«سیل»، پیشتاز اخبار این هفته بانک ملی ایران

اخبار این هفته بانک ملی ایران تحت تاثیر سیل و کمک به هموطنان حادثه دیده از آن بود.

  • ۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ۰۸:۵۲:۰۰
  • 2071

تدابیر ابلاغی مدیرعامل بانک ملی ایران برای مساعدت با سیل زدگان استان خوزستان

مدیرعامل بانک ملی ایران به منظور بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده به استان خوزستان سفر کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده در این سفر از مناطق سیل زده استان به ویژه اهواز بازدید کرد.

بازدید از شعب، دیدار با استاندار خوزستان و شرکت در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان خوزستان نیز جزو برنامه های این سفر بود.

حسین زاده در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان خوزستان که با حضور مدیران عامل بانک های سپه، صادرات و پارسیان، معاون اقتصادی استاندار و نیز رئیس اداره امور شعب استان خوزستان برگزار شد، با بیان این که مردم این استان مشقت های فراوانی را پشت سر گذاشته اند، گفت: حادثه سیل اخیر نیز مشکلات زیادی برای مردم استان به وجود آورد.

وی افزود: خوشبختانه با مدیریت صحیح، از افزایش خسارات ناشی از سیل جلوگیری شد، اما خوزستان نیازمند توجه و پشتیبانی است و مردم رنج دیده، از مسئولان انتظار حمایت دارند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تأکید بر این که تلاش شبکه بانکی، نهایت همکاری با مردم آسیب دیده است، اظهار کرد: امهال و پرداخت تسهیلات، یکی از مهم ترین اقداماتی است که بانک ها می توانند در این مناطق انجام دهند.

حسین زاده با اشاره به این که شورای هماهنگی بانک های استان، آمادگی شبکه بانکی برای کمک به بهبود شرایط در مناطق حادثه دیده از سیل را اعلام کرده است، ادامه داد: ما باید کمک کنیم تا اقشار آسیب دیده بتوانند هر چه زودتر به زندگی خود بازگردند و مدیران بانک های منطقه هم باید همه توجه خود را به جبران خسارت ها و حمایت از آسیب دیدگان معطوف کنند.

در دیدار استاندار خوزستان با مدیران عامل بانک ها، دکتر شریعتی ضمن تشکر از حضور مدیران عامل بانک ها در استان خوزستان، وضعیت به وجود آمده در این استان را تشریح کرد و به همت جهادی مردم و مسئولان در جهت جلوگیری از ورود سیل به اهواز و شهرهای دیگر پرداخت و گفت: میزان خسارت های وارده به صنایع این استان بسیار زیاد بوده و از بانک ها انتظار می رود از بخش های آسیب دیده استان حمایت کنند تا سریعتر شرایط به حالت اول برگردد.

حسین زاده در این دیدار از عزم شبکه بانکی بر همکاری و همراهی با دولت و مردم در جهت جبران خسارت ها و بازسازی مناطق آسیب دیده گفت و تأکید کرد، حضور مدیران عامل بانک ها در اهواز به معنای حمایت بانک ها از استان خوزستان است.

سعید طاهری رئیس اداره امور شعب استان خوزستان بانک ملی ایران نیز در این نشست ها، گزارشی از آسیب های وارده به منطقه و اقدامات نظام بانکی به ویژه بانک ملی ایران برای کاهش آسیب ها ارائه کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه این سفر با مدیران شرکت "توسعه نیشکر و صنایع جانبی" دیدار کرد.

دکتر حسین زاده در این دیدار ضمن شنیدن گزارشی از فعالیت های این شرکت، برای کمک به حل مشکلات پیش روی آن ها قول مساعد داد.

در ادامه سفر، حسین زاده با حضور در شعبه اهواز، ضمن بازدید از قسمت های مختلف شعبه با همکاران این شعبه دیدار و گفتگو کرد. وی طی سخنانی ضمن تبریک سال نو به کارکنان، از آنها در شرایط پیش آمده دلجویی کرد.

 

کمک کارکنان بانک به مردم حادثه دیده

کمک های خودجوش کارکنان بانک به هموطنان سیل زده در کنار کمک های سازمانی همچنان ادامه داشت.

شرکت توسعه صنایع بهشهر در مناطق سیل زده استان گلستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان انواع اقلام بهداشتی و خوراکی توزیع کرد.

شرکت پتروشیمی شازند نیز از تخصیص وجه نقد، کالا و تجهیزات راه سازی به سیل زدگان استان لرستان خبر داد.

کارکنان بانک ملی ایران در ادارات امور شعب استان های گیلان، زنجان، بوشهر، مازندران، کرمانشاه، قزوین، تهران، البرز، سمنان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، آذربایجان شرقی و کردستان نیز هر کدام به سهم خود بخشی از حقوق ماهیانه را به حساب سیل زدگان واریز و یا کمک های نقدی و غیرنقدی را به این دسته از هموطنان عزیز اهدا کرده اند.

همچنین پس از هماهنگی با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، یک فقره کارت به شماره 6037997544999999 برای شماره حساب 0199999999003 به منظور جمع آوری کمک های مردمی در بانک ملی ایران اختصاص یافته است.

سفر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران به منطقه سیل زده پلدختر

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در بازدید از منطقه سیل زده پلدختر، ضمن تاکید بر لزوم امهال بازپرداخت تسهیلات حادثه دیدگان، از پرداخت تسهیلات تازه برای بازسازی یا بهسازی منازل به مردم منطقه تا حد ممکن خبر داد.

 برات کریمی ضمن حضور در جمع کارکنان بانک که از این حادثه آسیب دیده اند و دلجویی از آنها، اطمینان داد که بانک ملی ایران تا بهبود شرایط در کنار همه هموطنان خواهد بود.

وی همچنین بررسی میزان خسارت های وارده به بخش های مختلف را خواستار شد و خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا مناطق سیل زده هر چه سریعتر به حالت اول برگردند.

در این بازدید که چقازردی مدیرعامل بانک سپه، پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و تعدادی از اعضای هیات مدیره چند بانک دیگر حضور داشتند، ضمن گفت و گو با مردم منطقه، نیازهای آنها شنیده و دستور رسیدگی فوری تا حد امکان صادر شد.

 

سهم قابل توجه بخش های صنعتی از تسهیلات بانک ملی ایران در سال 97

در سال 97 -حمایت از تولید و کالای ایرانی- بخش صنعت و معدن سهم قابل توجهی از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران را به خود اختصاص داد.

 این بانک در سال 97 تعداد 35 هزار و 370 فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن پرداخت کرد که ارزش ریالی این تسهیلات به 160 هزار و 85 میلیارد ریال می رسد.

همچنین در مدت مذکور، تعداد 69 هزار و 946 فقره تسهیلات به ارزش 35 هزار و 530 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تعداد 68 هزار و 163 فقره تسهیلات به ارزش 16 هزار و 626 میلیارد ریال به بخش مسکن و ساختمان اختصاص یافته است.

سهم بخش بازرگانی از کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی کشور طی این مدت، 145 هزار و 236 فقره به ارزش 99 هزار و 696 میلیارد ریال بوده است.

در 12 ماه سال گذشته، تعداد 660 فقره تسهیلات به ارزش چهار هزار و 995 میلیارد ریال به بخش صادرات و یک میلیون و 714 هزار و 372 فقره تسهیلات به ارزش 691 هزار و 864 میلیارد ریال به بخش خدمات اختصاص یافته است.

در مجموع دو میلیون و 33 هزار و 747 فقره تسهیلات به ارزش یک میلیون و هشت هزار و 796 میلیارد ریال در سال 97 توسط بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت شده است.

 

تمدید مهلت شرکت در جشنواره «پولتو راحت بریز!»

مهلت شرکت در جشنواره «پولتو راحت بریز!» که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته و در بستر اپلیکیشن «بله» آغاز شده بود، تا نیمه اردیبهشت ماه تمدید شد.

 پیش از این اول اردیبهشت ماه زمان پایان شرکت در این جشنواره اعلام شده بود، اما استقبال گسترده مخاطبان و کاربران باعث شد این مهلت تا پانزدهم اردیبهشت تمدید شود.

 نصب و انجام تراکنش در اپلیکیشن «بله»، شرط لازم برای شرکت در جشنواره است.

استفاده از خدمات کارت به کارت، دریافت موجودی، دریافت صورتحساب و خرید شارژ در اپلیکیشن «بله» می تواند شانس برنده شدن در این جشنواره را بیشتر کند. دعوت دیگران به «بله» نیز می تواند برای شرکت کنندگان در جشنواره امتیاز آور باشد.

یک دستگاه آیفون XS Max، یک دستگاه کنسول بازی PS4 و دو نیم سکه بهار آزادی، جوایز این جشنواره است.

اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره در نشانی https://bale.ai/jashn/ قابل دسترسی است.

هر کاربر می تواند از طریق بازوی https://ble.im/club_bot امتیازهایش در این جشنواره را مشاهده کند.

 

پرداخت یک میلیون فقره تسهیلات رفع نیازهای اساسی خانوار توسط بانک ملی ایران در سال 97

بانک ملی ایران در سال 97، بیش از یک میلیون فقره تسهیلات برای رفع نیازهای اساسی خانوارها پرداخت کرده است.

 تسهیلات پرداختی این بانک به خانوارها در 12 ماه سال گذشته شامل یک میلیون و 12 هزار و 180 فقره تسهیلات رفع نیازهای اساسی خانوار در قالب فروش اقساطی، جعاله و مرابحه به ارزش 277 هزار و 505 میلیارد ریال است که بیش از 27 درصد مجموع تسهیلات پرداختی را شامل می شود.

همچنین هشت هزار و 602 میلیارد ریال تسهیلات خرید کالای مصرفی بادوام در 82 هزار و 20 فقره پرداخت شده است.

این بانک با رویکرد تسهیل و حمایت از ازدواج جوانان نیز در یک سال گذشته تعداد 264 هزار و 909  فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش 41 هزار و 492 میلیارد و 768 میلیون ریال تخصیص داده است.

 

17میلیون تراکنش مالی موفق در اپلیکیشن بله ثبت شد

اپلیکیشن مالی بله توانست در سه ماه پایانی سال 97 بیش از 17 میلیون تراکنش مالی موفق را به ثبت برساند.

 «بله» نخستین پیام رسان دو منظوره ارتباطی و بانکی بومی است که علاوه بر خدمات رایج سایر پیام رسان ها، امکان ارائه خدمات بانکی را نیز برای کاربرانش در نظر گرفته است.

در زمستان سال گذشته بیش از 17 میلیون تراکنش مالی موفق در این اپلیکیشن به ثبت رسید که نسبت به فصل گذشته آن، از رشد 37 درصدی برخوردار بود.

همچنین در این مدت بیش از 9.4 میلیون تراکنش کارت به کارت موفق در این اپلیکیشن انجام شد که نسبت به فصل پاییز 26 درصد رشد داشت.

کاربران بله به طور میانگین روزانه بیش از 142 هزار تراکنش کارت به کارت انجام داده اند و بیش از 63 میلیارد تومان نیز حجم میانگین روزانه انتقال پول در این اپلیکیشن است که نسبت به فصل پاییز رشد 77 درصدی را تجربه کرد.

همچنین در زمستان سال گذشته سه هزار و 900 میلیارد تومان پول در بله انتقال یافته است.

بله بیش از سه میلیون و 100 هزار کاربر عضو دارد و بیش از 322 هزار گروه و کانال نیز در این اپلیکیشن فعال هستند که نسبت به سه ماه گذشته رشد 12 درصدی را نشان می دهد.

 

تشریح عملکرد بانک ملی ایران در تخصیص منابع صندوق توسعه ملی

تازه ترین گزارش صندوق توسعه ملی که عملکرد تسهیلات ارزی این صندوق طی 9 ماه نخست سال گذشته را روایت کرده است، از فعالیت مطلوب بانک ملی ایران در این بخش حکایت دارد.

 صندوق توسعه ملی اعلام کرده که در این مدت 404 میلیون دلار از طرح های دارای اعتبار بانک ملی ایران نزد این صندوق اعلام وصول شده که این رقم در حوزه حمل و نقل و صنعت و معدن بوده است.

همچنین صندوق توسعه ملی اعلام کرده است که اعتباری معادل 675 میلیون دلار برای طرح های معرفی شده توسط بانک ملی ایران مسدود شده است.

از این رقم 323 میلیون دلار در حوزه حمل و نقل، 330 میلیون دلار در حوزه پتروشیمی و 22 میلیون دلار در حوزه صنعت و معدن بوده است.

همچنین در سه فصل ابتدایی سال گذشته، صندوق توسعه ملی از طریق بانک ملی ایران یک هزار میلیارد ریال برای تامین مالی طرح ها و 395 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی توزیع کرده است.

بررسی جدول مجموع طرح های اعلام وصول شده و مسدود شده صندوق توسعه ملی از ابتدای تاسیس تا پایان آذر سال 1397 نشان می دهد سهم بانک ملی ایران از مبلغ طرح های اعلام وصول شده 996 میلیون دلار و از مبلغ کل مسدود شده 938 میلیون دلار بوده است.

 

بالاترین سطح شاخص «رضایتمندی از دستگاه های اجرایی» برای بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در ارزیابی سنجش میزان رضایتمندی از دستگاه های اجرایی در سطح «یک» قرار گرفت.

 مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در نامه ای به مدیرعامل این بانک با اشاره به اجرای مفاد ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب 1388 مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل اجرایی قانون مزبور (موضوع سنجش میزان رضایتمندی از دستگاه های اجرایی)، اعلام کرد که این بانک توانسته در بالاترین سطح میزان رضایتمندی قرار بگیرد.

امتیاز تعلق گرفته به بانک ملی ایران در این ارزیابی 97 از 100 است.

اطلاع رسانی و ارائه خدمات به مراجعه کنندگان یا مشتریان، نظرسنجی از مراجعه کنندگان یا مشتریان، رسیدگی به شکایات مراجعه کنندگان یا مشتریان و آموزش، فرهنگ سازی و برنامه ریزی در تکریم ارباب رجوع شاخص هایی بودند که در این ارزیابی مورد توجه قرار گرفتند.

 

رکورد شکنی های پیاپی بانک ملی ایران در تعداد تراکنش ها

بانک ملی ایران با خدمات گسترده اش چنان اعتماد مشتریان نظام بانکی به خود را تحکیم کرده که بخش قابل توجهی از تراکنش ها در بسترهای معرفی شده توسط این بانک انجام می شود.

 آنچه باعث شده تعداد تراکنش ها در این بانک هر سال با رشد کم سابقه ای مواجه شود، پایدار بودن سیستم ها، از دسترس خارج نشدن آنها، تنوع بسترهای انجام تراکنش شامل انواع سخت افزار و نرم افزار و ... است.

اطلاعات موجود نشان می دهد بیشترین تعداد تراکنش در بانک ملی ایران طی سال 1395 معادل 50 میلیون فقره در یک روز بوده است، در حالی که این عدد در سال بعد آن به 60 میلیون فقره افزایش یافته است.

این روند رو به رشد در سال گذشته هم ادامه یافت، به طوری که رکورد 70 میلیون فقره تراکنش در سال 1397 برای بانک ملی ایران ثبت شد.

 با توسعه محصولات و زیرساخت های تراکنش های الکترونیکی در بانک ملی ایران، این انتظار وجود دارد که روند افزایش پیاپی سقف تعداد تراکنش ها همچنان ادامه یابد.

 

پایان سومین جشنواره ایده های برتر دانش آموزی استان تهران با حمایت بانک ملی ایران

مراسم اختتامیه سومین جشنواره ایده های برتر دانش آموزی استان تهران با حمایت بانک ملی ایران و با حضور مدیران اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی در کانون سمیه شهر ری برگزار شد.

یک هزار و 507 دانش آموز، ایده های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده بودند که پس از طی سه مرحله داوری، از میان این آثار 138 ایده و 174 دانش آموز در مرحله نهایی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

در این مراسم یزدان پناه معاون مدیرکل شهرستان های استان تهران و رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرری ضمن قدردانی از اداره کل روابط عمومی و اداره امور شعب جنوب تهران بانک ملی ایران، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، استعدادیابی ظرفیت های موجود، انسجام بخشی به ایده های خلاقانه و ایجاد بستری برای تجاری سازی این ایده ها ست.

محمدی معاون اداره کل روابط عمومی بانک نیز ضمن معرفی کانون جوانه های بانک ملی ایران گفت: کانون جوانه های بانک ملی ایران که نهادی برای ارتقای دانش اقتصادی و بانکی گروه سنی کودک و نوجوان است، حمایت از این رویداد و رویدادهای مشابه را به منظور کمک به کار آفرینان نوجوان و حمایت از دانش آموزان خلاق در حوزه کسب و کار وظیفه خود می داند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از دانش آموزان برتر قدردانی شد.

 

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: