حمایت علمی و عملی بانک ملّی ایران از نخبگان

در شرایطی که فضای عمومی جامعه، یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات را در حمایت از نخبگان علمی و استفاده از ظرفیت های آنها می داند، بانک ملی ایران به صورت عملیاتی به این فضا ورود کرده است.

  • ۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۱۰:۳۴:۰۰
  • 3441

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در شرایطی که کشور ما پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه دانش های نو مانند نانو تکنولوژی، بایو تکنولوژی، فناوری صلح آمیز هسته ای، پزشکی، کشاورزی نوین و ... داشته است، هنوز هم ظرفیت های مغفول مانده بسیاری در این حوزه ها وجود دارد که می توان آنها را فعال کرد.
طبیعی است که دانش آموختگان جوان و دارای انگیزه کشورمان، علاقه مندند از داشته های خود برای توسعه کشور استفاده کنند و تنها خواسته آنها از مسئولان کشور، حمایت و کمک به پیاده سازی ایده هاست.
بانک ملی ایران که از مردم برآمده و خود را به توسعه و آبادانی کشور موظف می داند، در این راستا اقدامات قابل ملاحظه ای انجام داده است.
راه اندازی مرکز نوآوری بانک ملی ایران پیگیری شده و پس از تبادل همه اسناد و مدارک لازم با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و طی تشریفات قانونی، آخرین مراحل خود را طی می کند.
این مرکز می تواند محلی برای حضور نخبگان، خلق و حمایت از ایده ها و کمک به توسعه دانش آنها باشد.
ایده دیگر، راه اندازی دپارتمان بانک ملی ایران در برخی دانشگاه های بزرگ کشور است که مطرح شده و در حال طی مراحل قانونی است. در این روش، نمایندگانی از بانک در این دپارتمان ها مستقر شده و آن را به مرکزی برای دریافت ایده ها، ارائه پیشنهادهای تامین مالی طرح ها و نیز مشاوره دریافت تسهیلات تبدیل خواهند کرد.
بانک ملی ایران برای حمایت از نخبگان اقدامات عملیاتی دیگری نیز انجام داده که از جمله آنها می توان به امضای تفاهم نامه با بنیاد ملی نخبگان و صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف گسترش همکاری ها و استفاده از ظرفیت آنها در حوزه های تحقیقاتی و پژوهشی و نیز فراهم شدن زمینه همکاری های علمی، آموزشی و مطالعاتی استعدادهای برتر و نخبگان اشاره کرد.
قصد بانک ملی ایران از این اقدامات، حمایت از ایده های نو و صاحبان آنها در راستای تجاری سازی و تولید محصول متناسب با شرایط روز است، بدون این که آنها را در تشریفات دست و پاگیر اداری بیاندازد.
بانک ملی ایران عقیده دارد که آینده از آن شرکت های دانش بنیان و استارت آپ هاست و از این رو همکاری گسترده با چنین شرکت هایی را جزو برنامه های ویژه خود قرار داده است.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: