برگزاری همایش سراسری بررسی عملکرد شش ماهه واحدهای بانک ملی ایران در سال 98

همایش بررسی عملکرد شش ماه ابتدای سال 98 و تبیین برنامه های راهبردی شش ماه دوم سال جاری بانک ملی ایران امروز با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد این بانک در تهران برگزار شد.

  • ۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۸:۵۶:۰۰
  • 5086

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، عضو هیات مدیره بانک با بیان این که برنامه ریزی برای هر سازمان واجب و ضروری است، گفت: خوشبختانه برنامه در بانک ملی ایران جایگاه ویژه ای دارد و استراتژی مدونی برای حرکت بانک طراحی شده است.

لزوم توجه به کاهش قیمت تمام شده پول

برات کریمی با تاکید بر این که بانک، یک بنگاه اقتصادی است و باید به سود و زیان خود به صورت ویژه توجه کند، ادامه داد: تصمیم گیری های ما باید به گونه ای باشد که همزمان با حفظ منافع بانک، نیازهای مشتریان نیز پاسخ داده شود.

وی با اشاره به اینکه باید هزینه های بانک کاهش یابد تا امکان خدمت رسانی بیشتر به مخاطبان فراهم شود، اظهار کرد: باید جذب سپرده های گران قیمت کاهش و در ازای آن خدمات جذاب مانند صدور ضمانتنامه و ال سی جایگزین شود تا با این روش قیمت تمام شده پول کاهش یابد.

منابع ارزان قیمت، نیاز اساسی بانک

دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز با بیان این که درآمدهای مشاع، حجم قابل توجهی از منابع بانک را به خود اختصاص داده اند، گفت: شرایط کنونی باید به نفع درآمدهای غیرمشاع و کارمزدی تغییر کند.

محمود شایان به لزوم مدیریت دارایی و بدهی در بانک اشاره و خاطر نشان کرد: ایجاد تعهد و پرداخت تسهیلات باید در بانک متعادل باشند، به طوری که هزینه زیادی به بانک تحمیل نشود.

معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک افزایش منابع ارزان قیمت را از نیازهای اساسی بانک خواند و افزود: خوشبختانه پس از راه اندازی سیستم جامع حسابداری و پیاده سازی آن در همه واحدها، اکنون سیستم جامع تسهیلات هم در حال طراحی است که می تواند شرایط مطلوب تری در بانک ایجاد کند.

عملکرد مطلوب بانک ملی ایران در بازار بین بانکی

همچنین معاون مالی و دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران هم به تدوین شاخص های استراتژیک برای واحدهای مختلف بانک اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نقشه راه همه کارکنان بانک مشخص است و همه باید به سمت دستیابی به آن اهداف حرکت کنیم.

ناصر شاهباز با بیان این که بانک ملی ایران برنامه افزایش سرمایه را در پیش دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانک ملی ایران در بازار بین بانکی عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته از این محل درآمد خوبی حاصل کند.

به گفته شاهباز، با فروش اموال مازاد و خروج تدریجی از بنگاهداری، منابع خوبی به بانک تزریق خواهد شد که فشار نقدینگی را بیش از پیش کاهش می دهد.

ضرورت تمرکز بر مدل های نوین کسب وکار در بانک

همچنین مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک نیز در این همایش با تاکید بر اینکه بانکداری آینده باید ابزار پرداخت را فراموش کند، گفت: آنچه که جایگزین این ابزار می شود، ماشین های تصمیم گیری هستند. فناوری امروز موضوعی نوین نیست و آنچه که امروز اهمیت دارد، تمرکز بنیادین بر مدل های نوین کسب وکار است که پلتفرم سککوک (سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار) یکی از آنهاست.

وی تصریح کرد: هوش مصنوعی، داده های کلان، اینترنت اشیاء و... زنجیره ای هستند که به ما این امکان را می دهند تا در بانکداری وارد عرصه های جدید شویم.

خاتونی درباره اختلال اخیر ایجاد شده در برخی سامانه های بانک نیز اضافه کرد: اخیرا اختلال هایی در برخی سامانه های بانک نظیر سامانه تحویلداری تحت وب داشتیم که تمام تلاش ما بر این است این سامانه ها به زودی در شرایط مطلوبی قرار گیرند. البته اختیار بخشی از آنها نظیر سامانه های ساتنا و پایا خارج از بانک بود که با این وجود سعی کردیم بخش عمده مشکلات را ظرف 24 ساعت نخست رفع کنیم و امیدواریم تا پایان آبان ماه مشکلات به  طور کامل مرتفع شوند.

وضعیت مطلوب بانک ملی ایران در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران

عضو هیات مدیره و معاون پشتیبانی بانک نیز با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در سطح قابل قبولی قرار دارد، گفت: اخیرا نیز مانور اینترنت بدون ایجاد کوچکترین خللی در امور با حضور مسئولین سازمان پدافند غیرعامل کشور در بانک برگزار شد.

عباس شفیعی با اشاره به انجام فرآیند تجدید ارزیابی دارایی های بانک ماه های گذشته اظهار کرد: این فرآیند همچنان ادامه دارد و اطلاعات ارزیابی شده در حال حسابرسی هستند که این بستر با کمک سامانه سجا ( سامانه جامع املاک) فراهم شد.

وی با اشاره به کاربرد و اهمیت استفاده از برخی سامانه های فعال حوزه املاک در بانک ملی ایران نیز ابراز کرد: یکی از کاربردهای اطلاعات خروجی این سامانه ها نظیر سجا و سات (سامانه املاک تملیکی بانک ملی ایران) ارایه گزارش به بانک مرکزی است. همچنین استفاده از سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) نیز که عملیات و اطلاعات مناقصه ها، مزایده ها و خرید و فروش و ... در ان ثبت می شود، از ابتدای سال جاری در میان دستگاه های دولتی الزامی شد که بانک ملی ایران به عنوان نخستین بانک برای استفاده از این سامانه ورود کرد.

توجه به منابع انسانی، راه دستیابی به موفقیت پایدار در سازمان

حبیب الله رشید ارده معاون منابع انسانی بانک نیز با تاکید بر اینکه سازمان ها برای دستیابی به موفقیت پایدار و مداوم نیازمند بهبود شرایط در بخش منابع انسانی خود هستند، گفت: افرادی که دارای دانش، مهارت و انگیزه برای حل مسایل هستند باید در مسیر هدف قرار گیرند و در آن صورت منابع انسانی اثرگذاری خواهیم داشت. نظام آموزشی ما در این زمینه مسئولیت خطیری را بر عهده دارد و باید آموزش های خود را به روز کند.

وی با اشاره به استخدام های جدید در بانک ملی ایران افزود: طی یک ماه گذشته مراحل مصاحبه سه هزار نفر تنها در استان تهران انجام شده است و پرونده استخدامی های جدید در 16 استان کشور نیز تکمیل و به کارگزینی ارسال شده است.

رشید ارده درباره اقدامات رفاهی صورت گرفته برای کارکنان بانک نیز عنوان کرد: امروز بیمارستان بانک ملی ایران دستگاه سی تی آنژیو را در اختیار بیماران قرار می دهد که تنها یک نمونه از آن، در یکی از بیمارستان های کشور برای انجام امور تحقیقاتی وجود دارد. همچنین سامانه همیار رفاه نیز در اختیار کارکنان قرار دارد که از مهم ترین مزایای آن مدیریت هزینه ها و سهولت دسترسی به درمان است.

وضعیت منابع بانک در شرایط خوبی قرار دارد

محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل بانک نیز با اشاره به تحریم های موجود و شرایط حاکم بر کشور گفت: امروز در شرایط سخت تحریم قرار داریم و در چنین شرایطی فعالیت واحدهای بانک ملی ایران در خارج از کشور با وجود تمامی تنگناها، کمک شایانی برای حوزه ارزی کشور است. همچنین امروز موضوع صادرات غیرنفتی و بازگشت ارز حاصل از صادرات در کشور بسیار مطرح است که خوشبختانه بانک ملی ایران در این حوزه به خوبی ورود کرده و میربیزنس بانک و شعبه هامبورگ اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده اند.

وی با تاکید بر اهمیت برقراری ثبات در بازار ارز کشور، افزود: بانک ملی ایران به عنوان یک بازوی قوی و یاری گر بانک مرکزی در حوزه ثبات بازار ارزی ورود کرده و امروز شرایط نسبتا خوبی را در حوزه ارز شاهد هستیم.

امین زارع همچنین با بیان اینکه وضعیت منابع بانکی در شرایط خوبی قرار دارد و هیچ تعهد انجام نشده ای نداریم، تاکید کرد: با وجود تحریم سوئیفت، در بخش پیام رسانی بانک مشکلی نداریم و سامانه سپام در این زمینه بسیار راهگشا بوده است. از سویی 400 شعبه ارزی در کشور داریم که در حوزه سودآوری بانک بسیار موثر هستند و باید فعالیت این شعب افزایش یابند.

همچنین پانل های بررسی عملکرد ادارات امور شعب و شعب مستقل و ارزیابی عملکرد واحدهای ستادی بانک با حضور هادی سالار خیلی مدیر امور طرح و برنامه بانک و میرمحمود موسوی رییس اداره کل مدیریت استراتژیک برگزار شد که ضمن ارزیابی عملکرد واحدها و پاسخگویی به سوالات حاضران، بر نقش فناوری های نوین در تحول بانکداری و توجه به تکنولوژی های دیجیتال برای تغییر مدل های کسب و کاری پیشین، لزوم وجود استراتژی روشن سازمانی، توجه به تغییر ترجیحات مشتری، شاخص های فرعی سودآوری، جذب منابع و... تاکید شد.

در پایان نیز از روسای اداره امور شعب استان خراسان رضوی، اداره امور شعب زنجان، شعبه مستقل فردوسی، اداره امور شعب غرب تهران و اداره امور شعب استان مرکزی به جهت عملکرد برتر در میان واحدهای بانک در نیمه نخست سال جاری تقدیر شد.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: