اخبار بانک ملی ایران در هفته ای که گذشت

اخبار بانک ملی ایران در هفته ای که گذشت در بسته خبری این هفته بانک ملی ایران اقدامات جدی بانک ملّی ایران برای جلوگیری از قطع درختان، تجربه تراکنش های هوشمند با BTM بانک ملی ایران، سککوک بانک ملی ایران به بازار آمد و چند خبر مهم دیگر را یکجا بخوانید.

 

اقدامات جدی بانک ملّی ایران برای جلوگیری از قطع درختان

یکی از روش های پاسداشت طبیعت، درختکاری است، اما راه دیگری هم وجود دارد که بانک ملی ایران آن را به خوبی در پیش گرفته است.

درختانی که صدها سال عمر دارند و می توانند به عنوان ریه های طبیعت عمل کنند، به بهانه هایی گاه واهی توسط انسان قطع می شوند.

تلاش برای جایگزین کردن آنها با نهال های تازه رسته گرچه خوب است، اما کامل نیست و به نظر می رسد در کنار آن، جلوگیری از قطع درختان کهنسال که به بار نشسته و به خوبی اکسیژن تولید می کنند، بسیار مفیدتر خواهد بود.

بخش قابل توجهی از درختان برای تولید کاغذ قطع می شوند و انسان باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا این روند را متوقف کند.

بانک ملی ایران به سهم خود این اقدام را تا حد ممکن انجام داده و مصرف کاغذ را در فرآیندهای خود به حداقل ممکن رسانده است.

راه اندازی سامانه اتوماسیون بانک ملی ایران، مکاتبات اداری درون سازمانی را کاملا به فرآیندی دیجیتال تبدیل کرده و نامه ها و دستورات اداری از طریق این سامانه پیگیری می شود.

همچنین راه اندازی و فراگیر شدن سامانه های بام و بله، باعث شد بسیاری از مشتریان، عملیات های بانکی خود را از این طریق انجام داده و ضمن کاهش ترددهای درون شهری که عامل مخربی برای محیط زیست هستند، مصرف کاغذ در تراکنش های بانکی به حداقل برسد.

طبیعی است که با حذف کاغذ از میلیون ها تراکنش های بانکی و مکاتبات اداری روزانه در سازمان بزرگ بانک ملی ایران، سهم بزرگی در کاهش قطع درختان برای این بانک دارد و این روند در راستای مسئولیت اجتماعی و حفظ منافع عمومی خواهد بود.

از سوی دیگر، بانک ملی ایران چند سالی است به منظور کاهش مصرف کاغذ، چاپ سررسیدهای سالانه را متوقف و تقویم دیجیتال را جایگزین آن کرده است. همچنین به منظور جلوگیری از انقراض چندین گونه گیاهی در جنگل های شمال کشور، حفاظت از این مناطق را بر عهده گرفته است.

بانک ملی ایران، حامی تولید کنندگان و مصرف کنندگان کالاهای تولید داخل

بانک ملی ایران از دیرباز حامی تولید داخل بوده و این را می توان با مشاهده بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک که در اقصی نقاط کشور با حمایت مالی این بانک ایجاد شده یا توسعه یافته اند مشاهده کرد.

نام گذاری سال 1397 به نام سال حمایت از کالای ایرانی انگیزه بانک ملی ایران در این راه را بیشتر کرد و از این رو اقدامات بزرگی برای حمایت از کارفرمایان و کارگران شاغل در حوزه تولید داخل انجام شد.

طی 11 ماه نخست سال جاری، بانک ملی ایران به منظور حمایت از تولید داخل 742 هزار و 75 فقره تسهیلات خرید اقساطی کالا به مبلغ 188 هزار و 376 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

پرداخت 59 هزار و 143 فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای خود اشتغالی و مشاغل خانگی با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید، سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... نیز از دیگر اقدامات بانک در این زمینه بوده است.

این میزان تسهیلات به مبلغ هشت هزار و 650 میلیارد ریال پرداخت شده است.

یکی دیگر از اقدامات بانک ملی ایران برای حمایت از تولید داخل، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بوده است، به طوری که واحدهای مختلف بانک طی 11 ماه ابتدای سال جاری 77 هزار و 95 فقره تسهیلات به مبلغ 135 هزار و 374 میلیارد ریال در این قالب پرداخته اند.

در سال جاری یک هزار و 287 طرح با اعتباری بیش از هفت هزار و 848 میلیارد ریال از محل برنامه اشتغال فراگیر در بانک ملی ایران مصوب شده است.

این میزان طرح به ایجاد 12 هزار و 621 شغل جدید منتهی خواهد شد.

در نگاهی دیگر، می توان میزان تسهیلات پرداختی توسط بانک ملی ایران در سال جاری با سال گذشته را مقایسه کرد.

تعداد تسهیلات پرداختی به بنگاه های کوچک و متوسط توسط بانک ملی ایران در سال گذشته سه هزار و 982 فقره بوده که این تعداد در 11 ماه نخست سال جاری به چهار هزار و 819 فقره افزایش یافته است.

مبلغ این تسهیلات نیز از حدود 31 هزار و 872 میلیارد ریال در سال گذشته به بیش از 39 هزار و 403 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

مصوبات کلان ریالی بانک ملی ایران در بخش تسهیلات رونق تولید و اشتغال فراگیر از ابتدای سال جاری تا چهارم اسفند ماه نیز قابل توجه است، به طوری که اطلاعات موجود نشان می دهد در این بخش بیش از 23 هزار و 873 میلیارد ریال مصوبه وجود داشته است.

این عدد در بخش غیر ریالی نیز 192 میلیون و 331 هزار و 993 دلار به همراه 200 میلیون و 288 هزار یورو بوده است.

همچنین، حمایت های بانک ملی ایران از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی، تنها به حمایت های نقدی خلاصه نمی شود. این بانک در راستای حمایت از تولید و اشتغال و نیز همگام با سیاست های خروج از بنگاه داری، بنگاه های صنعتی تملیکی را با شرایط ویژه به صاحبانشان بازمی گرداند.

هیات مدیره بانک مصوب کرده است که صاحبان این بنگاه های اقتصادی در صورت پرداخت نقدی پنج درصد از مانده سرفصل اموال تملیکی خود، بتوانند اداره آن بنگاه را دوباره برعهده بگیرند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی: بازگشت ارز صادرکنندگان یک اقدام ملی و خدمت به کشور است

وزیر امور اقتصادی و دارایی: بازگشت ارز صادرکنندگان یک اقدام ملی و خدمت به کشور است وزیر امور اقتصادی و دارایی در هشتاد و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه کشور نیازمند ارز صادرکنندگان است نه دولت، بازگشت ارز از سوی صادرکنندگان را یک اقدام ملی و خدمت به کشور دانست و از اعمال نظرات بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در خصوص سیاست های بازگشت ارز ناشی از صادرات خبر داد.

 دکتر فرهاد دژپسند در این نشست با اعلام این خبر اظهار داشت: این سیاست ها شامل توجه به صادر کنندگان عمده و نیز باز گذاشتن دست آنان برای عرضه ارز در خارج از نیما است.

وی با بیان اینکه به رغم همه محدودیتها، میزان صادرات در 11 ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی نداشته است، تاکید کرد: باید ارز حاصل از صادرات به کشور برگردد تا طعم شیرین میوه آن را در کشور بچشیم.

دژپسند یادآور شد: بر اساس مصوبه دولت، صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات را برمی گردانند به میزان برگشت ارز، از مشوق های ویژه برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به روند رو به رشد فعالیت های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در خصوص کمک به دولت در حوزه تصمیم گیری و سیاستگذاری های اقتصادی تصریح کرد: پارلمان بخش خصوصی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی می تواند در همه حوزه ها به بهبود مدیریت و شرایط اقتصادی کشور به دولت کمک موثری داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: شاخص های اقتصادی استخراج شده حاکی از روند رو به بهبود در اقتصاد کشور است و امیدواریم تعامل بیشتر بخش خصوصی و دولت به این بهبود کمک بهتری کند.

دژپسند با بیان اینکه در سه ماهه اخیر تصمیمات خوبی در زمینه تهیه مواد اولیه کارخانجات گرفته شده، تاکید کرد: تمام تلاش دولت این است که بخش تولید دچار مشکل نشود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در طی این مدت، در خصوص اخذ مالیات، با بکار گیری سایر دستگاهها، مانند سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از ظرفیت های سایر بخشها در جهت تسهیل ارائه خدمات به بخشهای تولیدی استفاده کردیم.

گفتنی است، پیگیری اجرای مصوبات هشتاد و دومین نشست شورا با موضوع بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه ثبت سفارش مبنی بر ارائه گزارش وزارت صمت از عملکرد سیستم اعتبار سنجی و رتبه بندی بازرگانان در راستای تسهیل و تسریع امر ثبت سفارش و رفع مشکلات مربوطه، بررسی مراتب اعتراض فعالان بخش خصوصی حوزه مسکن و ساختمان به فراتر بودن ماده 24 آیین نامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نسبت به متن ماده 33 با موضوع "ارجاع کار به مهندسین ناظر"، اختلاف فی ما بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در اجرای شیوه نامه تبصره 2 ماده 24 آیین نامه ماده 33 قانون نظام مهندسی صادره از سوی وزارت راه و شهرسازی با موضوع "ارجاع کار به مهندسین ناظر" و نیز تعارض قوانین و مقررات مختلف در گزارش دهی مهندس ناظر از جمله موضوعات مورد بررسی در هشتاد و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود.

همراه با ملی شو 2/ تجربه تراکنش های هوشمند با BTM بانک ملی ایران

بانک ملی ایران راهکاری را در سامانه های بانکی خود طراحی کرده که علاوه بر کاهش هزینه و هدر رفت وقت کاربران، سرعت تراکنش ها را افزایش خواهد داد.

BTM راهکاری برای پایانه های بانکی است که هدف اصلی آن ارائه خدمات هوشمند و یکپارچه به مشتریان از طریق کانال های مختلف موجود است.

با این روش، تجربه جزیره ای مشتریان بانکی برای دریافت خدمات از کانال های مختلف بانکی از جمله خودپرداز، موبایل و اینترنت به یک تجربه واحد و خوشایند تبدیل خواهد شد.

این محصول هوشمند، فعالیت های مشتری در سامانه های بانک را به خاطر می سپارد تا آنها را در مراجعات بعدی تسهیل و تسریع کند.

دریافت وجه نقد بدون کارت از دیگر قابلیت های این محصول است، با این تفاوت که کاربر با یک تجربه کاربری راحت روی اینترنت بانک یا موبایل بانک، به راحتی برای مبلغی حتی با ترکیب اسکناس های مورد نظر، دستور برداشت وجه صادر می کند.

این کاربر می تواند با مراجعه به خودپرداز، مبلغ مورد نظر را فقط با اسکن یک بارکد و ورود یک رمز دریافت کند و حتی این بارکد را با افراد دیگر به اشتراک بگذارد.

BTM یک محصول جدید و شاخص در سبد محصولات نوین بانک ملی ایران است و نقش بسزایی در ارتقای جایگاه رقابتی آن در میان سایر بانک ها خواهد داشت.

ارائه هویت واحد بین درگاه خودپرداز و اینترنت بانک بام در قالب Omni Channel، ارائه تجربه کاربری یکسان با اینترنت بانک بام در قالب ویجت های مشابه، ارائه سرویس های نوین بانک در ارتباط با سایر سامانه های بانک، قابلیت تغییر لحظه ای شبکه پایانه های بانک ملی ایران در سراسر کشور، ارائه کنترل پنل قدیم و جدید برای تغییر مدل ذهنی مشتریان، هوشمندسازی تعامل مشتری با خودپرداز در قالب تحلیل رفتار مشتری، ارائه میان برهای ویژه برای انجام تراکنش همانند USSD، ارائه سرویس های خاص به کاربران با معلولیت جسمی، ارائه کنترل دستگاه ها و مانیتورینگ مرکزی و ارائه سامانه سوپروایزری (پرستاری) را می توان از خصوصیات راهکار BTM بانک ملی ایران دانست.

همراه با ملی شو 2/ سککوک بانک ملی ایران به بازار آمد

بانک ملی ایران با هدف ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی، سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار موسوم به «سککوک» را راه اندازی کرد.

امروزه اکثر افراد تجربه خرید از فروشگاه های اینترنتی را دارا هستند. این فروشگاه ها علاوه بر ایجاد امکان دسترسی سریع تر به کالا، گزینه هایی نظیر تنوع در انتخاب کالا، امکان مقایسه قیمت و... را نیز در اختیار مشتریان قرار می دهند.

 از سویی با گسترش شبکه خرید و فروش های اینترنتی، شرکت ها نیز به این سمت و سو پیش رفتند تا بتوانند امور خرید و فروش خود را با سرعت و سهولت بیشتر، بدون واسطه و به صورت عمده انجام دهند.

بانک ملی ایران با رونمایی از  طرح سککوک در رویداد سالانه «ملی شو 2» به عنوان اولین سامانه مبادلات اعتباری در ایران، این امکان را فراهم کرده است تا تامین کنندگان کالا، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان کالا، ارائه دهندگان سرویس های مرتبط نظیر فین تک ها و... گرد هم بیایند و کسب و کارها بتوانند بدون واسطه و بر اساس مدل تجارت به تجارت B2B)) فعالیت کنند.

در این سامانه که با هدف حمایت از کالای ایرانی و در راستای اجرای سیاست های توسعه اقتصادی کشور راه اندازی شده است، طرف معامله یک کسب و کار بوده و هر کسب و کاری نیز  از ویترین اختصاصی خود برای معرفی تولیدات و خدمات بهره مند است تا به سادگی و سهولت بتواند مواد اولیه خود را تامین و یا تولیدات خود را در ویترین مختص به خود عرضه کند.

حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان از طریق ایجاد تقاضا برای کالا و توسعه بازار، حمایت از مصرف کنندگان با متنوع‌سازی روش های پرداخت با نرخ‌های ویژه، شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی با هدایت منابع به بخش واقعی اقتصاد، جلوگیری از رفتن منابع به سمت بازارهای کاذب، کاهش جذابیت کالای قاچاق با ایجاد شرایط مناسب خرید (تسهیلات مدت‌دار با نرخ ویژه و ارزان) کالاهای هدف برای اقشار مختلف جامعه، کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور با افزایش گردش معاملات، سرعت،  آسانی و اطمینان  پرداخت از جمله مزایای سامانه سککوک است.

همچنین در این سامانه خدمات عمومی شامل ارایه محصولات و خدمات هر عضو از طریق ویترین مجازی اختصاصی، خدمات بازاریابی و ارتقای فروش، خدمات مبتنی بر رایانش ابری، خدمات مشاوره ای و... نیز ارایه می شود.

به کارگیری و ارایه روش های مدرن ارتقای بازار با مدیریت زنجیره تامین و به کارگیری موثر الگوهای گردش اعتباری و روش های مدرن تامین مالی زنجیره تامین از دیگر مزیت های این طرح است.

همراه با ملی شو 2/ برداشت خودکار، خدمت جدید بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در راستای تحقق اهداف بانکداری الکترونیک و ارایه خدمات به روز به مشتریان، خدمت جدید برداشت مستقیم خودکار را برای مشتریان خود فراهم کرد.

در رویداد «ملی شو 2» که آخرین دستاوردهای فناورانه این بانک رونمایی شد، قابلیت های جدیدی در معرض دید علاقه مندان به سرویس های بانکداری غیرحضوری قرار گرفت که این سرویس ها ضمن توسعه خدمات غیرحضوری، می توانند پرداخت های خرد مشتریان را تسهیل کنند.

محصول ارزشمند برداشت خودکار (DirectDebit) یکی از این سرویس هاست که در اختیار ارائه دهندگان خدمات و محصولات و همچنین مشتریان قرار می گیرد و مشتریان و مشترکان در قبال استفاده از محصولات یا خدمات دریافتی از پذیرندگان سرویس برداشت مستقیم، اجازه برداشت خودکار از حساب بانکی خود را با تعیین مواردی نظیر مبلغ، زمان و تعداد برداشت به ارائه دهندگان خدمات اعطا می کنند.

به عنوان مثال اپراتورهای تلفن همراه می توانند به عنوان پذیرنده سرویس برداشت مستقیم شرکت داده ورزی سداد بانک ملی ایران، در سررسیدهای زمانی صدور قبوض، مبالغ مرتبط را با اجازه مشترکان به طور مستقیم از حساب آنها برداشت کنند.

این طرح به شکل ویژه برای ارائه کنندگان خدمات مستمر همچون اپراتورهای تلفن همراه و ارائه دهندگان خدماتی مانند اشتراک آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن ثابت و اینترنت که لازم است به طور مستمر مبالغی را بابت تجدید ارائه خدمات به مشتری دریافت کنند، بسیار کاربردی است.

از این سرویس همچنین می توان علاوه بر برداشت خودکار مبالغ قبوض، برای برداشت اقساط، شهریه دانشگاه، خرید شارژ و... به صورت خودکار استفاده کرد.


کارت هدیه بانک ملی ایران را جایگزین اسکناس نو کنید

هر سال با فراسیدن عید نوروز، حجم زیادی از اسکناس های نو به عنوان عیدی رد و بدل می شود، اما به نظر می رسد کارت هدیه بانک ملی ایران جایگزین مناسبی برای آن باشد.

اسکناس نو در شعب محدودی از بانک ها توزیع می شود و معمولا علاوه بر این که دسترسی به این شعب آسان نیست، حجم اسکناس نو پرداختی به هر نفر نیز محدود است.

با این حال می توان کارت هدیه بانکی را برای عیدی دادن انتخاب کرد. کارت هدیه بانک ملی ایران بدون محدودیت قابل ارائه است، در همه شعب قابل دریافت و مبالغ و طرح های آن قابل تغییر است.

کارت هدیه بانک ملی ایران علاوه بر شعب، از دستگاه های VTM و کیوسک های این بانک نیز به صورت آنی قابل دریافت است.

اپلیکیشن شصت نیز امکان انتخاب، طراحی و دریافت کارت هدیه را برای کاربرانش فراهم کرده است. استفاده کنندگان از این اپلیکیشن می توانند با سفارش کارت هدیه و طراحی آن، کد QR مربوط به آن را دریافت کرده و با مراجعه به کیوسک های بانک ملی ایران، کارت هدیه را دریافت کنند.

کارت هدیه علاوه بر امکان استفاده در دستگاه های کارتخوان و درگاه های اینترنتی، از طریق دستگاه های خودپرداز نیز قابل نقد شدن است.

بانک ملی ایران اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی ندارد

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: این بانک هیچ اضافه برداشتی از منابع بانک مرکزی ندارد.

 محمد رضا حسین زاده در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که ما مدیریت وجوه و منابع را به شدت جدی گرفته ایم، افزود: بانک ملی ایران هیچ بدهی به بانک مرکزی ندارد.

وی با اشاره به این که به گفته مسئولان بلندپایه کشور، بانک ملی ایران از منضبط ترین بانک هاست، ادامه داد: این شرایط با تلاش کارکنان و مدیران بانک محقق شده است.

به گفته حسین زاده، بانک ملی ایران اجازه انحراف مصارف را نخواهد داد و منابع را نیز به بهترین شکل مدیریت می کند.

جشنواره «پولتو راحت بریز» با «بله» آمد

جشنواره «پولتو راحت بریز» با «بله» آمد کاربران اپلیکیشن «بله» تا اول اردیبهشت ماه سال آینده می توانند به ازای هر تراکنش مالی، امتیاز خود در جشنواره «پولتو راحت بریز» را افزایش دهند.

نصب و انجام تراکنش در این اپلیکیشن، شرط لازم برای شرکت در جشنواره است.

استفاده از خدمات کارت به کارت، دریافت موجودی، دریافت صورتحساب و خرید شارژ در اپلیکیشن «بله» می تواند شانس برنده شدن در این جشنواره را بیشتر کند. دعوت دیگران به «بله» نیز می تواند برای شرکت کنندگان در جشنواره امتیاز آور باشد.

یک دستگاه آیفون XS Max، یک دستگاه کنسول بازی PS4 و دو نیم سکه بهار آزادی، جوایز این جشنواره است.

اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره در نشانی https://bmi.ir/landing/jashn قابل دسترسی است.

هر کاربر می تواند از طریق بازوی https://ble.im/club_bot  امتیازهایش در این جشنواره را مشاهده کند.

نرخ حق الوکاله بانک ملی ایران در سال 98 ثابت ماند

نرخ حق الوکاله به کارگیری سپرده های سرمایه گذاری بانک ملی ایران در سال 98 اعلام شد.

نرخ حق الوکاله دریافتی بانک ملی ایران از سپرده گذاران در سال آینده، معادل 3درصد تعیین شده است.

حق الوکاله شامل هزینه های به کارگیری سپرده های سرمایه گذاری مدت دار مشتریان در امور اعطای تسهیلات و سرمایه گذاری های اقتصادی بانک است و اجرای این موضوع با توجه به اصول قانون بانکداری بدون ربا و رابطه حاکم بین وکیل و موکل در این قانون صورت می گیرد.

لازم به ذکر است، نرخ حق الوکاله این بانک در سال 96 و 97 نیز معادل 3 درصد بود.

کاهش زمان بررسی و کارشناسی پرونده های اعتباری در بانک ملی ایران به پانزده روز

کاهش زمان بررسی و کارشناسی پرونده های اعتباری در بانک ملی ایران به پانزده روز عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از کاهش مدت زمان بررسی و کارشناسی پرونده های اعتباری این بانک به پانزده روز خبر داد.

 محمود شایان در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان اینکه سیاست اعتباری و ضوابط اجرایی پرداخت تسهیلات به مشتریان تا حد ممکن ساده سازی شده است، گفت: حدود اختیارات ادارات امور و شعب در این زمینه به میزان مطلوبی افزایش یافته است.

وی اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی و نیز خرید دین چک های حاصل از فروش مشتریان در همه بخش های اقتصادی به منظور دسترسی سریعتر مشتریان اعتباری به پول نقد را از دیگر اقدامات حوزه اعتباری بانک ملی ایران اعلام و خاطرنشان کرد: همراهی و همکاری لازم با کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها و کارگروه ملی از جمله اقدامات بانک برای تداوم تولید و رونق اقتصادی است.

شایان همچنین با بیان این که بخش های کشاورزی، صنعت و معدن جزو اولویت های اعتباری بانک ملی ایران هستند، گفت: در سیاست اعتباری سال جاری حداقل 15 درصد کل تسهیلات بانک به بخش کشاورزی و حداقل 40 درصد تسهیلات به بخش صنعت و معدن تخصیص یافته است.

وی به کارگیری ابزارهای تعهدی مانند صدور ضمانت نامه و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی با حداکثر سرعت و دقت را از دیگر اقدامات این بخش خواند و گفت: همه این موارد می تواند در کنترل نقدینگی نقش به سزایی داشته باشد.

بازدید سفیر کره جنوبی از موزه بانک ملّی ایران

سفیر کره جنوبی در ایران از موزه بانک ملی ایران بازدید کرد.

یوجانگ هیان در جریان این بازدید به همراه خانواده خود از سکه ها، آثار ارزشمند ، اشیای قدیمی، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری، اسناد معاملات مهم و نیز بخش های مختلف این موزه دیدن کرد و با تاریخچه بانک ملی ایران، سیر تحول بانک و پول در ایران نیز آشنا شد.

وی در ادامه بازدید، به ساختمان زورخانه بانک رفت تا این بنای تاریخی را نیز از نزدیک مورد بازدید قرار دهد.

سفیر کره جنوبی با بیان این که امسال دومین بار است که از موزه بانک ملی ایران بازدید می کنم، اظهار داشت: مجموعه ای غنی از سکه، اسکناس و صنعت بانکداری در این موزه موجب شد که مجدد به همراه خانواده ام از موزه بازدید کنم و امیدوارم در آینده نزدیک فعالیت های بیشتری بین دو کشور در زمینه های اقتصادی و بانکی گسترش یابد.

موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی تهران واقع است که در آن آثار، اشیاء و مجموعه ای ارزشمند از ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری به نمایش درآمده است.

علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 الی 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.

واگذاری بیش از نه هزار و 600 میلیارد ریال اموال مازاد بانک ملّی ایران

بانک ملّی ایران در یازده ماه ابتدای سال جاری سه هزار و 460 میلیارد ریال از سهام شرکت های تابعه و بیش از شش هزار و 156 میلیارد ریال از املاک ملکی و تملیکی خود را واگذار کرده است.

این واگذاری ها در راستای عمل به ماده 16 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین عمل به سیاست های کلان دولت و خروج از بنگاه داری بانک ها صورت گرفته است.

بانک ملی ایران همچنین از زمان ابلاغ قانون مذکور در سال 94 تاکنون مجموعا بیش از 46 هزار و 500 میلیارد ریال از اموال مازاد خود اعم از املاک و سهام را واگذار کرده است.

لازم به ذکر است، با توجه به تأکیدات رئیس جمهور و ابلاغ قانون کاهش 33 درصدی بنگاه داری سالانه بانک ها، همه بانک های دولتی کارگروه هایی را برای واگذاری و فروش سهام شرکت ها و اموال مازاد تشکیل داده اند که بانک ملی ایران یکی از موفق ترین سازمان ها در فروش و واگذاری اموال مازاد اعم از سهام و غیرمنقول بوده است.

 

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

 
 
 
کد امنیتی
 

تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بانک ملّی ایران محفوظ می باشد.
Bank Melli Iran - Copyright © 2019 rss mail