بسته خبری این هفته بانک ملی ایران

این هفته ضمن اطلاع از مسابقه و جشنواره بله در بسته خبری بانک ملی ایران، می توانید آخرین جزییات درباره سهم چشمگیر بانک از مجموع وام ازدواج پرداختی در نظام بانکی، پرداخت 49 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک کارگشایی، نحوه اطلاع از تعداد حساب های فعال و غیرفعال خود و چند خبر مهم دیگر را یکجا بخوانید.

  • ۱۳۹۸/۰۳/۲۳ ۰۸:۳۸:۰۰
  • 3355


کسب و کارتان را با سککوک رونق دهید!

بانک ملی ایران با راه اندازی سامانه سککوک (سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار) فرصتی را فراهم کرده است تا کسب و کارها بتوانند بدون واسطه و بر اساس مدل تجارت به تجارت (B2B) فعالیت کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک با هدف ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی، سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار موسوم به «سککوک» را راه اندازی کرده که توسعه فضای کسب و کار، گسترش تعاملات بین واحدهای عضو و توسعه و ترویج تجارت و معاملات بین اعضا از سیاست های اصلی آن است.

از سویی صدور و گردش برات الکترونیکی در معاملات مستقل یا در زنجیره تامین جنبه نوآورانه آن محسوب می شود. برهمین اساس از برات الکترونیک در این پلتفرم استفاده شده تا بتوان ابزارهای پرداخت کسب و کار به کسب و کار را برمبنای قوانین جاری کشور پیکربندی کرد.

این سامانه علاوه بر ایجاد زیرساخت معاملات B2B و B2C در فعالیت های بنگاه های عضو، خدمات اختصاصی تامین مالی زنجیره تامین، مدیریت چرخه تامین و خدمات لجستیک را در کنار سایر خدمات عمومی آن نظیر بازاریابی و آموزش، خدمات مشاوره ای و... ارایه می دهد.

هدف این محصول ساماندهی بازار کشوری کسب و کار الکترونیکی با اختصاص هدفمند تسهیلات در زنجیره ارزش از تامین کننده تا نقطه مصرف است.

ارائه راهکارهای تامین مالی در قالب زنجیره تامین با اتکا بر فناوری زنجیره بلوک و بر پایه صدور و گردش برات الکترونیکی در معاملات در زنجیره تامین از جمله خدمات نوین ارائه شده برای ارتقای نظام پولی و بانکی کشور توسط سککوک است.

 


سهم چشمگیر بانک ملی ایران از مجموع وام ازدواج پرداختی در نظام بانکی

اطلاعات مربوط به وام ازدواج پرداخت شده توسط نظام بانکی نشان می دهد که بانک ملی ایران سهم به سزایی در تامین این بخش از هزینه های ضروری خانوار دارد.

آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می دهد کل نظام بانکی در سال گذشته یک میلیون و 180 هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده اند.

از این رقم، 264 هزار و 909  فقره سهم بانک ملی ایران بوده است که حاکی از سهم 22.5 درصدی آن است.

همچنین در دو ماه نخست سال جاری، کل نظام بانکی 96 هزار و 797 فقره وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده که 28 هزار و 432 فقره آن مربوط به بانک ملی ایران بوده است.

مبلغ وام ازدواج پرداخت شده طی دو ماه نخست امسال توسط نظام بانکی 29 هزار و 927 میلیارد ریال و سهم بانکی ملی ایران از این رقم هشت هزار و 882 میلیارد و 160 میلیون ریال ثبت شده است.

مقایسه این اعداد نشان می دهد در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری، بیش از 29 درصد تعداد و 30 درصد مبلغ وام ازدواج نظام بانکی توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است.

 


وزیر اقتصاد تاکید کرد؛ هوشمندی نظام مالیاتی، هدف اصلی سازمان امور مالیاتی باشد

وزیر اقتصاد تاکید کرد؛ هوشمندی نظام مالیاتی، هدف اصلی سازمان امور مالیاتی باشد وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در مراسم معارفه "امید علی پارسا" به عنوان رییس جدید سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: هوشمندی نظام مالیاتی باید هدف اصلی سازمان امور مالیاتی باشد.

دکتر فرهاد دژپسند  در این مراسم که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، با بیان اینکه حرکت به سمت سیستم های مدرن و روش های کارآمد در سازمان امور مالیاتی یکی از انتظارات وی از رییس جدید این سازمان است، گفت: بحث نظام جامع مالیاتی، بحث تبدیل نظام دستی به مکانیزه نیست، بلکه هوشمند کردن فرآیند اخذ مالیات است، به این معنا که اگر فردی به صورت الکترونیک، تعداد املاک ثبتی خود را چهار مورد اعلام کرد، سیستم قادر به اصلاح همزمان آن بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشد و اعلام کند که خیر، این مودی تعداد بیشتری املاک ثبتی دارد و بر این اساس باید مالیات پرداخت نماید.

دژپسند با تاکید بر اینکه ما این همه هزینه را، صرفا برای مکانیزاسیون مالیاتی انجام نداده ایم و هدف ما برون رفت از وضعیت فعلی و حرکت به سمت هوشمندی نظام مالیاتی است، تصریح کرد: در حال حاضر، کمترین انتظار من از سازمان امور مالیاتی در بحث مذکور این است که تا پایان دولت دوازدهم، پروژه اخذ مالیات الکترونیک، بطور کامل پیاده سازی و اجرا شود.

وزیر اقتصاد، سالم سازی دریافت و پرداخت ها در اقتصاد کشور و در نتیجه گرفتار شدن فراریان در تور مالیاتی را یکی از مهم ترین نتایج هوشمند شدن فرآیند اخذ مالیات در کشور خواند که به گفته وی، نیازمند همکاری جدی تر سایر دستگاه های دولتی و نیز بهره مندی از مشاوره مودیان خوش حساب بخش خصوصی است.

وزیر اقتصاد، با بیان اینکه "سازمان امور  مالیاتی باید اهرم انتقال بودجه مبتنی بر نفت به بودجه مبتنی بر درآمد باشد" در اقتصاد کشور باشد، اظهار داشت: این وظیفه بسیار بزرگی است که انجام آن فقط با حداکثر کردن درآمدهای مالیاتی به هر قیمت، به دست نمی آید، بلکه ملاک ما اخذ مالیات حقه بنا بر نص صریح قانون است و باید دقت شود که در این راستا، مودیان خوش حساب و خوش رفتار را تحت فشار نگذاریم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برخی نگرانند، تکیه بر درآمدهای مالیاتی به جای نفت در بودجه ممکن است کشور را  دچار مشکل کند، تصریح کرد: اگر ما به جای فروش گاز و نفت خام، زنجیره آن را بر مبنای دانش، توسعه داده و به کالای نهایی تبدیل کنیم، متناسب با آن کسب و کارهای جدید شکل گرفته و پایه مالیاتی و در نتیجه  درآمد های مالیاتی افزایش می یابد.

دژپسند با اشاره به حساسیت و توجه مقام معظم رهبری و رییس جمهور به بحث مالیات و ارتقای جایگاه آن در تامین درآمدهای دولت، حمایت مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون اقتصادی از دولت را از جمله سرمایه های ارزشمند خواند و افزود: بنابراین، اگر مشکلات زیاد است، سرمایه، فرصت و نقاط قوت ما هم زیاد است.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود بحث مالیات بر درآمدهای اختلال زا در اقتصاد کشور را یکی از مباحث دارای اولویت توصیف کرد و گفت: باید کسانی که نقدینگی را به بازارهای مختلف کوچ می دهند و اقتصاد کشور را بهم می ریزند، مالیات فعالیت های خود را بپردازند.

وی ادامه داد: با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در خصوص اولویت های سال رونق تولید اظهار داشت: ما برنامه جامعی در این ارتباط طراحی کرده و برای رییس جمهور فرستاده ایم؛ ایشان هم آن را به ستاد اقتصادی دولت برای بررسی ارجاع داده اند.

دژپسند با بیان اینکه بر اساس برنامه تدوین شده از سوی وزارت اقتصاد ما ناگزیر نیستیم برای جایگزینی درآمد مالیاتی بجای نفت، به روش های غیر اصولی روی بیاوریم، تصریح کرد: یکی از مهم ترین مولفه های این برنامه، در راستای تاییدات مقام معظم رهبری، بهبود فضای کسب و کار است.

وی اعلام کرد: برای بهبود فضای کسب و کار نیز یک برنامه جامع و جداگانه طراحی کرده ایم که در دولت ارائه شده و الان پیش نویس آن در مسیر بررسی کمیسیون اقتصاد دولت قرار گرفته است.

دژپسند افزود: در نامه ای به رییس مجلس و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخواست کرده ایم برای بررسی این طرح، جلسه مشترکی با حضور نمایندگان عضو کمیسیون های اقتصادی، اصل 44 قانون اساسی و رونق تولید برگزار شود.

وزیر اقتصاد در ادامه همچنین از تهیه و ارائه طرح هایی در خصوص کاهش تورم و نیز بحث بهبود معیشت مردم‌ از سوی وزارت اقتصاد به رییس جمهور خبر داد.

دژپسند با اعلام خبر ارائه طرحی در مورد ارز به رییس جمهور نیز گفت: من قبلا گفته بودم که اگر 50 درصد ارز باقیمانده صادر کننده ها به کشور بازگردد، نتایج مثبتی حاصل خواهد داشت و شاهد بودید که اخیرا با بازگشت این ارز ها، ثبات نسبی در بازار ارز حاکم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ممکن است در ظاهر به نظر بیاید، برخی طرح ها، از جمله بخشودگی مالیاتی کسانی که بیش از 50 درصد از دارایی خود را در اثر سیل از دست داده اند، موجب کاهش درآمدهای مالیاتی شود، در حالی که این گونه نیست.

دژپسند افزود: اتفاقا این تصمیم، باعث ایجاد انگیزه در مودی و توسعه فعالیت های اقتصادی خود با این چشم انداز می شود که در مواقع حساس و خطیر، از حمایت دولت برخوردار است.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با تقدیر از عملکرد سازمان امور مالیاتی در سال 1397 اظهار داشت: در سال گذشته، حتی خوش بینانه ترین پیش بینی ها، تحقق حدکثر 105 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی را داشتند، در حالی که  ما با احتساب 2 هزار میلیارد تومان مالیات تهاتر، در مجموع، 109 هزار میلیارد تومان، وصولی درآمد مالیاتی داشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، رییس جدید سازمان امور مالیاتی را مدیری موفق، برخوردار از دانش پایه اقتصاد و دارای سلامت مالی و اخلاقی خواند که سلسله مراتب اداری را از سطوح پایین آغاز کرده و پیموده است.

دژپسند همچنین با تشکر از زحمات شبانه روزی "سید کامل تقوی نژاد" رییس سابق سازمان امور مالیاتی در طول مدت تصدی این پست، همت بالای وی و کارکنان این سازمان برای تحقق 97 درصدی رقم پیش بینی شده مالیاتی درسال گذشته را گواه روشنی بر عملکرد مطلوب تقوی نژاد خواند.

وزیر اقتصاد همچنین با تقدیر از زحمات "محمد قاسم پناهی" سرپرست سازمان امور مالیاتی بعد از استعفای ریاست سابق این سازمان، وی را مدیری متواضع، فروتن، دلسوز و با احاطه به امور مالیاتی خواند که در طول تنها یک ماه توانست یک پنجم درآمد مالیاتی سال 1397 را محقق کند.

این گزارش حاکی است، امید علی پارسا معاون وزیر و رییس کل جدید سازمان امور مالیاتی کشور نیز طی سخنانی در ادامه مراسم معارفه، با تقدیر از اقدامات ارزنده انجام گرفته توسط مسئولان قبلی سازمان، گفت: امیدوارم بتوانم به عنوان عضو جدید تیم وزارت امور اقتصادی و دارایی، به اجرای  نوین سازی نظام مالیاتی و رفع نواقص احتمالی آن کمک کنم.

وی با اشاره به اینکه پیش از این ریاست سازمان برنامه و بودجه و مسئولیت ستاد درآمدهای چند استان را عهده دار بوده و موضوع پایان نامه دکتری وی نیز درباره ایجاد شرایط جدید با تغییر در قواعد بازی و مرتبط با حوزه اقتصاد است، افزود: اکنون با نیازها، برنامه ها، اهداف، رقبا و ظرفیت هایمان فاصله داریم و چگونگی جبران آن، نیازمند بازنگری و تغییر در قواعد بازی یعنی مجموعه قوانین و مقررات است.

پارسا ادامه داد: امیدوارم بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که استان ها در جهت به حداکثر رساندن درآمدهای استانی تلاش کنند.

معاون وزیر و رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: یکی از مهم ترین اهداف من در این دوره از خدمت، اجرای صحیح و کامل ماده 169 قانون مالیات های مستقیم و تکمیل پایگاه اطلاعاتی هویتی مودیان است.

وی افزود: عرصه کار سازمان امور مالیاتی، توسعه کشور است و همکاران این سازمان در صف مقدم و با قوانین مورد عمل ، در جهت ایجاد ثبات اقتصادی کشور تلاش می کنند.

معاون وزیر و رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پایان سخنانش اظهار داشت: بستر توسعه کشور انجام مطلوب وظایف سازمانی است و کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور، به عنوان سنگرسازان بی سنگر توسعه کشور هستند.

 


پرداخت 49 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک کارگشایی

بانک کارگشایی از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه بیش از 49 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت کرده است.

در مدت مذکور به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان تعداد 49 هزار و 399 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بالغ بر 516 میلیارد ریال توسط بانک کارگشایی پرداخت شده است.

بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که جهت نیازهای ضروری متقاضیان در ازای ترهین طلاآلات، تسهیلات قرض الحسنه اعطا می کند.

این بانک در سال گذشته نیز تعداد 507 هزار و 636 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از پنج هزار و 173 میلیارد ریال و تعداد 66 هزار و 871 فقره تسهیلات جعاله به ارزش پنج هزار و 453 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

همچنین در دو ماه نخست امسال، تعداد هفت هزار و 726 فقره تسهیلات جعاله به متقاضیان پرداخت شده که ارزش ریالی آن 661 میلیارد ریال است.

میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر یک فقره سند 20 میلیون ریالی در ازای ترهین 100 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 143 گرم طلا است.

مدت زمان باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک سال است.

 


ابراز رضایت وزیر اقتصاد از برگشت ارز صادر کنندگان کالا به کشور در سال جاری

ابراز رضایت وزیر اقتصاد از برگشت ارز صادر کنندگان کالا به کشور در سال جاری وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از روند برگشت ارز صادرکنندگان به کشور ابراز رضایت کرد

دکتر فرهاد دژپسند در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در شرق مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: براساس آمار، صادرات کالاهای غیر نفتی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حائز حدود ۸ درصد رشد و واردات کالاهای اساسی به کشور نیز در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر افزایش داشته است و این روند روبه رشد واردات کالاها، نشان می‌دهد که دولت اهتمام ویژه‌ای به تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم دارد.

دژپسند اظهار داشت: روند رو به رشد صادرات و واردات کالاهای اساسی به کشور در سال جاری نشان می‌دهد که بحران سازی و جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشورمان موفقیت زیادی نداشته است و ما همچنان روند خوبی را از لحاظ تأمین کالاها و صادرات و ارز آوری طی می کنیم.

دژپسند با بیان اینکه یکی از اهداف اقتصادی کشور، عدم وابستگی بودجه به صادرات نفت خام است، افزود: بنادر کشور به خصوص بندرامیرآباد با قابلیت های منحصر به فرد بندری، دریایی و لجستیکی به عنوان بندری استراتژیک در شمال کشور جهت رسیدن به درآمدهای غیرنفتی کمک شایانی می کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بندرامیرآباد در واگذاری امور به بخش خصوصی، الگوی مناسبی برای بنادر کشور است، اظهار داشت: قرارگیری بندرامیرآباد در کریدور شمال جنوب و حلقه ارتباط کشورهای آسیای میانه و شمال دریای خزر با جنوب ایران موجب افزایش ترانزیت کالا در این بندر می شود.

وی بندر امیرآباد را نقطه امید بخش و قابل اعتنای اقتصاد کشور برشمرد و افزود: افزایش میزان تخلیه و بارگیری و صادرات کالا از بندر امیرآباد می تواند نوید بخش رونق تولید در منطقه باشد.

دژپسند با تأکید بر اینکه بندرامیرآباد با دارابودن قابلیت های الکترونیکی، باید از بندری اقتصادی به بندری اقتصادی الکترونیکی تبدیل شود، گفت: بندرامیرآباد به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور در جنگ اقتصادی بی سابقه ای که بر کشور تحمیل شد، توانست به عنوان بازوی توانمند اقتصاد کشور عمل کند.

گفتنی است وزیر اقتصاد در جریان سفر به منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد از بخش های مختلف این بندر بازدید نمود.

 


توجه ویژه مشتریان بانک ملی ایران به امنیت رمز کارت

استقبال خوب مشتریان بانک ملی ایران به نصب و استفاده از اپلیکیشن 60، نشان از میزان توجه آنها به اهمیت حفظ رمز کارت دارد.

هشدارهای بانکی مبنی بر لزوم حفظ رمز کارت و آگاهی مشتریان نسبت به این موضوع، باعث شده که تعداد نصب و استفاده اپلیکیشن 60 بانک ملی ایران هر روز بیشتر شود.

تازه ترین اطلاعات موجود حاکی از این است که تعداد نصب و استفاده از این اپلیکیشن در حال حاضر به نسبت سال گذشته بیش از 20 برابر شده است.

اپلیکیشن 60، ابزاری برای تولید رمز یکبار مصرف در بستر گوشی تلفن همراه است. استفاده کنندگان از این اپلیکیشن در هر 60 ثانیه، یک رمز اول یا دوم برای کارت بانکی خود خواهند داشت و این روش، امکان سوء استفاده از رمز کارت در خریدهای حضوری یا اینترنتی را غیرممکن خواهد کرد.

 


می دانید چند حساب در بانک ملی ایران دارید؟

چگونه می توانیم متوجه شویم که در بانک ملی ایران چند حساب داریم؟ این حساب ها فعالند یا خیر و یا این حساب ها در کدام شعبه افتتاح شده اند؟

برای بسیاری از مشتریان پیش آمده است که سال ها پیش به دلایلی، در یکی از شعب بانک افتتاح حساب نموده و پس از مدتی آن را فراموش کرده اند.

مشتریان بانک ملی ایران می توانند برای اطلاع از وجود چنین حساب هایی، به یکی از شعب بانک مراجعه کرده و با ارائه کد ملی، از سرنوشت همه حساب های خود مطلع شوند.

اما راه ساده تری هم برای این کار وجود دارد و آن هم مراجعه به سامانه «بام» است. هر مشتری بانک ملی ایران با راه اندازی سامانه «بام» تنها برای یکی از شماره حساب های خود، می تواند همه حساب های موجودش در این بانک را مشاهده و مدیریت کند.

«بام» همه حساب های فعال یک کد ملی را به صورت یکجا نشان می دهد؛ این گونه است که برخی مشتریان با مراجعه به این سامانه، متوجه شده اند که سال ها پیش یک یا چند حساب دیگر هم در بانک ملی ایران داشته اند!

 


«رونق تولید»، اسم رمز فعالیت های امسال بانک ملی ایران

بانک ملی ایران گرچه بنا بر وظیفه ذاتی خود همواره به تولید کنندگان داخلی و ایجاد اشتغال برای هموطنان تاکید داشته، اما با نامگذاری امسال به عنوان «رونق تولید»، این روند شدت بیشتری پیدا کرده است.

استراتژی این بانک چه در بخش پرداخت تسهیلات و چه در بخش حمایت های غیرمالی، کمک به تولید داخلی به منظور تقویت اقتصاد کشور بوده و هست.

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران همواره در جلسات عمومی و خصوصی خود بر این موضوع تاکید کرده و «رونق تولید» را راه برون رفت از شرایط نامطلوب اقتصادی عنوان کرده اند.

مروری بر این وقایع، حاکی از اهمیت موضوع «رونق تولید» برای گردانندگان بانک ملی ایران است.

به عنوان نمونه، مدیرعامل بانک ملی ایران در دیدار نوروزی با اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد این بانک در سراسر کشور با تاکید بر اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام «رونق تولید»، امروز اقتصاد و تولید مهم ترین مساله کشور است، گفت: هیچ راهی جز توجه به تولید داخلی در شرایط فعلی کشور وجود ندارد چرا که این امر علاوه بر توسعه اشتغال، ما را از وابستگی به بیگانگان بی نیاز می کند.

دکتر محمد رضا حسین زاده همچنین در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اعلام کرد که بانک ملی ایران نهایت توان خود را در جهت رونق تولید داخلی به کار می گیرد و در این خصوص از تمامی ظرفیت های خود برای حمایت و تامین مالی پروژه های تولیدی کشور استفاده خواهد کرد.

اعضای هیات مدیره بانک نیز به فراخور موقعیت و متناسب با شرایط، در دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بر اهمیت این مساله تاکید کرده اند.

 


بازدید اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران از گروه تولیدی خوشگوار

جمعی از اعضای هیات مدیره، معاونان، مدیران امور و روسای ادارات بانک ملی ایران از گروه تولیدی خوشگوار به عنوان یکی از تولیدکنندگان فعال داخلی بازدید کردند.

در این دیدار برات کریمی، محمود شایان، ناصر شاهباز و محسن امین زارع و جمعی دیگر از مدیران ارشد بانک با حضور در دو مجموعه تهران و قزوین گروه تولیدی خوشگوار، از نزدیک با فعالیت های تولیدی این مجموعه آشنا شدند و در جریان روند طرح توسعه آن قرار گرفتند.

در جریان این بازدید اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم تلاش حداکثری برای تحقق شعار سال، حمایت بانک ملی ایران برای رونق تولید داخلی را یادآور و تاکید کردند: تنها راه مقابله با تحریم ها، رونق تولید داخل و استفاده از کالاهای داخلی برای رونق تولید ملی است.

اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران اعلام کردند: این بانک آمادگی دارد هرگونه تسهیلات لازم برای توسعه تولید داخل ازجمله  گروه صنعتی خوشگوار را در اختیار قرار دهد.

در این بازدید مهدی صیادیان رییس هیات مدیره گروه تولیدی خوشگوار با ارایه گزارشی از فعالیت های این گروه گفت: خوشگوار هم اکنون زمینه اشتغال چهار هزار نفر را در مجموعه های مختلف خود فراهم کرده است و قصد دارد طرح های خود را توسعه دهد.

به گفته وی، بانک ملی ایران نقش بسزایی در ایجاد و توسعه بخش های مختلف این گروه تولیدی داشته و اکنون نیز  این شرکت ،برای افزایش فعالیت های خود با بانک ملی ایران وارد مذاکره شده است.

 


آخرین وضعیت مطالبات معوق بانک ملی ایران

مدیرعامل بانک ملی ایران از بهبود نسبت مطالبات معوق به مجموع تسهیلات پرداختی (NPL) این بانک در سال گذشته خبر داد.

محمدرضا حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت مطالبات معوق بانک ملی، اظهار کرد: مطالبات معوق بانک ملی در سه سال گذشته روند نزولی داشته و NPL بانک وضعیت مطلوب‌تری دارد. در واقع مانده مطالبات معوق بانک نسبت به کل مانده تسهیلات داده شده در بانک ملی وضعیت مناسبی دارد.

وی افزود: استاندارد NPL در دنیا زیر پنج درصد است و هرچقدر به صفر نزدیک‌تر شود، بهتر است. این رقم در سال ۱۳۹۶ برای بانک ملی ۷.۳ درصد بود و در سال گذشته به ۶.۳ درصد رسید.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه عملکرد بسیار خوبی در وصول مطالبات معوق داشتیم، ادامه داد: دلیل اصلی این موضوع، پیگیری مستمر بانک با استفاده از کمیته‌های استانی و شهرستان‌هاست؛ به طوری که بخشی از این کار به شهرستان‌ها تفویض اختیار شده و فقط موارد خاص در تهران بررسی می‌شود. این روند باعث شده که وصول مطالبات در بانک ملی بالا باشد.

حسین‌زاده این بانک را یکی از منضبط‌ترین بانک‌های کشور در سال‌های گذشته دانست و یادآور شد: در دو سال گذشته نه تنها اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته‌ایم، بلکه در بازار بین بانکی نیز به تعدادی از بانک‌ها کمک کردیم و می‌کنیم.

رمزارز پیمان به زودی اجرایی می‌شود

وی درباره ارز دیجیتال پیمان که از سوی بانک‌های ملی، ملت، پارسیان، پاسارگاد و با همکاری یک شرکت بخش خصوصی تولید شده، اظهار کرد: کارهای مقدماتی این رمزارز تا حدودی انجام شده و در مرحله شروع به کار است و به زودی اجرایی می‌شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه این ارز دیجیتال در ابتدا در زمینه معاملات املاک کار خود را آغاز خواهد کرد، گفت: این ارز دیجیتال به تدریج همه موضوعات را دربر می‌گیرد و پایه آن نیز، طلاست.

 


ستاد اقامه نماز بانک ملی ایران شایسته تقدیر ویژه شناخته شد

ستاد اقامه نماز بانک ملی ایران به عنوان دستگاه شایسته تقدیر ویژه در سال 97 از سوی ستاد اقامه نماز استان تهران انتخاب شد.

در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و اجرایی کردن دستورالعمل ارزیابی سازمان های اداری و استخدامی کشور، عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز از طریق بازدیدهای حضوری، مستندات و سامانه سجاده اقامه نماز استان تهران مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر این اساس ستاد اقامه نماز بانک ملی ایران طی 11 سال اخیر به جهت پیشرفت در ترویج فرهنگ اقامه نماز و برنامه ریزی، پیگیری و نظارت بر نمازخانه های تحت پوشش در استان ها و برنامه ریزی های انجام شده، علاوه بر اینکه هر سال شایسته تقدیر معرفی شد، برای چهارمین سال متوالی به عنوان دستگاه شایسته تقدیر ویژه انتخاب شده است.

شایان ذکر است در این ارزیابی نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری تهران نیز به عنوان ارزیاب فعالیت داشته اند.

 


با «پالس» کسب و کارتان را مدیریت کنید!

فعالان بازار کسب و کار و پذیرندگان شرکت پرداخت الکترونیک سداد می توانند با اپلیکیشن «پالس» به راحت ترین شیوه ممکن با ثبت و یادآوری تعهدات مالی، کسب و کار خود را مدیریت کنند.

پالس اپلیکیشنی با ویژگی های جذاب و کاربردی برای ارایه خدمات پشتیبانی به پذیرندگان شرکت پرداخت الکترونیک سداد طراحی شده و افراد می توانند با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن همراه یا تبلت خود، علاوه بر مشاهده عملکرد و ریز تراکنش کارتخوان در هر ساعت از شبانه روز، درخواست پشتیبانی نیز بدهند.

در پالس از طریق داشبورد موجود در صفحه اصلی امکان مشاهده کارکرد کارتخوان در روزها و هفته های گذشته میسر است و کاربران می توانند از گزارش های متنوع با امکان جست و جوی پیشرفته بهره مند باشند.

دیگر امکان کاربردی و جذاب اپلیکیشن پالس برای کاربران، ارایه گزارش های در لحظه است. از آنجایی که گزارش های بانکی اغلب کلی و تفکیک نشده اند، از این رو پالس این مشکل را مرتفع کرده است و افراد می توانند به ریز تراکنش های خود دسترسی داشته باشند.

در بخش یادآوری این اپلیکیشن هم با ثبت طلب ها و بدهی ها، تعهدات مالی در موعد مقرر یادآوری می شوند.

همچنین در صورتی که یک تراکنش پس از 72 ساعت به حساب مورد نظر واریز نشد، می توان آن را در بخش مغایرت ها ثبت کرد تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

امکان مشاهده فهرست تمامی خطاهای ظاهر شده روی کارتخوان و نحوه رفع آنها در بخش راهنمای خطاها نیز میسر است.

اپلیکیشن پالس از طریق بازار و گوگل پلی قابل دانلود است. همچنین با ارسال عدد 6 به شماره 2000444 و یا مراجعه به سایت Sadadpsp.ir می توان به این اپلیکیشن دسترسی داشت.

 


دکتر دژپسند خبر داد: اختیارات خاص توسط شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به وزارت اقتصاد تفویض شد

دکتر دژپسند خبر داد: اختیارات خاص توسط شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به وزارت اقتصاد تفویض شد وزیر امور اقتصادی و دارایی از تفویض اختیارات توسط شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به وزارت اقتصاد برای رفع برخی دغدغه های منطقه ای در واگذاری شرکت های دولتی خبر داد.

دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در "نشست توجیهی واگذاری های بزرگ با فعالان اقتصادی" اظهار داشت: خوشبختانه در جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیمات خوبی در ارتباط با رفع دغدغه های قومی و منطقه ای گرفته شده است که اختیارات خاصی  به وزارت اقتصاد برای واگذاری ها با روش های مختلف تفویض شده است.

دژپسند تصریح کرد: آنچه مسلم است اینستکه، ما اصرار داریم واگذاری ها به شکلی کاملا شفاف، با حفظ صلاح دولت و بخش خصوصی به شکلی انجام پذیرد که منتهی به بهبود کارآیی اقتصاد کشور شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت، در وهله اول، عزمی بسیار جدی دارد تا واقعا هیچ سهام و امتیازی در شرکت های بورسی، برای دولت باقی نماند، گفت: اینکه یک نفر بتواند به تنهایی یک بلوک کامل از سهام دولت را بخرد، هیچ ایرادی ندارد، اما اگر نشد، پیشنهاد ما این است که متقاضیان خرید بخش خصوصی، با تشکیل کنسرسیوم، نسبت به خرید اقدام کنند.

دژپسند از پیگیری جدی مقام معظم رهبری و رییس جمهور در خصوص تکمیل پروژه واگذاری شرکت های دولتی خبر داد و گفت: آقای روحانی در جلسات ستاد اقتصادی، با جدیت تمام، گزارش اقدامات انجام شده، در خصوص واگذاری ها را طلب می کنند‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مطالب مندرج در رسانه ها مبنی بر درآمد ۵۲ هزار میلیارد تومانی دولت در دور جدید واگذاری ها گفت: جدای از اینکه این سخنان با چه اهدافی بر زبان می آید، باید بگویم که قرار نیست همه مبالغ حاصل از این واگذاری ها به خزانه دولت بیاید.

دژپسند تصریح کرد: قانون به ما گفته که به عنوان مثال بیمه البرز را که فروختید، پولش باید برود برای افزایش سرمایه بیمه و اگر اموال مازاد بانک ها را فروختید، پولش باید برای افزایش سرمایه خود بانک ها هزینه شود و از این محل چیزی قرار نیست گیر دولت بیاید.

 


وزیر اقتصاد در نشست با فعالان اقتصادی تاکید کرد: واگذاری های بزرگ در اتاق شیشه ای و با مشارکت فعال بخش غیردولتی

وزیر اقتصاد در نشست با فعالان اقتصادی تاکید کرد: واگذاری های بزرگ در اتاق شیشه ای و با مشارکت فعال بخش غیردولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست توجیهی واگذاری های بزرگ با فعالان اقتصادی، از واگذاری باقیمانده سهام دولت در ۱۸ شرکت بورسی در آینده نزدیک و واگذاری سه شرکت بورسی تا اواخر هفته آینده خبر داد‌ و تاکید کرد شفاف سازی ‌‌و جلب مشارکت حداکثری بخش غیردولتی راهبرد اصلی ما در واگذاری هاست.

دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در این  نشست که با حضور روسای سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی سازی، معاونان وزارت اقتصاد، اعضای هیات رییسه اتاق تعاون، اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تعدادی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی برگزار شد، با بیان این مطلب، برخی مشکلات و موانع در مسیر واگذاری شرکت های دولتی در طول زمان و شکایات، انتقادات و حجم پرونده های تشکیل شده در این ارتباط را تشریح کرد.

 وزیر اقتصاد اظهار داشت: پس از ابلاغ قانون سیاست های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی، گمان بر این بود که حاشیه امنی برای خصوصی سازی ایجاد شده ولی اتفاقات چند سال و بویژه دو سال اخیر و متوقف شدن تعداد قابل توجهی از پروژه های واگذاری در مراحل آخر کار، به این نتیجه رسیدیم که باید بگونه ای عمل کنیم که با کمترین حواشی و بیشترین نتایج، همراه باشد.

 دژپسند با بیان اینکه همه مقاومت ها در برابر واگذاری، از جنس "مقاومت در برابر تغییر" نیست، از عواملی چون مقاومت های منطقه ای، بخشی و دستگاهی به عنوان مهم ترین موانع در این ارتباط یاد کرد.

 وی با یادآوری اینکه  آسیب های موجود در فرآیند واگذاری، لزوما از جنس فساد  نیست، اظهار داشت:  در عین حال به معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد ماموریت داده ایم تا نسبت به آسیب شناسی واگذاری های چند سال اخیر اقدام کند.

 وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای کاهش آسیب ها و نیز مقاومت ها و موانع بر سر واگذاری ها باید روش های مختلف از جمله واگذاری مدیریت، اجاره به شرط تملیک و ETF (صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس) نیز بکار گرفته شود، گفت: یکی دیگر از راه حل ها در این ارتباط، تشکیل گروه نجات به منظور احیاء و نجات شرکت ها و سپس واگذاری آنها است.

 دژپسند گفت: یکی از مشکلات موجود در زمینه خصوصی سازی تا کنون، اصرار بر واگذاری اموال دولت (مثلا یک باشگاه فرهنگی ورزشی) به تنها یک نفر است، در حالی که در خود قانون اصل ۴۴ قانون اساسی پیش بینی هایی شده است که می تواند حلال مشکلات باشد.

 وی افزود: بر این مبنا می توانیم با تاسیس شرکت های سهامی عام منطقه ای برای خرید بلوک های سهام دولت، تنش های احتمالی بعد از واگذاری را خنثی کنیم.

 وزیر اقتصاد گفت: در بورس هم می توان روش هایی را اعمال کرد که از تبعات احتمالی، پیشگیری شود به نحوی که هم مردمی کردن اقتصاد، هم کوچک سازی دولت و هم بحث عدالت اجتماعی تحقق پیدا کند.

 دژپسند یادآور شد: ممکن است با توجه به وقایع چند سال اخیر در خصوص واگذاری ها، این تصور ایجاد شده باشد که وزارت اقتصاد به درجه ای از محافظه کاری رسیده است که برای احتراز از تبعات احتمالی، در صدد بهانه جویی برای عدم واگذاری اموال دولت است که برای در امان ماندن از این اتهام، ما برای فاز اول دور جدید خصوصی سازی، واگذاری سهام دولت در بنگاه های بورسی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

 وی اظهار داشت: به این ترتیب، هم به دلیل شفافیت بورس و هم به سبب اینکه دولت دیگر نقشی در تعیین نوع، روش و قیمت واگذاری ندارد، دیگر نمی توان نگران تبعات احتمالی بود.

 


آزادسازی 600 زندانی جرایم غیر عمد با حمایت بانک ملی ایران

بانک ملی ایران از سال 1389 تا کنون زمینه آزادسازی حدود 600 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم کرده است.

این بانک طبق یک سنت حسنه در قالب جشن گلریزان که هر سال در اقصی نقاط کشور برگزار می شود، مبالغی را به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت می کند.

اطلاعات موجود نشان می دهد این بانک از سال 1389 تا کنون حدود 75 میلیارد ریال به این منظور پرداخت کرده است.

رقم تخصیص یافته به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد از سوی بانک ملی ایران در سال جاری نیز دو میلیارد و 700 میلیون ریال است.

بخش عمده این مبالغ از سوی صندوق پس انداز ملی ایران تامین شده و مابقی را ادارات امور شعب بانک در سراسر کشور پرداخت کرده اند.

 


با «بله دانی» بیشتر بدان!

در مسابقه اینستاگرامی«بله» شرکت کنید و با ورود به مرحله قرعه کشی، شانس خود را برای برنده شدن امتحان کنید.

بله در صفحه اینستاگرام خود مسابقه ای را برای کاربرانش ترتیب داده است که برای شرکت در آن و همچنین اطلاع از دیگر مسابقات و جشنواره ها می توانید به آدرس صفحه اینستاگرام  https://instagram.com/_u/balemessenger  مراجعه و آن را فالو کنید.

در ادامه باید به بخش استوری این صفحه رفته و حداقل به سه سوال از پنج سوال آن پاسخ صحیح دهید تا وارد مرحله قرعه کشی جوایز 300 هزار تومانی آن شوید.

این قرعه کشی هفته بعد انجام و برندگان مسابقه مشخص خواهند شد.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: