کسب دو نشان ویژه و برنز مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی توسط بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در دومین جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی کشور خوش درخشید و موفق به کسب دو نشان ارزشمند شد.

  • ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۰۷:۵۵:۰۰
  • 4178

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در دومین جایزه مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی، این بانک موفق به دریافت نشان برنز در حوزه اجتماعی-جامعه به جهت ایجاد تاثیرات مثبت در حفظ ارزش های میراث فرهنگی و ملی و ایجاد ارزش مشترک شد.
بر اساس رای هیات داوران جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی که شب گذشته با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، تنی چند از نمایندگان مجلس، نمایندگان مسئولیت اجتماعی اتحادیه اروپا، نماینده یونیسف در ایران و مدیران و کارشناسان سازمان ها و شرکت ها در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، همچنین جایزه بهترین کمپین مسئولیت اجتماعی از دیدگاه انجمن های مردم نهاد به بانک ملی ایران تعلق گرفت.
جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی با هدف ترویج و فرهنگ سازی مسئولیت اجتماعی ایرانی –اسلامی، اقدامات داوطلبانه و پر کردن فضای خالی سرمایه گذاری و رفاه اجتماعی برگزار شد و بانک ملی ایران با توجه به پیشینه خود در حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی و به جهت ارایه برنامه پایدار و جامع مسئولیت پذیری شرکتی و داشتن تعهد نسبت به عملکرد کسب و کار در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی موفق شد این جوایز را از آن خود کند.
معرفی مسئولیت اجتماعی شرکتی و تبیین اهمیت آن، بهبود فضای کسب و کار کشور از دید سرمایه‌گذاران خارجی و نهادهای بین‌المللی، تبادل اطلاعات و همفکری به منظور مشخص کردن چالش ها و ریسک های اجتماعی و زیست محیطی بنگاه ها، ارائه تجارب بنگاه های اقتصادی در مسئولیت اجتماعی، تقویت همکاری بین بخشی میان بنگاه های اقتصادی و سازمان های مردم نهاد با هدف کاهش چالش های اجتماعی و زیست محیطی، فراهم کردن زمینه استفاده بنگاه ها از بستر فرهنگی و اجتماعی کشور و روش های خلاقانه و نو در پیشبرد اهداف تجاری خود از جمله اهداف این جایزه ملی است.
جایزه ملی مسئولیت های اجتماعی شامل دو بخش اصلی پروژه ها و فعالیت های بنگاه در حوزه مسئولیت اجتماعی بر اساس استاندارد گزارش نویسی جهانی GRI و ابتکارات و نوآوری ها در حوزه های مسئولیت اجتماعی شرکتی است.
بر این اساس فعالیت بنگاه ها در سه محور عملکرد اجتماعی، عملکرد اقتصادی و عملکرد زیست محیطی و بر اساس استاندارد جهانی گزارش دهی GRI مورد ارزیابی قرار گرفت که بانک ملی ایران با ارسال فرم های خوداظهاری در بخش مسئولیت اجتماعی و سپس راستی آزمایی اطلاعات ارسالی توسط ارزیابان جشنواره، خود را در بخش اصلی رویداد و همچنین کمپین های مسئولیت اجتماعی شرکتی در معرض انتخاب هیات داوران و مردم قرار داد.
GRI (گزارش پایداری) گزارشی است بیانگر ارزش‏ها و مدل حکمرانی سازمان و ارتباط بین استراتژی‏های سازمان و تعهد آن به یک اقتصاد جهانی پایدار که توسط بنگاه به صورت سالانه منتشر می شود. این استاندارد جهت گزارش دهی فعالیت های مسئولیت های اجتماعی، در سطح جهانی توسط بنگاه ها استفاده می شود.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: