تاکید پناهی بر نقش راهبردی بانک ملّی ایران در ایجاد ثبات در نظام بانکی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ابراز کرد: تخصیص بهینه منابع باید به نحوی صورت گیرد که آثار مثبت آن در شاخص های اقتصادی از جمله رشد تولید و ایجاد اشتغال کاملا مشخص و ملموس باشد.

  • ۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۱۰:۱۱:۰۰
  • 3199

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، غلامرضا پناهی در همایش بررسی عملکرد چهار ماهه ابتدای سال اداره امور شعب استان خراسان رضوی با بیان اینکه رشد مطلوب در حوزه جذب منابع و مصارف بهینه نشان دهنده تلاش و همت کارکنان بانک است، گفت: نقش بانک‌ ملی ایران در ایجاد ثبات در نظام بانکی و نیز تامین مالی همه بخش های اقتصادی بسیار راهبردی است.
وی ادامه داد: دامنه تخصیص منابع و اعطای تسهیلات در بخش های مختلف و مولد اقتصاد کشور باید گسترده تر و وسیع تر شود بنابراین ضروری است تا با پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط و حمایت از آنها از نظر تامین مالی توجه بیشتری شود.
معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با اشاره به اعمال محدودیت ها بر تجارت خارجی کشور، گفت: بانک‌ ملی ایران در جهت افزایش قدرت رقابت و کاهش هزینه های تولید در حوزه صادرات غیرنفتی از صادرکنندگان غیرنفتی حمایت ویژه ای به عمل می آورد و منابع مورد نیاز آن ها را با نرخ های سود ترجیحی تامین می کند.
پناهی ادامه داد: در چنین شرایطی بهتر است صادرکنندگان غیرنفتی با توجه به شرایط خاص کشور در بازگشت درآمدهای صادراتی و اختصاص آن به نیازهای وارداتی کشور توجه جدی تری داشته باشند .
این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه در حال حاضر دشمنان کشور با برقراری تحریم ها به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور به ویژه در بخش درآمد های ارزی هستند، افزود: دشمنان به دنبال اعمال محدودیت بر تجارت خارجی کشورند، هدف و تمرکز دشمنان کشور، درآمدهای ارزی ماست و قصد آسیب زدن به این بخش را دارند، بنابراین باید سیاست های ارزی در جهت تخصیص بهینه منابع محدود ارزی قرار گیرد و همه بخش ها در این جهت حرکت کنند.
وی با اشاره به برخی خبرها درباره رسیدن نرخ دلار به ده هزار تومان، اظهار کرد: اگر چه نرخ رسمی ارز با نرخ واقعی فاصله دارد، اما ایجاد جو روانی منفی برای کاهش ارزش پول ملی به نفع هیچ کس نیست.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه به انتقاد از وضعیت ارز مسافرتی پرداخت و گفت: اینکه برخی هموطنان علاقه مند به مسافرت خارجی هستند و توانایی انجام آن را دارند، عمل پسندیده ای است، ولی چرا باید با نرخ رسمی این مسافرت ها انجام شود؟ چرا بانک‌ مرکزی و دولت باید تعهد تامین ارز مسافرتی با نرخ رسمی برای مسافرت بخشی از جامعه را به عهده داشته باشند؟
وی راهکار مناسب برای حل مساله تامین ارز مسافرتی را در این دانست که شرایطی ایجاد شود تا بانک‌ها و صرافی ها بتوانند بر مبنای نرخ توافقی نسبت به خرید و فروش اسکناس برای امور ارز مسافرتی اقدام‌ کنند.
پناهی ضمن تاکید بر لزوم رعایت مقررات مبارزه با پولشویی از روسای حوزه ها و شعب خواست که به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
در این همایش، حسن مونسان رییس اداره امور شعب استان خراسان رضوی بانک نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب پرداخت.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: