وزیر اقتصاد اعلام کرد: ارتقای اعتبار برند بانک ملی ایران با به کارگیری دانش جدید

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر لزوم تحقق بانکداری دیجیتال و در مرحله بالاتر، بانکداری هوشمند گفت: بکارگیری مجموعه پرسنل جوان، متخصص و با انگیزه در انجام فعالیت های تخصصی نشان می دهد، بانک ملی ایران می خواهد اعتبار برند خود را حفظ و با بکارگیری دانش جدید ارتقاء دهد.

  • ۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۶:۳۸:۰۰
  • 2912

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر فرهاد دژپسند به همراه عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک ملی ایران میهمان شرکت داده ورزی سداد بود و در جریان این بازدید با تاکید بر اینکه به طور مستمر باید تحولات بانک های مهم جهان را رصد و برای پر کردن شکاف بانک‌های کشور  با بانک های بزرگ دنیا، برنامه ریزی کرد، گفت: بانک های ما نباید صرفا به مقایسه خود با دیگر بانک های کشور و فاصله از آنها اکتفا کرده بلکه باید برنامه ریزی خود را معطوف به رسیدن به سطح بانک های مهم و معروف جهان کنند.

وی تصریح کرد: بانک ملی ایران باید با تدوین نقشه راه به آنجایی برسد که به عنوان مدرن ترین، چابک ترین و دارای متنوع ترین خدمات بانکی و مالی، یک برند مطرح باشد.

دژپسند تصریح کرد: باید توجه داشت، اعتبار یک برند، حفظ نمی شود مگر با حفظ و تقویت قدرت و قابلیت آینده نگری و رصد تحولات و فناوری های نوین حوزه تخصصی خود؛ در غیر این صورت از عرصه رقابت، جا خواهیم ماند.

وی عنوان کرد: پر کردن شکاف بانک‌های کشور  با بانک های بزرگ دنیا، نباید خیلی سخت باشد، زیرا توسعه خدمات بانکی اساساً مبتنی بر نیروی انسانی است و نظام بانکی بهترین، با کیفیت ترین و جوان ترین نیروها را در دسترس دارد.

دژپسند در ادامه گفت: انتظار ما این است که بانک ملی ایران با تعیین اهداف بزرگ و مقایسه خود با بانک های معتبر دنیا، به مدرن ترین، کاراترین و چابک ترین بانک با بیشترین میزان تنوع در ارائه خدمات، تبدیل شود.

وی بیان کرد: بانک ها می توانند به گونه ای عمل کنند که محور ارایه خدمات متعدد و گسترده ای  از جمله ارایه خدمات مشاوره ای مهم در حوزه های مختلف کسب و کارها و سیاستگذاری قرار گیرند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم آموزش جدیدترین متدها و برنامه های روز دنیا در زمینه توسعه خدمات بانکداری دیجیتال و شرایط و لوازم دستیابی به بانکداری هوشمند، به نیروهای نخبه بانک ها، تصریح کرد: شاید گفته شود در شرایط تحریم، امکان اجرایی شدن برخی نو آوری ها وجود نداشته باشد ولی در شرایط تحریم، نظام بانکی باید به شکلی تلاش کند که به محض باز شدن مسیرهای مالی، از  نوآوری ها و دستآوردهای خود در حوزه های مختلف خدمات بانکی از جمله در حوزه بانکداری اسلامی رونمایی کند.

وی در این رابطه افزود: توسعه ارتباطات کارآمد و مؤثر نظام بانکی با دنیای دانش، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و بهره برداری از ظرفیت اساتید، دانشجویان و پژوهشگران یک گام اساسی در ارتقای تحقیق و توسعه در نظام بانکی است.

دژپسند گفت:  یکی از دغدغه‌های مشتریان بانک ها، احتمال سرقت اطلاعات مالی و بانکی آنان است و بانک ها باید با برنامه ریزی و نوآوری در زمینه افزایش ضریب امنیت اطلاعات مشتریان خود تلاش کنند.

دکتر محمدرضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی ایران نیز در این بازدید با قدردانی از حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراهش در شرکت داده‌ورزی سداد، با بیان اینکه بهره‌گیری از توان جوانان نخبه ایرانی در آینده موجب ایجاد انقلابی دیگر در صنعت بانکی خواهد شد، گفت: همکاران ما در این شرکت جوانان نخبه و فعال هستند که با توجه به ظرفیت بالای آنها می توانیم همچنان در بسیاری از بخش ها حامی و در کنار دولت باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران، پیشتاز تحول گرایی است و توسعه بانکداری دیجیتال، یکی از مصادیق آن است، افزود: نگاه ویژه وزیر اقتصاد به اقتصاد هوشمند بسیار ارزشمند است و بانک ملی ایران با تمام توان مسیر دیجیتالی شدن را ادامه می دهد.

حسین زاده با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک تازه ترین اقدامات این بانک در راستای پیاده سازی سند بانکداری دیجیتال معرفی خواهد شد، عنوان کرد: با پیاده سازی بانکداری دیجیتال و در راستای کاهش هزینه های جاری طی چند سال اخیر، به میزان 17 درصد از تعداد کارکنان بانک کاهش یافت در حالی که آمار تراکنش رشد 31 درصدی را نشان می دهد.

وی پیاده سازی سامانه جامع درمان بانک و کاهش 85 میلیارد تومانی هزینه های درمان کارکنان در سال گذشته را از دیگر دستاوردهای بانک ملی ایران عنوان کرد و گفت: همچنین با مطالعاتی که بر روی بانکداری نوجوان در بانک های مطرح و روز دنیا داشتیم، برای نخستین بار پلتفرم بانکداری کودک و نوجوان به نام «انگور» در ملی شو 3 رونمایی می شود که علاوه بر سرگرمی های مناسب کودکان و نوجوانان مفاهیم بانکداری، اقتصادی و مدیریت مالی در قالب یک اپلیکیشن آموزش داده می شود.

عباس معمارنژاد معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با تاکید بر اینکه بانکداری دیجیتال بسته کاملی از بانکداری الکترونیک و استفاده از فناوری های نوین است، گفت: در هفته جاری کارگروه بانکداری دیجیتال نیز به میزبانی بانک ملی ایران برگزار شد و امروز برای بار دوم به بانک ملی ایران می آییم و اقدامات بانک ملی ایران در پیاده سازی بانکداری دیجیتال قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه با استقرار بانکداری دیجیتال به سمت اقتصاد هوشمند حرکت خواهیم کرد، اظهار کرد: قرار است تا پایان سال نقشه راه بانکداری دیجیتال ارایه شود.

مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک نیز با تاکید بر اینکه یکی از الزامات دستیابی به اقتصاد هوشمند، استقرار بانکداری دیجیتال است، گفت: امروزه عملکرد بانک ملی ایران در بخش بانکداری الکترونیک با تجهیز دستگاه های متنوع، تولید محصولات جدید و استقرار بسترهای مناسب در جایگاهی است که حدود ۸۰ درصد تراکنش های این بانک در بستر بانکداری الکترونیک رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه رمز یکبار مصرف یکی از دستاوردهای بانک ملی ایران در حفظ و صیانت از حقوق مشتریان است، تاکید کرد: استفاده از رمز‌های یکبار مصرف برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی ضروری است و بسترسازی برای ایجاد آن در بانک در راستای نگاه انسان محوری و استراتژی تفکر طراحی در بانک ملی ایران است.

وی همچنین به استقرار سامانه حسابداری متمرکز در 3 هزار و 86 شعبه بانک در کشور اشاره کرد و گفت: با استقرار این سامانه حجم بسیاری از سندهای فیزیکی در شعب حذف شدند و روزانه بالغ بر 416 هزار سند حسابداری به صورت الکترونیکی ثبت می شوند.

حمیدرضا مختاریان مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد در ادامه این بازدید با بیان اینکه ظهور انقلاب صنعتی چهارم و نفوذ فناوری‌های نوین به صنعت بانکداری موجب حرکت بانک‌ها به سمت نوآوری و بانکداری دیجیتال شده است، گفت: بر همین اساس سازمان ها به این سمت حرکت کردند که شرکت های کاملا الکترونیک ایجاد کنند و بدین ترتیب در مسیر بانکداری دیجیتال و هوشمند حرکت می کنیم.

وی افزود: ما در بانک ملی ایران به مشتری به عنوان فردی که تعاملات بانکی با او داریم، نگاه نمی کنیم بلکه به دنبال پیاده سازی مولفه تفکر طراحی و ایجاد حس همدلی برای شناخت مسئله و نیاز مشتری هستیم.

مختاریان با بیان اینکه محصولاتی نظیر بام و بله حاصل آینده نگری بانک ملی ایران در بانکداری دیجیتال است، تاکید کرد: نقشه استراتژی شرکت مبتنی بر بانکداری دیجیتال تدوین شده و نئو همراه بام نیز به عنوان نسخه جدید همراه بام بانک ملی ایران و دستاوردی دیگر در ملی شو 3 رونمایی خواهد شد.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: