بهبود 45 رتبه ای ایران در تجارت فرامرزی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با فعالان اقتصادی در بندر امام خمینی (ره) از بهبود 45 رتبه ای ایران در تجارت فرامرزی بر اساس گزارش نهاد های بین المللی خبر داد.

  • ۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۰۷:۲۲:۰۰
  • 2205

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند با اعلام این خبر اظهار داشت: گمرک جمهوری اسلامی ایران برای شناسایی دقیق مشکلات در ارائه خدمات به مراجعان، باید یک فرم را برای فعالان اقتصادی و واردکنندگان، تنظیم و علل نارضایتی یا کندی روند احتمالی را از آن استخراج کند و برای نتیجه بخش بودن این کار ، جامعه هدف نیز باید با علاقه نسبت به تکمیل آن اقدام کنند. 

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی امکان کنترل کیفی برای واردات کالاهای اساسی قبل از مرحله اظهار کالا وجود دارد، گفت: در حال حاضر در بندر امام خمینی (ره) روزانه 11 کشتی، پهلوگیری کرده و تعداد 25 کشتی هم در انتظار پهلوگیری داریم که با افزایش سرعت تخلیه و ترخیص کالاها باید زمان معطل شدن این کشتی ها را کاهش دهیم. 

وی گفت: در صورت وجود امکانات در بندر امام خمینی، برای آزمایشات کنترل کیفی، نیازی به ارسال نمونه ها به خارج از این استان وجود ندارد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: با بررسی های انجام شده به نظر می رسد ، بین سازمان های خدمات رسان یک مقدار عدم همزمانی و کندی در اقدامات وجود دارد که با برنامه ریزی دقیق تر می توان آن را به حداقل رساند. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان با تأکید بر توجه ویژه به کنترل کیفی کالاهای اساسی و دیگر کالاهای وارداتی گفت: برای افزایش سرعت تخلیه و ترخیص کالاها نباید کیفیت را زیر سؤال ببریم ولی در عین حال نباید در این امر افراط شود.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: