هفته ای با معرفی خدمات جدید بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در هفته گذشته علاوه بر این که مورد تقدیر مقامات مسئول قرار گرفت، خدمات جدیدی را نیز به مشتریانش معرفی کرد.

  • ۱۳۹۶/۰۵/۱۲ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 9510


به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن بازدید از هتل چهارستاره سپهر بیرجند، از مشارکت بانک ملی ایران در رونق اقتصادی استان خراسان جنوبی تقدیر کرد.
شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به همراه تعدادی از مسئولان بانک، ضمن بازدید از هتل چهارستاره سپهر بیرجند که با مشارکت بانک ملی ایران احداث شده است، افزود: با حمایت از سرمایه گذاران می توان رونق اقتصادی را در استان محقق نمود .
در ادامه حمید دهباشی رئیس اداره امور شعب استان خراسان جنوبی بانک ملی ایران گزارشی از مشارکت های این بانک برای احداث هتل سپهر بیرجند ارائه کرد.


استاندار قزوین با ارسال نامه ای به معاون اول رئیس جمهور از عملکرد بانک ملی ایران در جهت اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تقدیر کرد.
 فریدون همتی در نامه ارسالی خود به دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به عملکرد موثر بانک ملی ایران برای حمایت از بنگاه های اقتصادی و افزایش نرخ تولید و اشتغال آورده است: همانگونه که مستحضرید در سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، یکی از مهمترین رویکردهای دولت یازدهم، رونق اقتصادی و بالتبع افزایش تولید و اشتغالزایی است. 
وی در این نامه تاکید کرده است: این مهم جز در سایه همکاری و تعامل بانک ها با واحدهای تولیدی در جهت بازگشت رونق به اقتصاد ملی ممکن نبود.
استاندار قزوین با اشاره به عملکرد بانک ملی ایران در تحقق اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی افزود: این بانک به عنوان یکی از قدیمی ترین بانک های کشور، نگاه بسیار مثبتی در جهت حمایت از بنگاه های اقتصادی و افزایش تولید اشتغالزا داشته و آقای حسین زاده مدیر عامل و کارکنان آن بانک، تعامل بسیار مناسبی با مجموعه تیم اقتصادی دولت بویژه در استان قزوین داشته اند.
همتی در این نامه  ضمن تقدیر و تشکر از زحمات، توجهات و احساس مسئولیت مدیر عامل بانک ملی ایران یادآور شده است: برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران استانی بانک در جهت حل مسائل واحدهای تولیدی مشکل دار و نیز بازدید های دوره ای از بنگاه های اقتصادی در معیت مدیران ارشد بانک، همگی نشان از رویکرد بانک ملی ایران در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر رونق اقتصادی دارد.


بنیاد شهید و امور ایثارگران ری از خدمات بانک ملی ایران به خانواده های معزز شهدا و ایثارگران تقدیر و تشکر کرد.
حسین نصر اله معاون مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ری در دیدار با افشین کاظمی رئیس اداره امور شعب جنوب تهران با اعطای لوح تقدیر به وی، از خدمات بانک ملی ایران تقدیر کرد.
رئیس اداره امور شعب جنوب تهران در این دیدار گفت: عزت و سربلندی ملت ایران مدیون خون شهدا و از خود گذشتگی خانواده های شهدا و ایثارگران است.
وی افزود: بزرگترین افتخار کارکنان بانک ملی ایران، اعلام رضایت خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران از عملکرد آنهاست.
لازم به ذکر است در این دیدار حاج حسین ملکی، پدر شهیدان مهدی و مصطفی ملکی به نمایندگی از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران حضور داشت.


مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: افشای اطلاعات بر اساس استانداردهای IFRS که عملیاتی شدن آن در نظام بانکی ایران مورد تاکید بانک مرکزی است، اکنون تا 80 درصد در صورت های مالی بانک ملی ایران پیاده سازی شده است.
دکتر محمد رضا حسین زاده افزود: در صورت های مالی نمونه جدید بانک مرکزی هم راستا با استانداردهای بین المللی IFRS  افشای اطلاعات به صورت جامع و کامل تر صورت می گیرد که طبیعتا نیاز استفاده کنندگان از اطلاعات مالی را بهتر تامین می کند.
وی ادامه داد: در همین راستا، بانک ملی ایران پیشرفت قابل ملاحظه ای در تطبیق صورت های مالی خود با استانداردهای IFRS داشته است و بزودی این موضوع را به طور 100 درصدی محقق می کند.
به گفته حسین زاده، این روند از سال گذشته در بانک ملی ایران آغاز شد و با سرعتی که در پیشرفت آن دیده می شود، امید می رود سال آینده صورت های مالی بانک به طور کامل با این استانداردها تطبیق پیدا کند.
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران اظهار کرد: بانک ملی ایران سال گذشته و امسال، دو سری از صورت های مالی را تهیه کرد که یکی از آنها صورت های مالی بر اساس استانداردهای ملی و دیگری صورت های مالی جدید مطابق با استانداردهای IFRS (نمونه بانک مرکزی) است.
وی افزود: بانک ملی ایران در سال مالی 1394 نیز با وجود مشکلات و محدودیت زمان، صورت های مالی مذکور را با توجه به ظرفیت موجود تهیه و قبل از برگزاری مجمع عمومی به بانک مرکزی و اعضای مجمع ارائه کرد.
به گفته حسین زاده، صورت های مالی بانک ملی ایران هر سال پس از تایید مجمع عمومی منتشر می شود.

بانک ملی ایران در راستای تسهیل ارائه خدمات به مشتریان، شعبه جدید خود را در خیابان گاندی تهران افتتاح کرد.
محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران این بانک در مراسم افتتاح این شعبه با اشاره به اهمیت مشتری‌مداری در بانک ملی ایران گفت: همه کارکنان باید برای جذب مشتریان و حفظ کرامت انسانی، خدمت‌رسانی ممتاز و رفتار شایسته را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی افزود: ما باید با برنامه‌ریزی مناسب در راستای تکریم مشتریان و ارتقای بهره‌وری شعب بکوشیم. 
آزادی ضمن تشکر از تلاش مدیران و کارکنان اداره امور شعب شمال تهران در ایجاد محیطی زیبا برای ارائه خدمات به مشتریان، تاکید کرد: جانمایی شعب موضوع بسیار مهمی است؛ ضمن این که در راه‌اندازی شعب جدید، لازم است حداکثر بهره‌مندی از فضا و موقعیت صورت گیرد.
محمدرضا صدری رئیس اداره امور شعب شمال تهران بانک ملی ایران نیز در این مراسم با ارائه گزارشی در مورد منطقه و اشاره به استقبال مردم از افتتاح شعبه گاندی، تلاش حداکثری کارکنان برای کسب بهره وری بیشتر و جلب رضایت مشتریان را خواستار شد.
هادی سالارخیلی رئیس اداره کل سازمان و روش ها و جمعی از مدیران و کارشناسان بانک نیز در این مراسم حضور داشتند.
شعبه VIP گاندی بانک ملی ایران با کد 1034 در خیابان گاندی جنوبی، بین خیابان سوم و پنجم قرار دارد. 


بانک ملی ایران به منظور افزایش تنوع خدمات قابل ارایه به مشتریان و تکمیل سبد محصولات خود، امکان برداشت وجه نقد از خودپردازها، بدون ملی کارت را فراهم کرد.
مشتریان می توانند با استفاده از این امکان ، به افرادی که ملی کارت یا حتی حساب بانک های دیگر را نیز ندارند اجازه دهند که از طریق خود پردازهای بانک ملی ایران پول برداشت کنند.
در این روش مشتری با انتخاب گزینه برداشت وجه و سپس گزینه "مجوز برداشت به شخص دیگر" کدملی و مبلغ مورد نظر خود را وارد کند.
پس از تایید کد ملی و مبلغ توسط مشتری دارنده ملی کارت،"شناسه 13 رقمی" مجوز برداشت وجه در اختیار وی قرار گرفته و می تواند با ارسال "کد ملی و شناسه 13 رقمی "به افراد دیگر،امکان برداشت مبلغ مورد نظر را حتی برای افراد فاقد حساب در شبکه بانکی نیز فراهم کند.
شخص دارنده شناسه برداشت و کد ملی مشتری با مراجعه به دستگاه های خودپرداز بانک ملی ایران و انتخاب کلید ثبت(Enter) و ورود اطلاعات درخواستی، می تواند تا پایان همان روز مبلغ مورد نظر را برداشت کند. چنانچه از مجوز مذکور در همان روز استفاده نشود، وجه مورد نظر به حساب مشتری عودت داده می شود.
لازم به ذکر است بانک ملی ایران برای حذف مراجعه حضوری مشتریان به خودپردازها به منظور اعطای شناسه برداشت بدون ملی کارت، در نظر دارد بزودی امکان انجام این عملیات را از طریق  اپلیکیشن های موبایلی و سامانه های اینترنتی بانک نیز فراهم کند.

بانک ملی ایران در حال تهیه نرم افزاری برای نظارت بر مصارف تسهیلات اعطایی در بخش طرح های سرمایه گذاری است.
یکی از مهمترین دلایل ایجاد طرح های نیمه تمام و متعاقبا مطالبات غیرجاری در نظام بانکی، فقدان نظارت صحیح بر چگونگی مصرف تسهیلات است.
بانک ملی ایران به منظور حل این مشکل، نرم افزاری را برای نخستین بار طراحی کرده که هزینه های انجام شده و مورد نیاز پروژه ها بر اساس طرح مصوب و نیز بر اساس قیمت واقعی (روز)، میزان افزایش یا کاهش در هزینه های سرمایه گذاری طرح و همچنین چگونگی وضعیت برنامه زمان بندی طرح را نشان می دهد.
این نرم افزار قادر است با بهره گیری از گزارش های ارزیابی، میزان هزینه های انجام شده و مورد نیاز هر پروژه را بر اساس برآوردهای اولیه ادارات بررسی کننده و همچنین بر اساس قیمت واقعی (روز) به تفکیک سهم بانک و مشتری مشخص کند.
بر این اساس چنانچه مشتری سهم خود را به میزان تعیین شده در مصوبه، هزینه نکرده باشد، نرم افزار موضوع را تشخیص خواهد داد و به این طریق از اعطای زودهنگام تسهیلات در طرح ها جلوگیری خواهد شد.
این روند به واحدهای بانک کمک خواهد کرد که تسهیلات را متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح و پس از هزینه شدن سهم مشتری پرداخت کنند.
این نرم افزار توسط اداره کل ارزیابی و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران طراحی شده و بزودی عملیاتی می شود.

بانک ملی ایران با صدور بخشنامه ای، افزایش سقف حواله های ارزی از محل دریافت اسکناس را ابلاغ کرد.
سقف صدور حواله های ارزی غیربازرگانی برای هر متقاضی از مبلغ 2 هزار یورو به 5 هزار یورو افزایش یافته است.
همچنین بر اساس این بخشنامه، سقف صدور حواله برای هر شعبه در هر روز از مبلغ 40 هزار یورو به 60 هزار یورو افزایش یافت.


عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر این که بانک ها از بالا بودن نرخ سود منتفع نمی شوند، گفت: در شرایط کنونی قیمت تمام شده پول در بانک ها بالاست و این وضعیت به نظام اقتصادی آسیب خواهد رساند.
غلامرضا پناهی در همایش بررسی عملکرد اداره امور شعب استان البرز  افزود: علاقه به سپرده گذاری در بانک ها برای دریافت سود، نباید به رقیبی برای سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و اقتصادی تبدیل شود.
وی همچنین بر لزوم حفظ کرامت همه مشتریان بانک تاکید کرد و ادامه داد: نظام بانکی ایران فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته، اما اکنون همه بانک های دولتی و خصوصی مانند حلقه های یک زنجیر به هم متصلند و اگر برای هر کدام از آنها مشکلی ایجاد شود، بقیه چتر حمایتی خود را بر سر نظام بانکی گسترده می کنند.
معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با اشاره به این که در سال 1396 سیاست های کلان بانک بر رونق واحدهای تولیدی پایه گذاری شده است، اظهار کرد: بر این اساس همه شعب بانک ملی ایران در احداث واحدهای تولیدی به منظور کارآفرینی و همچنین کمک به رونق اقتصادی مشارکت خواهند کرد تا سرعت بهره برداری از واحدهای تولیدی افزایش یافته و از بیشترین ظرفیت در جهت تولید ملی استفاده شود. 
به گفته وی، در حوزه بین الملل و دوران پسابرجام، فرصت برقراری ارتباط با تعدادی از بانک های بزرگ دنیا برای بانک ملی ایران ایجاد شده و در همین فرصت کم، میزان گشایش LC و صدور حواله ارزی رشد قابل توجهی داشته است. 
مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک ملی ایران هم با تقدیر از عملکرد عبدالله جلالی رئیس اداره امور شعب استان البرز گفت: ارتقای هفت شعبه از شعب تحت پوشش این استان، نقطه عطفی در فعالیت های بانک خواهد بود و قطعاً چشم انداز بانک ملی ایران را در این استان ارتقا خواهد داد. 
حمیدرضا فتحی بیرانوند به اهمیت جذب منابع ارزان قیمت و تخصیص مناسب منابع جذب شده به عنوان مهم ترین شاخص های عملکردی همسو با رویکرد مدیران عالی رتبه بانک ملی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدای سال 1396 اهداف عملیاتی برای همه واحدها تعیین شده که رسیدن به یک چشم انداز مطلوب، منوط به دستیابی به همه آنهاست.
وی افزود: درآمدهای کارمزدی و غیرمشاع از مواردی است که در سایه تکریم مشتری و ارائه خدمات بانکی مطلوب به مشتریان حاصل خواهد شد. 
سعدالله عیسی زاده مدیر امور مجلس بانک ملی ایران نیز با تقدیر از رئیس اداره امور شعب استان البرز به دلیل ارتباط بسیار نزدیک و موثر با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: تکریم اقشار مختلف مردم و نمایندگان آنها در بانک ملی ایران از اولویت بالایی برخوردار است.
هادی سالار خیلی رئیس اداره کل سازمان و روش های بانک ملی ایران نیز در این مراسم با اشاره به پتانسیل بالای استان البرز به جهت موقعیت جغرافیایی و شعب موجود، گفت: سطح انتظارات از این استان افزایش یافته و ضرورت دارد همه همکاران با انسجام و هماهنگی در عملکرد کلی بانک ملی ایران تاثیر مثبت داشته باشند. 
محمد رضایی رئیس اداره کل سرمایه انسانی بانک ملی ایران هم با اشاره به اهمیت توجه به معیشت کارکنان بانک، گفت: شخص مدیرعامل بر رعایت این موضوع تاکید دارند.
وی افزود: رعایت حقوق کارکنان در کنار رعایت حقوق مشتریان در بانک ملی ایران باعث ارتقای روزافزون جایگاه بانک در جامعه شده است.
عبدالله جلالی رئیس اداره امور شعب استان البرز نیز در این همایش، خلاصه ای از عملکرد این اداره امور شعب را در همه شاخص های عملکردی تا پایان تیر ماه سال جاری ارائه کرد.
وی همچنین اعلام کرد: این اداره امور درکنار تکریم ارباب رجوع، با تشکیل کارگروه های متفاوت در امور بازاریابی و جذب منابع ارزان قیمت، سرمایه انسانی، پیگیری وصول مطالبات، سود و زیان، مصارف و صدور ضمانتنامه، سعی بر این دارد که به  اهداف عملیاتی تعیین شده از سوی مدیران عالی بانک دست یافته و سند افتخار دیگری در استان البرز برای بانک ملی ایران ثبت کند. 
در پایان همایش با اعطای لوح و احکام صادره به مسئولان شعب ارتقا یافته، از آنها تقدیر شد.


مدیر سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی با دو عضو هیات مدیره بانک ملی ایران دیدار و گفت و گو کرد.
محمد رضا عطار زاده در این دیدار با اشاره به حمایت های بانک ملی ایران از فعالیت های اقتصادی و طرح های توسعه ای زیرمجموعه های آستان قدس رضوی، گفت: آستان قدس رضوی از بانک ملی ایران فقط ارائه خدمات بانکی را طلب نمی کند، بلکه علاقه مند است در فعالیت هایی که به ایجاد شغل، افزایش تولید و صادرات منجر می شود نیز از خدمات این بانک بهره بگیرد.
برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در این دیدار با بیان این که بانک آمادگی دارد حداکثر خدمات ممکن را به آستان قدس رضوی ارائه کند، گفت: بانک ملی ایران در نظر دارد طی یک تفاهمنامه، همه خدمات مورد نیاز آستان قدس رضوی را جمع بندی و ارائه کند.
محمود شایان دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این دیدار گفت: ما آماده ایم خدمات بانکی در حوزه اعتباری را با بهترین کیفیت به آستان قدس رضوی ارائه کنیم.
وی افزود: حتی در حوزه مسائل ارزی، واردات و صادرات کالاهای مورد نظر آستان قدس رضوی نیز بانک ملی ایران می تواند خدمات مطلوبی برای آستان قدس رضوی در نظر بگیرد.


کلینیک آریتمی و پیس میکر بیمارستان بانک ملی ایران با حضور حبیب الله رشید ارده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، حسن شهرآشوب مدیر امور طرح و برنامه و دکتر سید نوید میر نوبهار رییس بیمارستان این بانک به بهره برداری رسید.
با افتتاح این کلینیک، بیمارستان بانک ملی ایران به جمع معدود بیمارستان های دارای کلینیک آریتمی و پیس میکر در تهران پیوست.
کلینیک آریتمی درمانگاهی است که در آن اقدامات تشخیصی -درمانی  در مورد اختلالات ضربان  قلبی توسط پزشک انجام می گیرد.
با استفاده از دستگاه های این کلینیک، نامنظمی و تند یا کند تپیدن قلب بیماران کنترل می شود و در صورت نیاز، این اختلال با دارو رفع می شودو در غیر این صورت با استفاده از پیس میکر یا آی سی دی، قلب بیمار فعالیت عادی خود را از سر می گیرد.
بیماران گرامی می توانند روزهای یکشنبه از ساعت 14 تا 16 برای استفاده از خدمات این کلینیک، به بیمارستان بانک ملی ایران مراجعه کنند.
قابل ذکر است که حاضران پس از افتتاح کلینیک آریتمی و پیس میکر، از بخش در حال ساخت آنژیوگرافی بیمارستان بانک ملی ایران بازدید کردند.


اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم توسعه خدمات غیرحضوری با تعبیه کیوسک های خدمات الکترونیک تاکید کردند.
 در جلسه ای که به همین منظور در شعبه بازار بانک برگزار شد، برات کریمی عضو هیات مدیره با اشاره به وضعیت مناسب سپرده های بانک، تلاش مدیران شعب برای مدیریت قیمت تمام شده پول و کاهش نسبت سپرده های گران قیمت به ارزان قیمت را بسیار مهم دانست.
وی افزود: توجه به تخصیص و نصب بهینه کیوسک های خدمات الکترونیک در بانک ملی ایران، رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت.
مسعود خاتونی دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همکاران حوزه فناوری اطلاعات بانک به دنبال ارائه سرویس های مطلوب به مشتریان هستند، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم بهترین و تازه ترین خدمات را بر اساس نیاز مشتریان ارائه کنیم.  
وی با اشاره به این که توسعه بانکداری الکترونیک از اهداف استراتژیک بانک ملی ایران است، اظهار کرد: یکی از برنامه های بانک در سال جاری، جانمایی مناسب کیوسک های خدمات الکترونیک با توجه به نیاز مشتریان است.
محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران نیز در این جلسه تاکید کرد: نصب کیوسک های خدمات الکترونیک غیر از کسب درآمد برای بانک، فرهنگ عمومی استفاده از کارت های بانکی را به جای استفاده از پول نقد تقویت می کند .


جلسه کمیسیون روابط عمومی بانک های دولتی به میزبانی بانک ملی ایران برگزار شد.
در ابتدای این جلسه که با حضور ۱۳ عضو برگزار شد، دکتر حبیب الله رشید ارده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران با تاکید بر این که کار در حوزه روابط عمومی با چالش های زیادی مواجه است، گفت: روابط عمومی پیچیدگی های زیادی دارد و مدیران این حوزه به خصوص در بانک ها باید برای موفقیت از تکنیک ها و تخصص های ویژه ای بهره مند باشند .
وی افزود: زمان شناسی در امور روابط عمومی بسیار مهم است و روابط عمومی باید در داخل و خارج سازمان، مدافع سازمان باشد.
در ادامه این جلسه، هر یک از اعضا، دیدگاه های خود را پیرامون مسائل روز حوزه روابط‌ عمومی بانک ها بیان کردند. در پایان نیز اعضای کمیسیون روابط عمومی بانک های دولتی از موزه بانک ملی ایران که به تازگی افتتاح شده است، بازدید کردند.


دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: