هشدار بانک ملی ایران نسبت به سوء استفاده افراد سودجو از طریق فیشینگ

بانک ملی ایران از هموطنان و مشتریان خود خواست سطح دانش خود در استفاده از خدمات الکترونیکی و اینترنتی را افزایش داده و نسبت به امکان سوء استفاده افراد سودجو، هوشیار باشند.

  • ۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 16851
براساس اطلاعیه اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اخیراً افرادی با هدف سرقت اطلاعات محرمانه حساب بانکی هموطنان از طریق فیشینگ اینترنتی، تلفنی و مهندسی اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
در این شگرد سوء استفاده، افرادی طی تماس تلفنی با برخی مشتریان بانک‌ها، با معرفی خود به عنوان نماینده بانک در امور فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیک با شیوه‌های گوناگون اقدام به اخذ مشخصات شناسنامه‌ای، کدملی، شماره و رمز اول و دوم کارت بانکی و ... می‌کنند و زیان‌های قابل توجهی را به مشتریان بانک‌ها وارد می‌کنند.
گفتنی است فیشینگ در اصطلاح به معنای شبیه سازی قسمتهایی از یک سایت اینترنتی(برای مثال یک صفحه از سایت) آشنا یا معروف است و همچنین یک نمونه از تکنیک‌ مهندسی اجتماعی که به وسیله آن بتوان کاربر را گمراه کرده و اطلاعات شخصی وی را بدست آورد.
در این تکنیک فیشرها (کسانی که عمل فیشینگ را انجام می‌دهند) با طراحی یک سایت شبیه سایت پرداخت اینترنتی بانک‌ها، کار خود را آغاز و پس از این مرحله با روش‌های گوناگون قربانیان خود را مجبور می‌کنند تا اطلاعات محرمانه خود را در سایت‌های مذکور وارد کنند.
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: