آخرین جزئیات آزمون استخدامی بانک ملی ایران و چند خبر مهم دیگر در بسته خبری این هفته

در بسته خبری این هفته بانک ملی ایران، می توانید آخرین جزئیات آزمون استخدامی سال 97 این بانک و چند خبر مهم دیگر را یکجا دنبال کنید.

  • ۱۳۹۸/۰۲/۱۹ ۰۸:۳۰:۰۰
  • 12515


اطلاعیه بانک ملی ایران در خصوص معرفی شدگان آزمون استخدامی

بانک ملی ایران در خصوص معرفی شدگان مرحله اول ششمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور اطلاعیه ای صادر کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این اطلاعیه آمده است: آن دسته از شرکت کنندگان آزمون استخدام پیمانی سال 1397 این بانک که از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی برای مرحله بررسی مدارک معرفی شده اند؛ موظفند به منظور ارائه و بررسی مدارک با در دست داشتن اصل و کپی مدارک ذیل به دوایر سرمایه انسانی ادارات امور شعب این بانک در استان ها مطابق زمان بندی تعیین شده و اداره کل سرمایه انسانی در شهر تهران مراجعه کنند.

بدیهی است امکان رسیدگی به مدارک ناقص و همچنین مراجعات خارج از زمان بندی تعیین شده میسر نخواهد بود.

همچنین عدم مراجعه و تکمیل مدارک فوق در موعد مقرر به منزله انصراف از ادامه روند مراحل استخدامی تلقی شده و داوطلب حق هیچ گونه اعتراضی نخواهد داشت.

اطلاعیه بانک ملی ایران تاکید دارد که این مرحله صرفا جهت بررسی اطلاعات خود اظهاری داوطلبان و تکمیل مدارک آنها بوده و داوطلبان واجد شرایط بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام ششمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور، متعاقبا به منظور شرکت در مصاحبه استخدامی دعوت خواهند شد.

 هرگونه اطلاع رسانی پس از مرحله اخذ و بررسی مدارک  صرفا از طریق سامانه آزمون جهاد دانشگاهی و سایت بانک ملی ایران برای داوطلبان انجام خواهد شد، لذا از مراجعه حضوری خودداری شود.

مهلت مقرر برای ارائه مدارک از سوی معرفی شدگان در استان ها از تاریخ 1398/02/23 تا تاریخ 1398/02/30 تعیین شده است.

جزئیات اطلاعیه مذکور در سایت بانک ملی ایران به آدرس www.bmi.ir قابل مشاهده است.

اطلاعات تکمیلی


اعلام نتایج آزمون استخدامی بانک ملی ایران

نتایج آزمون استخدامی پیمانی بانک ملی ایران در سال 1397 اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، با عنایت به اعلام اسامی معرفی شدگان آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور، امکان دسترسی به کارنامه نتایج اولیه آزمون از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir میسر می باشد.

براین اساس اطلاعات مربوط به زمان و مکان تحویل مدارک اولیه استخدامی معرفی شدگان آزمون متعاقباً از طریق سایت بانک ملی ایران اعلام خواهد شد.

 

بانک ملی ایران بیشترین میزان تسهیلات بانک های تجاری را پرداخت کرد

بانک ملی ایران در سال 97 بیشترین میزان سپرده های بانکی را در میان بانک های تجاری جذب و بالاترین میزان تسهیلات را نیز پرداخت کرد.

عملکرد این بانک در زمینه پرداخت تسهیلات در سال گذشته قابل توجه است به طوری که بیشترین میزان تسهیلات پرداختی بانک های تجاری توسط این بانک پرداخت شده است.

بانک ملی ایران در سال گذشته با دارا بودن سهمی معادل 16.13 درصد از کل، حائز رتبه اول تسهیلات اعطایی میان بانک های تجاری است.

همچنین بانک ملی ایران رتبه اول مجموع کل سپرده ها را در میان بانک های تجاری در اختیار دارد و مبلغ کل سپرده های آن در پایان اسفندماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 96 بیش از 27 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، این بانک در پایان اسفندماه سال گذشته با بیش از 25 درصد سهم در مجموع سپرده های موثر اعم از سپرده های بلند مدت، کوتاه مدت، پس انداز و جاری، بین بانک های تجاری بیشترین سهم را داراست و در رتبه اول قرار دارد .

همچنین بانک ملی ایران در مدت مذکور در سپرده قرض الحسنه پس انداز با سهم 27 درصدی، در سپرده سرمایه گذاری بلند مدت با سهم 32.04 درصدی و در سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت با سهم 17.89 درصدی رتبه اول بانک های تجاری را در اختیار دارد.

 

دکتر حسین زاده: توسعه بانکداری دیجیتال، اولویت بانک ملی ایران است

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که دولت مصمم است بانکداری دیجیتال در کشور نهادینه شود، گفت: بانک ملی ایران، پیشتاز تحول گرایی است و توسعه بانکداری دیجیتال، یکی از مصادیق آن است.

 دکتر محمدرضا حسین زاده در جمع شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی یک روزه مدیران ارشد بانک با موضوع آشنایی با جدیدترین سامانه های بانکی دنیا افزود: بانک ملی ایران، همواره تحول گرا بوده و این روحیه باید برای همیشه در مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد و همه کارکنان بانک حفظ شود.

وی توسعه محصولات بانک با هدف جلب رضایت حداکثر مشتری را مهمترین هدف بانک ملی ایران خواند و گفت: نیاز مشتری باید درک شود و متناسب با آن خدمات جدید طراحی شود، به طوری که مشتری، همواره با یک بانک پویا و به روز مواجه باشد.

حسین زاده «ایده پردازی» را لازمه حرکت پیشرونده یک سازمان دانست و خاطرنشان کرد: تک تک اجزای سازمان باید خود را در قبال آن مسئول بدانند و از حداکثر توان علمی و عملی خود برای توسعه آن استفاه کنند.

وی خدمت رسانی چابک و داشتن سرعت عمل در پیاده سازی خدمات بانکی را لازمه زندگی امروز دانست و با بیان این که بانک ملی ایران در این زمینه پیشتاز است، ادامه داد: تحول گرایی و نوآوری، دو کلیدواژه مؤثر در استراتژی بانک ملی ایران است و همه برنامه ها باید بر اساس این دو محور طراحی شده و همچنین این سازمان باید به معنای واقعی یادگیرنده باشد.

حسین زاده در ادامه به ضرورت استفاده از فناوری های نو در نظام بانکی اشاره کرد و گفت: مسیر تاریخی مبین این موضوع است که بانک ملی ایران از دیرباز در حوزه انفورماتیک فعال بوده و در حال حاضر نیز فعالیت هایش در این بخش ها بسیار چشمگیر است.

وی به طراحی و راه اندازی سامانه های بام و بله که به خوبی مورد استقبال مشتریان و سایر مخاطبان فضای مجازی قرار گرفته است اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از خدمات بانک ملی ایران از جمله بانک آفیسر بر بستر این سامانه ها ارائه می شود، به طوری که مشتریان برای انجام بسیاری از امور بانکی نیازی به حضور در شعبه ندارند.

حسین زاده تأکید کرد: بانک ملی ایران مصمم است خدمات جدیدتر، به روزتر و راحت تری را در اختیار مشتریان قرار دهد و به این منظور مطالعات گسترده ای را بر روی بانک های بزرگ جهان انجام داده است.

به گفته وی، شرکت سداد در این زمینه پیشرو است و باید این دانش را به مدیران ارشد و میانی و در نهایت همه کارکنان بانک تسری دهد.

در ادامه این کارگاه آموزشی، حمید رضا مختاریان مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد نیز گزارشی از عملکرد شرکت و مطالعات انجام شده برای ایجاد تحول و نوآوری در خدمات بانک ارائه کرد.

 

تمدید نمایشگاه مشترک موزه بانک ملی ایران و بانک مرکزی و سفارت الجزایر

با اقبال گسترده علاقه مندان و بازدیدکنندگان، نمایشگاه مشترک موزه بانک ملی ایران و بانک مرکزی و سفارت الجزایر تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شد.

 این نمایشگاه از روز دوشنبه نهم اردیبهشت ماه با عنوان" الجزایر، روایت هزاران سال تمدن" در محل موزه بانک ملی ایران آغاز به کار کرده است.

در این نمایشگاه علاوه بر اسکناس های بانک مرکزی الجزایر، آثار هنری دوره معاصر این کشور از قبیل تابلوهای نقاشی، تابلوهای مینیاتور، صنایع دستی و پوشاک این کشور نیز در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

نمایشگاه مشترک موزه بانک ملی ایران و بانک مرکزی و سفارت الجزایر در محل موزه بانک ملی ایران واقع در خیابان فردوسی بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی برپاست و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روزهای شنبه تا چهارشنبه از آن بازدید کنند.

 

استقبال مردم از تسهیلات مسکن بانک ملی ایران

طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران که به منظور پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن عملیاتی شده، به خوبی مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

 با گذشت مدتی از آغاز طرح و طی شدن دوره ماندگاری سپرده مشتریان در این طرح، میزان دریافت تسهیلات از این محل افزایش یافته است.

اطلاعات دریافتی نشان می دهد مشتریان تا کنون بیش از 31 میلیارد ریال از بانک ملی ایران تسهیلات در قالب طرح ویژه مسکن دریافت کرده اند.

متقاضیان استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی ایران می توانند با سپرده گذاری و رعایت دوره ماندگاری، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دریافت کنند که هر برگ اوراق، قابلیت تبدیل شدن به پنج میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود 17.5 درصد را دارد.

نماد اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی ایران نیز در بازار فرابورس ایران گشایش یافته و متقاضیان می توانند اوراق مذکور را در این بازار معامله کنند.

 

وزیر اقتصاد تاکید کرد؛ هوشمندسازی اقتصاد نه یک الزام، بلکه یک ضرورت است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در اولین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارتخانه که با حضور اعضای این شورا برگزار شد، تاکید کرد: هوشمندسازی اقتصاد نه تنها یک الزام است بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

دکتر فرهاد دژپسند در این جلسه اظهار  داشت، شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت اقتصاد مجمعی از متخصصین IT است که باید برای ارائه خدمات مطلوب و سریع و ارزان به مردم توسط سازمان های زیرمجموعه وزارت اقتصاد تلاش کنند.

وزیر اقتصاد با اشاره به ضرورت بسترسازی و ایجاد زیرساخت مناسب برای پیاده سازی اقتصاد هوشمند تصریح کرد: سازمان های امور مالیاتی، گمرک، بورس، بانک ها و بیمه ها و خزانه داری کل کشور باید فرایندهای کاری خود را بر مبنای تحول دیجیتال اصلاح کنند.

وزیر اقتصاد همچنین تاکید کرد: کارهای خوبی در حوزه بهبود فضای کسب و کار صورت گرفته اما باید متناسب با  شتاب پیشرفت تکنولوزی در دنیا، تکمیل شود.

وی افزود: پیاده سازی اقتصاد هوشمند، بهره وری و کارایی را در اقتصاد افزایش داده و با توجه به هزینه اندک ارائه خدمات پس از بکارگیری فناوری های نوین، کاهش هزینه ها و قیمت ها اتفاق می افتد.

از طرف دیگر  با توسعه  اقتصاد دیجیتال، امکان افزایش سهم اقتصاد ایران از اقتصاد جهانی فراهم می شود.

 

اپلیکیشن 60 در کمتر از 60 ثانیه فعال می شود

نصب و راه اندازی اپلیکیشن 60 بانک ملی ایران که برای تولید رمزهای یک بار مصرف به کار می رود، کمتر از 60 ثانیه زمان می برد!

 با توجه به بخشنامه بانک مرکزی از ابتدای خرداد ماه استفاده از رمز دوم یک بار مصرف برای همه دارندگان کارت بانک ملی ایران الزامی است و رمزهای دوم ثابت از این تاریخ کاربردی نخواهند داشت.

بر این اساس، دارندگان کارت های بانک ملی ایران با استفاده از اپلیکیشن 60 می توانند رمز دوم یک بار مصرف را تولید و از آن در تراکنش های غیرحضوری خود استفاده کنند.

این اپلیکیشن از سایت بانک ملی ایران قابل دریافت و نصب است و راه اندازی آن از طریق سامانه بام، دستگاه های خودپرداز، کیوسک یا Cashless انجام خواهد شد.

الزامی شدن استفاده از رمز دوم یک بار مصرف به منظور افزایش ضریب امنیت تراکنش ها و نیز به حداقل رساندن تهدیدهای سایبری با هدف حفظ حریم خصوصی مشتریان انجام می شود.

 

آغاز به کار شعبه شهر جدید پرند در مکان جدید

شعبه شهر جدید پرند بانک ملی ایران در محل تازه آغاز به کار کرد.

 ساختمان جدید این شعبه  با توجه به کوچک و قدیمی بودن ساختمان قبلی در محل جدید و  با حضور حجت الاسلام والمسسلمین حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی ساداتی فرماندار شهر پرند، مسئولان اداره امور شعب بانک ملی ایران در غرب تهران و جمعی از مدیران و مشتریان محلی افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این شعبه حجت الاسلام والمسلمین نوروزی ضمن تقدیر از تلاش بانک ملی ایران در این زمینه اظهار داشت: شهر جدید پرند با وجود نزدیک بودن به فرودگاه امام خمینی(ره) در آینده ای نزدیک به یکی از مناطق حائز اهمیت در غرب تهران تبدیل خواهد شد و با راه اندازی واحدهای مسکونی مهر، جمعیت آن رو به افزایش خواهد بود که همین امر نیازمند ارائه خدمات بانکی بیشتر به مردم است و  بانک ملی ایران به عنوان بزرگ ترین بانک دولتی کشور در این زمینه اقدامات موثری انجام داده است و جابه جایی به مکان جدید قطعا باعث ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مشتریان خواهد بود.

در ادامه این مراسم رئیس اداره امور شعب بانک ملی ایران در غرب تهران گفت: شهر جدید پرند با جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر نیازمند انجام تمامی خدمات بانکی است که با توجه به موقعیت ساختمان قبلی شعبه این امکان فراهم نبود و امید است  فعالیت این شعبه در مکان جدید بتواند در جهت رفع نیازهای مردم و ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر به مردم این منطقه مثمر ثمر باشد.

افشین کاظمی در ادامه اظهار داشت: کارکنان پرتوان بانک ملی ایران در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام "سال رونق تولید" نامگذاری شده است؛ از هرگونه تلاشی در جهت خدمت رسانی به بخش های تولیدی و کمک به حرکت چرخ های صنعت کشور دریغ نخواهند کرد.

 

انتخاب «بله» به عنوان پیام رسان داخلی برتر توسط شورای عالی فضای مجازی کشور

شورای عالی فضای مجازی کشور، پیام رسان بله را به عنوان یکی از سه پیام رسان داخلی برتر برای انجام مکاتبات، ارایه خدمات اداری، تبلیغات و استفاده نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی اعلام کرد.

 پیام رسان «بله» به عنوان تنها پیام رسان ارتباطی و بانکی کشور بیش از سه میلیون و 100 هزار کاربر عضو دارد و بیش از 322 هزار گروه و کانال نیز در آن فعال هستند.

این پیام رسان علاوه بر ارائه همه خدمات معمول یک پیام رسان از جمله گفت و گو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات)، امکان ارائه خدمات بانکی از قبیل خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور، انجام کار خیر و ... را نیز داراست.

بر اساس بند 11 مصوبه «سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» که در شورای عالی فضای مجازی کشور به تصویب رسیده است، استفاده از پیام رسان های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارایه خدمات اداری ممنوع است.

در بند 7 این مصوبه نیز آمده است: تمامی نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی باید برای تبلیغات خود از محیط پیام رسان های اجتماعی صرفا داخلی با بیش از یک میلیون کاربر فعال استفاده کنند.

 

مسابقه کتابخوانی بانک ملی ایران در ماه مبارک رمضان

بانک ملی ایران همزمان با هفته معلم و آغاز ماه مبارک رمضان، مسابقه کتابخوانی برگزار می کند.

 این مسابقه با همکاری کانون جوانه ها و ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر این بانک برگزار می شود و اعضای کانون جوانه های بانک از روز نخست ماه مبارک رمضان تا پایان عید فطر برای شرکت در آن مهلت دارند.

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه کتابخوانی باید با مراجعه به سایت کانون جوانه های بانک ملی ایران به نشانی kids.bmi.ir و پس از مطالعه کتاب دو جلدی داستان راستان اثر معلم شهید استاد مرتضی مطهری، به 10 پرسش مطرح شده از کتاب پاسخ دهند.

مسابقه به صورت آنلاین و چهارگزینه ای برگزار می شود و به 20 نفر از کسانی که به تمام سوالات پاسخ صحیح دهند، به قید قرعه جوایز دو میلیون ریالی تعلق می گیرد.

کانون جوانه های بانک ملّی ایران بیش از یک میلیون و 650 هزار نفر عضو دارد و کودکان و نوجوانان زیر 18 سال می توانند با عضویت در این کانون علاوه بر یادگیری مفاهیم پولی و مالی و آشنایی با بانکداری، از امکانات سایت کانون نظیر بازی و سرگرمی، داستان، مسابقه و جشنواره و... بهره مند شوند.

 

رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی ایران را از اپلیکیشن 60 دریافت کنید

نصب اپلیکیشن 60 برای همه مشتریان بانک ملی ایران که قصد خریدهای اینترنتی و یا غیر حضوری را دارند، الزامی است.

 بخشنامه بانک مرکزی تاکید دارد که از ابتدای خرداد ماه استفاده از رمز دوم یک بار مصرف برای همه دارندگان کارت های بانکی اجباری است و از این تاریخ، رمزهای دوم ثابت کاربردی نخواهند داشت.

از این رو بانک ملی ایران به منظور سهولت دریافت رمز دوم یکبار مصرف، اپلیکیشن 60 را برای استفاده مشتریان طراحی کرده است.

این اپلیکیشن هر 60 ثانیه یکبار، یک رمز دوم تولید و در اختیار کاربر قرار می دهد و پس از طی این مدت، رمز تولید شده اعتباری نخواهد داشت.

این روش، امکان سوء استفاده از رمز کارت بانکی را به صفر می رساند.

اپلیکیشن 60 از سایت بانک ملی ایران قابل دریافت است و در سامانه بام، دستگاه های خودپرداز و کیوسک یا Cashless فعال سازی می شود.

 

وزیر اقتصاد خطاب به ذیحسابان تاکید کرد؛ قاطعیت در حذف هزینه های غیر ضرور دستگاههای اجرایی

وزیر اقتصاد خطاب به ذیحسابان تاکید کرد؛ قاطعیت در حذف هزینه های غیر ضرور دستگاههای اجرایی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه ذیحسابان دستگاههای اجرایی در محل این وزارتخانه ، با اشاره به حمایت قاطع وزارت اقتصاد از آنان در انجام وظایف و ماموریت های محوله ، بر حذف هزینه های غیر ضرور این دستگاه ها تاکید کرد.

دکتر فرهاد دژپسند در این جلسه که ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها نیز بطور مستقیم از طریق ویدئو کنفرانس در آن مشارکت داشتند، با بیان اینکه بودجه،  پول "دولت" نبوده ، بلکه "بیت المال" و متعلق به مردم است، تاکید کرد: سال ۱۳۹۸، سال قاطعیت در قطع هزینه های غیرالزامی است.

 وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه، بودجه، باید ریال به ریال و به دقت خرج شود، خطاب به ذیحسابان دستگاههای اجرایی گفت: باید تمام تجربیات 40 سال گذشته را برای مدیریت بودجه سال 98 بکار بگیرید.

 وی با اشاره به اینکه تعداد کل ذیحسابان دستگاههای اجرایی کشور،  به  3 هزار نفر بالغ می شوند، تصریح کرد: این باید به معنای استقرار 3 هزار مامور صرفه جویی و حفاظت از اموال مردم در دستگاههای اجرایی باشد.

دژپسند افزود: ذی حساب به معنای نماد تخصیص بهینه اقتصادی، مدیریت بهینه دارایی و انضباط مالی-اداری است.

 وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه نقش ذیحسابان بعنوان حافظ و امین مردم در مدیریت بیت المال است ، تاکید کرد: ذیحسابان مدیران جهادی در مدیریت هزینه هستند.

 وی با بیان این مطلب افزود: این امر بخصوص در شرایطی که دشمن با تمام قوا و رفتارهای غیر خردمندانه و کاملا نامتعارف در مقام انسداد منابعی است که می شود دولت را به واسطه آن مدیریت کرد، اهمیت دو چندانی می یابد.

 وزیر اقتصاد اظهار داشت: همان طور که با کاهش درآمد خانوار، هزینه های آن لزوماً کاهش نمی یابد، هزینه های دولت هم که در زمان وفور درآمدهای نفتی، افزایش پیدا کرده بود، با کاهش این درآمدها، کاهش نمی یابد.

 وی افزود: اینجا نقش ذیحسابان در کاهش هزینه ها بسیار حیاتی است، گر چه باید متذکر شوم، این عمل نه با سرکوب هزینه ها، بلکه با مدیریت هوشمندانه آن قابل انجام است.

 دژپسند با بیان اینکه در اقتصادی که بودجه آن مبتنی بر نفت و نه مالیات است، ذیحساب، دو نقش "رعایت وظایف قانونی" و "امانتداری مردم" را به دوش می کشد، اظهار داشت: حقیتی که نباید به آن بی توجه بود این است که در اقتصاد مبتنی بر نفت، آثار هزینه های اضافی دولت، به طور مستقیم به مردم نشان داده نمی شود و در حقیقت نوعی مالیات پنهان به مردم تحمیل می شود.

وی افزود: در چنین شرایطی، ذیحساب، نمایندگی مردم را در دولت بر عهده دارد.

 وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم ذیحسابان در شناسایی و احصاء اموال و دارایی های دولت، تصریح کرد: شما به سادگی می توانید بر اساس هزینه های مطالبه شده برای نگهداری و تامین آب و برق، تاسیسات،  تعمیرات و ... میزان اموال دستگاه محل ماموریت خود را احصاء کنید.

 

پرداخت یک میلیون و هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک ملّی ایران در سال 97

بانک ملّی ایران در یک سال گذشته بیش از یک میلیون و هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب عقود مختلف به متقاضیان پرداخت کرده است.

  این بانک طی مدت مذکور، بیش از دو میلیون و 33 هزار فقره تسهیلات در قالب عقد قرض الحسنه، مضاربه، فروش اقساطی، جعاله، خرید دین و... تخصیص داده است.

فروش اقساطی بیشترین میزان تسهیلات پرداختی این بانک را به خود اختصاص داد و در مدت مذکور، 961 هزار و 51 فقره تسهیلات به ارزش 343 هزار و 636 میلیارد ریال پرداخت شد.

همچنین بالغ بر 77 هزار و 486 میلیارد ریال تسهیلات مضاربه در 100 هزار و 211 فقره به تجار و بازرگانان و 40 هزار و 270 میلیارد ریال تسهیلات خرید دین در 19 هزار و 916 فقره به صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی پرداخت شده است.

بانک ملّی ایران  در 12 ماه سال 97  بالغ بر 932 هزار و 743 فقره تسهیلات در قالب عقد  قرض الحسنه به ارزش 59 هزار و 809 میلیارد ریال و 108 هزار و 464 فقره تسهیلات در قالب مشارکت مدنی به ارزش 333 هزار و 358 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

از مجموع تسهیلات پرداختی این بانک، 349 هزار و 984 فقره تسهیلات به ارزش 87 هزار و 350 میلیارد ریال به عقد جعاله و 402 فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و 552 میلیارد ریال به عقد اجاره به شرط تملیک اختصاص دارد.

همچنین طی این مدت، 59 هزار و 469 فقره تسهیلات مرابحه به ارزش 50 هزار و 694 میلیارد ریال و بالغ بر چهار هزار و 22 فقره تسهیلات سلف به ارزش 19 هزار و 207 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

 

 

عضو هیات مدیره خبر داد: تلاش برای افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم وصول مطالبات معوق بانک گفت: اگر دارایی های منجمد بانک به حالت جاری در بیاید، قدرت تسهیلات دهی افزایش خواهد یافت.

محمود شایان در همایش تشریح دستاوردها و ماموریت های محوله به بانک ملی ایران در سال رونق تولید که در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان این که قرار است هفته ای یک روز همراه با اعضای کمیته عالی اعتباری بانک به واحدهای تولیدی در اقصی نقاط کشور سرکشی شود، ادامه داد: با تصمیم اعضای هیات مدیره به منظور خروج اموال بانک از انجماد، اداره جدیدی با وظیفه پیگیری و تسریع در واگذاری اموال مازاد و تملیکی تشکیل شد.

وی با اشاره به این که بانک ملی ایران به یک بانک الکترونیک تبدیل شده است، ادامه داد: باید تلاش کنیم هر چه سریع تر به بانک دیجیتال ارتقا پیدا کنیم.

شایان همچنین اجرای پروژه «سککوک» را یکی از اقدامات مهم بانک ملی ایران ارزیابی و خاطرنشان کرد: در این طرح، تسهیلات مستقیما به حساب تولید کننده واریز خواهد شد و گردش پول کاذب از بین خواهد رفت.

وی همچنین اعلام کرد: بانک ملی ایران در تلاش است مجوز برات دیجیتال را از وزارت امور اقتصادی و دارایی دریافت کند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه به وقوع حادثه سیل در سال جاری اشاره کرد و گفت: به منظور کمک به هموطنانی که به دلیل وقوع سیل دچار خسارت و زیان شده اند، مقرر شد بانک ملی ایران مبلغ 30 هزار میلیارد ریال در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی به این افراد تسهیلات پرداخت کند.

وی همچنین با اشاره به کارنامه درخشان اداره امور شعب استان خراسان رضوی بانک، خاطرنشان کرد: این عملکرد نشان دهنده آن است که کارکنان استان با سیاست های کلان بانک ملی ایران همراهند.

در ادامه این همایش که با حضور محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل و جمعی از مدیران امور، روسای ادارت و کارکنان بانک برگزار شد، بخش های دیگری از سیاست های بانک تشریح و گزارشی از عملکرد اداره امور شعب استان خراسان رضوی ارائه شد.

  عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه سفر خود به شهر مقدس مشهد، از دو واحد تولیدی آرمان سلولز و خوشگوار بازدید کرد و درباره مشارکت در طرح های توسعه ای و ایجادی آنها قول مساعد داد.

 

بانک ملی ایران از فعالیت های مولد اقتصادی حمایت می کند

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در سفر به استان اصفهان در دیدار با عباس رضایی استاندار اصفهان ضمن برشمردن برخی اقدامات بانک ملی ایران در سال های اخیر، کمک به رونق تولید، حمایت از فعالان اقتصادی، مساعدت با اقشار مختلف جامعه، گسترش و ارائه بهینه خدمات الکترونیک و بهره مندی از شیوه های نوین بانکداری را از مهم ترین برنامه های سال جاری بانک ملی ایران برشمرد.

 استاندار اصفهان نیز در این دیدار که با حضور مدیر امور شعب منطقه یک کشور و تنی چند از مسئولان و روسای ادارات بانک برگزار شد، از عملکرد موثر بانک ملی ایران در استان تقدیر کرد.

در ادامه این سفر، کریمی در جمع رئیس و نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع ومعادن استان اصفهان و فعالان اقتصادی استان، از بانک ملی ایران به عنوان بزرگ ترین حامی اقتصاد کشور یاد کرد و افزود: این بانک همچون گذشته از فعالیت های مولد اقتصادی حمایت خواهد کرد.

حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک ملی ایران نیز در این جلسه با اشاره به رسالت های اصلی بانک ملی ایران، بر تعامل بیشتر با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اصفهان تاکید کرد.

مسعود گل شیرازی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان نیز با اشاره به این که بانک ملی ایران بزرگ ترین بانک با کارنامه ای درخشان در عرصه اقتصادی است، بر ضرورت فعالیت های جهادگونه و امید آفرین در شرایط فعلی کشور تاکید کرد و در ادامه خواستار حمایت بیشتر بانک ملی ایران از فعالان اقتصادی و کارآفرینان شد. 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه این سفر با حضور در  همایش بررسی عملکردسال1397 اداره امور شعب استان اصفهان که با حضور مسولان ستادی و روسای شعب استان برگزار شد، بر نقش برنامه ریزی در دستیابی به اهداف سازمانی تاکید کرد.

وی  با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید، بانک ملی ایران را همچنان حامی واقعی و جدی تولیدکنندگان دانست و به برخی از اقدامات بانک در این عرصه اشاره کرد و از روسای شعب خواستار جدیت، درایت و هوشمندی برای دستیابی به اهداف شد.

مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک نیز توجه ویژه به مدیریت ترازنامه و سود آوری شعب را لازم دانست و جذب منابع ارزان قیمت، وصول مطالبات، کسب درآمدهای غیر مشاع وگسترش خدمات الکترونیک را راهکارهایی برای تحقق این هدف دانست.

مرتضی نصری رئیس اداره امور شعب استان اصفهان بانک نیز ضمن تقدیر از تلاش های کارکنان در سال 1397، گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب ارائه کرد.

عضو هیات مدیره و هیات همراه همچنین در جریان این سفر از شعبه میدان امام حسین و چند واحد تولیدی بازدید کردند.

 

بانک ملی ایران را در «تور مجازی» ببینید

مکان های دیدنی و تاریخی بانک ملی ایران که هر روزه مورد بازدید بسیاری از علاقه مندان قرار می گیرد، به صورت مجازی هم در معرض دید مخاطبان است.

 «تور مجازی» یکی از رایج ترین روش های بازدید از مکان های دیدنی دنیاست، به طوری که کاربر رایانه می تواند با استفاده از اینترنت، در اقصی نقاط جهان گشت و گذار کرده و مکان های دیدنی مختلف دنیا را بببیند.

ساختمان های قدیمی و با ارزش بانک ملی ایران که دارای سابقه تاریخی بسیاری بالایی بوده و از این حیث حائز ثبت در فهرست آثار ملی هستند، از نظر طراحی و اجرا منحصر به فرد و فاخرند و بر این اساس، بانک به منظور نمایش این معماری خاص و ویژه، نمای بیرونی و درونی چند نمونه از ساختمان های با ارزش خود را در قالب «تور مجازی» به بازدید عمومی گذاشته است.

در صفحه اینترنتی «تور مجازی» بانک ملی ایران، مخاطبان می توانند از بنای تاریخی سردار اسعد، زورخانه، برج منحصر به فرد آب، شعب تبریز، اصفهان، مشهد و بازار تهران بازدید کنند.

موزه بانک ملی ایران نیز به عنوان یکی از مکان های دیدنی و تاریخی پربازدید تهران در این «تور مجازی» حضور دارد و مخاطبان را به بازدید فرا می خواند.

«تور مجازی» بانک ملی ایران در نشانی https://museum.bmi.ir قابل دسترس است.

 

کمک 1.1 میلیارد تومانی کاربران «بله» به سیل زدگان

میزان کمک های نقدی کاربران اپلیکیشن «بله» به هموطنان سیل زده از مرز یک میلیارد و 100 میلیون تومان عبور کرد.

 کاربران این اپلیکیشن در قالب بازوی (بات) «کمک به سیل‌زدگان کشور» به راحتی از طریق کارت بانکی، کمک نقدی خود را به میزان دلخواه برای سیل‌زدگان به صورت مستقیم به شماره حساب اختصاصی اعلام شده توسط جمعیت هلال احمر ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز می کنند.

این اپلیکیشن بیش از سه میلیون کاربر دارد و علاوه بر بانک ملی ایران، 18 بانک دیگر به عنوان مبدا انتقال وجه به آن متصل هستند.

«بله» در اسفند ماه 1394در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت داده‌ورزی سداد و با حمایت و پشتیبانی بانک ملی ایران توسعه یافت و هم‌اکنون به عنوان یکی از پیشتازان صنعت فین تک کشور در حال ارائه خدمات مالی و اجتماعی به کاربران خود است.

 

عضو هیات مدیره اعلام کرد: انجام ۸۰ درصد تراکنش های بانک ملی ایران بر بستر بانکداری الکترونیک

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که با استقرار بانکداری دیجیتال به سمت اقتصاد هوشمند حرکت خواهیم کرد، گفت: یکی از الزامات دستیابی به اقتصاد هوشمند، استقرار بانکداری دیجیتال است که این موضوع تحت عنوان سند تحول دیجیتال توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به بانک ها ابلاغ شده است.

 مسعود خاتونی در جمع مسئولان و روسای شعب اداره امور شعب شرق و جنوب  تهران بانک، ضمن قدردانی از عملکرد این اداره امور در سال گذشته، افزود: امروزه عملکرد بانک ملی ایران در بخش بانکداری الکترونیک با تجهیز دستگاه های متنوع، تولید محصولات جدید و استقرار بسترهای مناسب در جایگاهی است که حدود ۸۰ درصد تراکنش های این بانک در بستر بانکداری الکترونیک رخ می دهد.

اصلان کریمی مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران هم ضمن تاکید بر لزوم جذب منابع ارزان قیمت و صرفه جویی در هزینه ها، گفت: اهداف بانک می بایست به شیوه مناسب برای کارکنان تشریح و متناسب با شغل، جایگاه، استعداد و توانایی افراد، شاخص های مهم اهداف بین کارکنان تقسیم شود.

محمد رضا صدری رئیس اداره امور شعب شرق تهران هم با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب، گفت: در سال جاری با برنامه ریزی دقیق، عملکرد واحدها در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف آن ها به صورت روزانه کنترل می شود.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین در جلسه مسئولان و روسای شعب اداره امور شعب جنوب تهران بانک ضمن قدردانی از عملکرد این اداره امور در سال گذشته و با تاکید بر استفاده از شیوه های نوین بازاریابی و کشف نیازهای آتی مشتریان، ادامه داد: امروزه در صنعت بانکداری، بازیگران جدید حضور پیدا کرده اند که غفلت از آنها و عدم توجه به روش های نوین بانکداری و بازاریابی، بانک ها را با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد.

خاتونی با اشاره به ابلاغ اهداف بانک در دوره های سه ماهه و لزوم مشارکت بیشتر کارکنان در چگونگی تنظیم و ارزیابی اهداف، افزود: واحدهای ستادی ادارات باید اهداف ابلاغی را متناسب با ظرفیت های شعب و به صورت اهداف عملیاتی تجزیه و تحلیل کرده و در اختیار واحدها قرار دهند.

مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت کارکنان در برنامه های بانک، گفت: همه ما موظفیم به استعدادها، توانمندی ها و نوآوری های کارکنان توجه و شرایط و بستر لازم را برای بهره مندی از این تجربیات ایجاد کنیم.

محمد جواد داوری رئیس اداره امور شعب جنوب تهران هم در این نشست ضمن بیان گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب گفت: در حوزه جغرافیایی این اداره امور شعب علاوه بر بازار تهران، تعدادی شهرک صنعتی وجود دارد که برنامه ریزی های خوبی برای سرکشی و حمایت از کارآفرینان و تولید کنندگان آنها به منظور تحقق رونق تولید صورت گرفته است.

 

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: