترین زمان ممکن نتیجه درخواست خود را دریافت خواهد کرد. در صورت موافقت نیز طبق قانون، متقاضی بر اساس شرایط و منابع موجود بین شش ماه تا یک سال فرصت دارد تا با فراهم کردن شروط مصوبه از تسهیلات استفاده کند.

 


برگزاری اولین همایش "پدافند غیر عامل" در بانک ملی ایران

اولین همایش "پدافند غیر عامل" بانک ملی ایران با حضور عباس شفیعی معاون پشتیبانی و رییس کمیته پدافند غیر عامل، حسین بارانی معاون منابع انسانی، حسن شهر آشوب مدیر امور طرح و برنامه(از اعضای کمیته) و تنی چند از مدیران ارشد ستادی و جمعی از معاونان و کارشناسان ادارات ستادی بانک ملی ایران برگزار شد.

رییس کمیته پدافند غیر عامل این بانک در آغاز این همایش گفت: این بانک همواره توجه ویژه ای را به ایمن سازی مجموعه فرایندهای بانکی داشته و تلاش کرده است تا پیش از وقوع هر حادثه ای آمادگی های لازم را را برای پیشگیری و مقابله با آن کسب کند.

شفیعی افزود: از زمانی که موضوع پدافند غیر عامل در سطح کلان کشور مطرح شد، بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک کشور با تشکیل کمیته عالی و کارگروه تخصصی در مرکز و همچنین کمیته های فرعی در سطح تمام ادارات امور شعب، اقدامات راهبردی و سیاستگذاری کلانی را در این باره مورد توجه قرار داد. در این رابطه دوره های آموزشی برای کارکنان این بانک تدارک دیده شده تا ضمن آشنایی با این مقوله، همکاران سطح آمادگی خود را برای مقابله با تهدیدات مورد اشاره در پدافند غیرعامل و مقابله با بحران افزایش دهند.

شفیعی گفت: برای رسیدن به این هدف باید مقوله فرهنگ سازی و آموزش را جدی بگیریم و آمادگی های لازم را در کارکنان این بانک برای ایجاد شرایط پیشگیرانه به وجود آوریم.

داوود ملک نیا رییس اداره کل آموزش بانک ملی ایران نیز در این همایش گفت: با توجه به نیاز سنجی های دوره ای ،پدافند غیر عامل یکی از مقولات مهمی است که بصورت مستمر برای تمامی سطوح روسای ادارات کل و ادارات امور شعب، معاونان، کارشناسان و اعضای کمیته های فرعی ادارات امور شعب بانک در سراسر کشور برگزار می شود.

مهندس پارسا جانشین معاونت فاوای سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز در این نشست با اشاره به مفهوم پدافند سایبری به مباحثی نظیر ویژگی ها و سرمایه های فضای سایبری، سناریوها و شاخص های سایبری و رویکردهای بانکداری نوین با تاکید بر امنیت و پدافند غیر عامل پرداخت.

در بخش های بعدی این همایش محمدی معاونت قرارگاه پدافند اقتصادی سازمان پدافند غیر عامل کشور درباره موضوعاتی چون جنگ اقتصادی در حوزه پولی و بانکی و نقش پدافند غیرعامل در مقابله با جنگ اقتصادی سخنرانی کرد.

در این همایش، دکتر کریمی نیا مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیر عامل کشور و معاون بهداشت و درمان قرارگاه پدافند زیستی  نیز درباره موضوعاتی مثل پدافند زیستی بر مبنای تاثیر در حوزه اقتصادی و چرخه پدافند زیستی سخن گفت.

لازم به ذکر است این همایش به همت اداره کل آموزش و دبیرخانه کمیته پدافند غیرعامل مستقر در اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی بانک ملی ایران برگزار شد.

 

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: