اخبار هفتگی بانک ملی ایران را یکجا بخوانید

در هفته ای که گذشت، حسین نعمتی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بانک ملی ایران آمد و ضمن بازدید از موزه این بانک، از اقدامات دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک تقدیر کرد. همچنین روزهای گذشته برای بسیاری از مشتریان بانک طلایی سپری شد و برندگان جشنواره بیستابیست کانون جوانه ها و مسابقه اینستاگرامی «تبریز 2018» نیز اعلام شد.

  • ۱۳۹۷/۰۸/۲۴ ۰۷:۵۳:۰۰
  • 1475


تقدیر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اقدامات مدیرعامل بانک ملی ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با حضور در بانک ملی ایران با مدیرعامل این بانک دیدار و گفت و گو کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک در این دیدار با تقدیر از خدمات شرکت ملی پست، به ظرفیت های موجود برای توسعه همکاری های دوجانبه اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهمنامه های پیشین، اقدامات مشترکی در این زمینه انجام شده، اما شرایط برای افزایش سطح این خدمات فراهم است.

وی با تاکید بر این که بانک ملی ایران و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، هر دو متعلق به مردم هستند، اظهار کرد: همه تلاش ما باید کاهش دادن سفرهای درون شهری برای دریافت خدمات مختلف از جمله خدمات بانکی باشد.

حسین زاده به خدمت بانک آفیسر بانک ملی ایران به عنوان یکی از خدمات محقق کننده این هدف اشاره و خاطرنشان کرد: می توان خدمات دیگری مانند رساندن پول نقد، ارائه دسته چک و یا تحویل کارت هدیه به مشتریان را با استفاده از ظرفیت های پست ارائه کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه بانک ملی ایران، این بانک را افتخار آفرین خواند و گفت: خوشبختانه اقدامات بزرگی در بانک ملی ایران انجام شده که باعث سربلندی کشور است.

حسین نعمتی ظرفیت های موجود در شرکت ملی پست را بی نظیر خواند و ادامه داد: می توان با تعریف پروژه های مشترک میان بانک ملی ایران و شرکت ملی پست، خدمات به روز و ارزشمندی را به مشتریان ارائه کرد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران همچنین تاسیس یک کارگروه مشترک برای بررسی زمینه های توسعه همکاری دوجانبه را خواستار شد.

مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این دیدار به راه اندازی برخی خدمات این بانک بر روی پیام رسان داخلی «بله» اشاره کرد و گفت: این خدمات، سفرهای درون شهری را تا حد خوبی کاهش داده است و می توان از این تجربه در ارائه خدمات با استفاده از ظرفیت پست نیز بهره برد.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این دیدار همچنین از موزه بانک ملی ایران بازدید کرد. وی اقدام خلاقانه مدیرعامل بانک ملی ایران برای جمع آوری حجم قابل توجهی از میراث فرهنگی و اقتصادی کشور در این موزه را ستود و تاکید کرد: این اقدام باعث افتخار هر ایرانی است.

 


مهلت شش ماهه تحویل سکه های پیش خرید شده با سر رسید یک ماهه به زودی پایان می یابد

با نزدیک شدن به مهلت انقضای شش ماهه تحویل سکه های پیش فروش شده با سر رسید یک ماهه، ثبت نام کنندگان این طرح باید پیش از اتمام مهلت خود، با مراجعه به شعب بانک ملی ایران، نسبت به دریافت سکه های خود اقدام کنند.

پیش فروش سکه با سر رسید یک ماهه از 26 تا 28 فروردین ماه انجام شد و گرچه قرار بود تحویل این سکه ها از روز 26 اردیبهشت ماه آغاز شود اما با دستور بانک مرکزی، تحویل سکه ها چند روز زودتر از موعد مقرر، از روز 19 اردیبهشت ماه در تهران و روز 22 اردیبهشت ماه در سایر استان ها آغاز شد.

بر این اساس پیش خریدکنندگان از زمان سر رسید تحویل سکه، شش ماه مهلت دارند تا با مراجعه به همان شعبه ای که پیش خرید کرده اند، سکه های خود را تحویل بگیرند.

مراجعه کنندگان باید هنگام حضور در شعبه، کارت ملی و اسناد پیش خرید سکه را به همراه داشته باشند.

لازم به ذکر است، حسب دستورالعمل بانک مرکزی در صورت عدم مراجعه پیش خریدکنندگان سکه پس از انقضای مهلت شش ماهه مذکور، صرفا اصل مبلغ دریافتی بابت پیش خرید به مشتری بازگردانده می شود و بانک ملی ایران و بانک مرکزی تعهدی نسبت به تحویل سکه به متقاضیان نخواهند داشت.

 


واگذاری درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملی ایران در کمتر از 48 ساعت

بانک ملی ایران، درگاه پرداخت اینترنتی را در کمتر از 48 ساعت به متقاضیان واجد شرایط واگذار می کند.

این درگاه با طراحی ساده، زمینه فرآیند پرداخت را به راحتی و به سرعت، متناسب با فضایی جذاب برای کاربران میسر کرده است. در طراحی این درگاه سعی شده اجزای صفحه با جانمایی مناسب و منطقی، استفاده از آن را آسان کند.

سرعت بارگذاری بالا به دلیل حجم پایین صفحات، سازگاری با تمام صفحات نمایش اعم از موبایل، تبلت و کامپیوتر، سرعت فوق‌العاده تراکنش با توجه به زیرساخت‌های فنی روزآمد، مغایرت بسیار اندک با صحت 99 درصدی تراکنش‌ها، امنیت فوق‌العاده مطابق با استانداردهای بین المللی و دستورالعمل‌های شاپرک، هوشمندی و امکان اصلاح اشتباهات بدون نیاز به تکرار مراحل پیشین، اتصال پایدار، ارائه خدمت به صورت 24 ساعته، قابلیت استرداد وجه بنا به درخواست پذیرنده و ارائه پلاگین‌های متنوع جهت اتصال انواع سایت‌ها به درگاه پرداخت از جمله مزایای درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملی ایران است.

ارائه گزارش‌های متنوع و شخصی سازی شده تحت وب، ارائه صورتحساب دقیق همراه با ریز تراکنش‌ها در هر سیکل شاپرکی، امکان تسهیم ثابت و شناور روی مبالغ واریزی، اختصاص شناسه قابل پیگیری به هر پرداخت، واریز مبلغ هر گونه مغایرت ظرف حداکثر 48 ساعت به حساب فرد ذینفع و ‌پاسخگویی 24 ساعته در تمام ایام هفته نیز از جمله خدمات پشتیبانی و ارزش افزوده این درگاه است.

متقاضیان درخواست درگاه پرداخت اینترنتی می توانند با مراجعه به به سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد و «ثبت درخواست پذیرندگی»، اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کرده و پس از مراجعه به شعبه افتتاح‌کننده، روند ثبت را تکمیل کنند.

پس از اتمام موفقیت آمیز این روند، درگاه اینترنتی در کمتر از 48 ساعت کاری به متقاضی ارائه خواهد شد.

امور مشتریان شرکت پرداخت الکترونیک سداد با شماره تلفن 42739000-021 آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی مشتریان است.

 


با خرید دین بانک ملی ایران، چک فردا را امروز نقد کن!

با تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران می توانید چک و اوراق و اسناد تجاری خود را پیش از موعد سر رسید نقد کنید.

با تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران، صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی می توانند نقدینگی اوراق و اسناد تجاری خود را پیش از سر رسید دریافت کنند. درواقع تسهیلات خرید دین خدمتی به اشخاص حقیقی و حقوقی است که نیازمند نقدینگی هستند اما اوراق و اسناد تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است.

در این روش بانک، دین مدت دار بدهکار را به کمتر از مبلغ اسمی و درج شده در متن اسناد و اوراق تجاری مانند چک و سفته به صورت نقدی از داین و مشتری خریداری می کند بدین ترتیب مشتری می تواند زودتر از موعد مقرر نقدینگی مورد نیاز خود را به دست آورد.

خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد که همه مشتریان بانک در همه بخش ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پرداخت  تسهیلات خرید دین بابت اسناد تجاری حاصل از فروش محصولات بنگاههای تولیدی پس از بررسی صورت های مالی حسابرسی شده و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به تسهیلات سرمایه درگردش تا سقف 70 درصد فروش سال گذشته بنگاه های تولیدی قابل پرداخت است.

ملاک تعیین سقف پرداخت  تسهیلات خرید دین در واحدهای اقتصادی غیرتولیدی نیز روند عملیات خرید و فروش با در نظرگرفتن حجم حساب ها و اسناد دریافتی اعم از تجاری یا غیرتجاری هر بنگاه در صورت های مالی حسابرسی شده و یا اظهارنامه های مالیاتی خواهد بود.

خرید دین اسناد تجاری هم بر پایه روش ارزش فعلی اسناد با سررسید آتی صورت می گیرد و در محاسبات مربوط به سود، اصل تسهیلات ملاک عمل خواهد بود.

همچنین در قرارداد میان مشتری و بانک، سررسید دین موضوع اسناد و اوراق تجاری نباید از یک سال تجاوز کند و پرداخت  تسهیلات خرید دین نسبت به اسناد تجاری با سررسیدهای متفاوت در قالب یک قرارداد امکان پذیر است.

همچنین سود تسهیلات خرید دین هم با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه محاسبه می شود.

بانک ملی ایران در هفت ماه ابتدای امسال، تعداد شش هزار و 10 فقره تسهیلات خرید دین به ارزش 12 هزار و 407 میلیارد ریال به صاحبان کسب و کار و بنگاه ها پرداخت کرده است.

مشتریان محترم برای بهره مندی از تسهیلات خرید دین می توانند به شبکه گسترده بانک ملی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.

 


برندگان مسابقه اینستاگرامی «تبریز 2018» بانک ملی ایران مشخص شدند

برندگان مسابقه اینستاگرامی «تبریز 2018» بانک ملی ایران که در راستای ایفای رسالت اجتماعی این بانک با هدف برجسته تر شدن رویداد تبریز 2018 برگزار شد، مشخص شدند.

در این مسابقه هموطنان عکسی از خود به همراه یکی از نمادهای تبریز را در صفحه شخصی خود درج کرده و پس از تگ کردن صفحه رسمی بانک ملی ایران در اینستاگرام، عکس را با هشتگ های #تبریز2018، #بانک_ملی_ایران و #جشنواره_گردشگری_بانک_ملی بارگذاری کردند.

230   عکس که از تاریخ 20 اردیبهشت ماه تا 20 شهریورماه 1397 به این منظور در اینستاگرام بارگذاری شده بودند، در مسابقه شرکت داده شدند.

بانک ملی ایران به قید قرعه از بین شرکت کنندگان واجد شرایط، به 18 نفر مبلغ پنج میلیون ریال اهدا می کند.

 


پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط بانک ملی ایران در کمترین زمان ممکن

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در شعب بانک ملی ایران، پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، به طور متوسط بیش از دو هفته طول نمی کشد.

تعداد متقاضیان، تعداد شعب و منابع موجود میزان افراد در صف دریافت این تسهیلات را مشخص می کند، اما بانک ملی ایران با همه توان خود در تلاش است که متقاضیان در کمترین زمان ممکن، تسهیلات خود را دریافت کنند.

بر اساس دستورالعمل موجود، افراد پس از ثبت نام در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، بانک مورد نظر را انتخاب کرده و پس از پذیرش توسط بانک، به مرحله تکمیل اطلاعات و تایید پرونده وارد می شوند.

متقاضیان دریافت این تسهیلات که در شعب بانک ملی ایران پذیرش شده اند، تا کنون به طور متوسط دو هفته پس از تکمیل پرونده، تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

 


حمایت بانک ملّی ایران از گردش چرخ تجارت داخلی

بانک ملّی ایران در راستای حمایت از تجار و بازرگانان و رونق تجارت داخلی کشور، در هفت ماه ابتدای امسال بیش از 53 هزار فقره تسهیلات مضاربه به بنگاه ها و فعالان اقتصادی پرداخت کرده است.

تسهیلات در قالب عقد مضاربه، فرصت مناسبی را برای توسعه فعالیت های بخش بازرگانی فراهم می کند تا از تسهیلات موصوف به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور ( بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) بهره مند شوند.

بانک ملّی ایران در راستای حمایت از بخش های اقتصادی و همسویی با اهداف کلان دولت جهت حمایت از بازار اشتغال آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات در قالب مضاربه، نقدینگی مورد نیاز بنگاه ها و فعالان اقتصادی را تامین کند.

در چارچوب تسهیلات مضاربه، سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی از سوی بانک تامین و بدین ترتیب بانک نیز از سود حاصل از فعالیت های مذکور، مطابق سهم پیش بینی شده در قرارداد، منتفع می شود.

مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه و حداکثر شش ماه بوده که منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.

بانک ملّی ایران در هفت ماه نخست امسال تعداد 53 هزار و 202 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 44 هزار و 171 میلیارد ریال پرداخت کرده است تا بخشی از نیاز بنگاه ها به نقدینگی را تامین نموده و بازار کسب و کار را رونق بخشد.

 


سقف روزانه تراکنش کارت به کارت در بانک ملی ایران

بر اساس دستور العمل ابلاغی بانک مرکزی، سقف روزانه تراکنش کارت به کارت شتابی و غیر شتابی به مبلغ 30 میلیون ریال می باشد.

بر اساس دستور العمل ابلاغی بانک مرکزی سقف مبلغ تراکنش های کارت به کارت شتابی و غیر شتابی روزانه به مبلغ 30 میلیون ریال و خرید از پایانه های فروشگاهی به مبلغ 500 میلیون ریال برای هر مشتری انجام می شود.

 


پرداخت 277 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در بانک کارگشایی

بانک کارگشایی در هفت ماه ابتدای سال جاری تعداد 277 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه و بیش از 39 هزار فقره تسهیلات جعاله پرداخت کرده است.

در پایان مهرماه سال جاری تعداد 277 هزار و 206 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از دو هزار و 764 میلیارد ریال توسط بانک کارگشایی پرداخت شده است.

همچنین ارزش تسهیلات پرداختی جعاله این بانک نیز در مدت مذکور به حدود سه هزار و 135 میلیارد ریال در 39 هزار و 94 فقره می رسد.

همچنین این بانک در راستای حمایت از تولیدکنندگان طلا و جواهر و همچنین کمک به تنظیم بازار طلا از ابتدای سال تا پایان مهرماه تعداد 23 مزایده و جراج عمومی برگزار کرده است.

بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که در ازای ترهین طلاآلات به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه جهت نیازهای ضروری متقاضیان اقدام می کند.

میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر یک فقره سند 20 میلیون ریالی در ازای ترهین 100 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 143 گرم طلا است.

باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک سال انجام خواهد شد.

شعبه مرکزی این بانک در میدان محمدیه تهران قرار دارد.

 


«بام» را ایمن تر کنید

کاربران سامانه «بام» بانک ملی ایران می توانند برای افزایش میزان امنیت ورود به این سامانه، مکانیزم «ورود دو مرحله ای» را به صورت اختیاری فعال کنند.

هم اکنون ورود به سامانه «بام» بر روی رایانه از طریق وارد کردن نام کاربری و رمز ورود و بر روی تلفن همراه علاوه بر این روش از طریق اثر انگشت ممکن است.

با این حال، افزایش امنیت سامانه های دیجیتالی همواره خواسته کاربران بوده است. سامانه «بام» به این منظور، مکانیزم «ورود دو مرحله ای» را به کاربران پیشنهاد می کند.

با فعال سازی این روش، برای وارد شدن به سامانه، علاوه بر نام کاربری و رمز عبور، کد یک بار مصرفی از طریق پیامک برای کاربر ارسال می شود که وارد کردن آن برای استفاده از سامانه، الزامی است.

کاربرانی که پیام رسان «بله» را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده اند، می توانند این کد را بر روی بازوی «بام» در پیام رسان «بله» نیز مشاهده کنند. با این حال انتخاب این امکان کاملا در اختیار کاربر است.

برای غیرفعال سازی «ورود دو مرحله ای»، کاربران می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کنند.

 


جشنواره بیستابیست بانک ملّی ایران برندگان خود را شناخت

قرعه کشی جشنواره بیستابیست کانون جوانه های بانک ملّی ایران برگزار و اسامی برندگان اعلام شد.

جشنواره بیستابیست کانون جوانه ها از 20 مردادماه تا 20 مهرماه در میان همه کاربران این کانون که در مدت مذکور حداقل پنج تراکنش با ملّی کارت آرزوی خود داشتند، برگزار شد.

کانون جوانه های بانک ملّی ایران اکنون یک میلیون و 400 هزار نفر عضو دارد و کودکان و نوجوانان زیر 18 سال می توانند با عضویت در این کانون علاوه بر یادگیری مفاهیم پولی و مالی و آشنایی با بانکداری، از امکانات سایت کانون نظیر بازی و سرگرمی، داستان، مسابقه و جشنواره و... بهره مند شوند.

 


تمرکز بیشترین منابع قرض الحسنه نظام بانکی نزد بانک ملی ایران

بیشترین منابع قرض الحسنه نظام بانکی نزد بانک ملی ایران است.

اعتماد مشتریان به قدمت 90 ساله، شبکه گسترده شعب و کارکنان بی ادعای بانک ملی ایران باعث شده بخش عمده منابع قرض الحسنه نظام بانکی در این بانک ذخیره شود.

آن طور که اطلاعات موجود نشان می دهد، بیشترین تکالیف از محل منابع قرض الحسنه در نظام بانکی به عهده بانک ملی ایران گذاشته شده است و این تعهدات به دلیل بالا بودن حجم منابع قرض الحسنه در این بانک است.

منابع قرض الحسنه موجود در بانک ملی ایران در امور عام المنفعه مانند پرداخت تسهیلات ازدواج، ساخت مراکز عمومی مانند مدرسه و مراکز بهداشت، آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و ... هزینه می شود.

 


بهره برداری از مدرسه شهدای بانک ملی ایران در سمیرم

مدرسه شش کلاسه شهدای بانک ملی ایران در منطقه حنای شهرستان سمیرم استان اصفهان با حضور مقامات و مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.

مرتضی نصری رئیس اداره امور شعب استان اصفهان بانک در این مراسم که با حضور رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز، مسئولان اداره کل نوسازی و تجیز مدارس استان اصفهان، مدیران آموزش و پرورش، نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی و مقامات محلی برگزار شد، ضمن تقدیر از حمایت های مدیرعامل بانک در تخصیص بودجه های امور عام المنفعه و همکاری اداره کل  نوسازی استان، ایفای رسالت های اجتماعی را جزو اولویت های بانک ملی ایران عنوان کرد.

اصغر سلیمی نماینده شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اشاره به اهمیت تجهیز فضاهای آموزشی، از اقدامات ارزشمند و شایسته بانک ملی ایران در بخش های مختلف به ویژه ساخت و تجهیز مدارس تقدیر کرد.

در پایان این مراسم لوح تقدیری نیز به پاس اقدام خیرخواهانه بانک ملی ایران در راستای انجام رسالت های اجتماعی و خدمت رسانی به عرصه علم و آموزش کشور از سوی مجمع خیرین مدرسه ساز استان اهدا شد.

 


راهکارهای ارتقای خدمات بیمه درمانی بانک ملّی ایران بررسی شد

معاون منابع انسانی بانک ملّی ایران با تاکید بر این که توانمندسازی و نگهداشت منابع انسانی در هر سازمانی در سایه توجه به اموری همچون رفاه و درمان، آموزش، حقوق و دستمزد تعریف می شود، گفت: موضوع بیمه و پرداخت هزینه های درمان در ارتقای بهره وری سازمانی بسیار حائز اهمیت است.

حبیب الله رشید ارده در همایش بررسی مسائل جاری بخش درمان کارکنان بانک که با حضور مدیرعامل شرکت بیمه نوین و روسای ادارات امور شعب استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و گلستان که به میزبانی اداره امور شعب استان خراسان رضوی برگزار شد، افزود: داشتن یک بیمه کارآمد، باعث آسودگی خاطر نیروی کار می شود، دل نگرانی های نیروی انسانی را برطرف می کند و میزان وفاداری کارکنان به سازمان را افزایش می دهد.

وی با اشاره به این که از زمان انعقاد قرارداد بانک ملّی ایران با شرکت بیمه نوین مدت کوتاهی می گذرد، بر لزوم بررسی و برطرف کردن برخی مسائل این بخش تاکید و خاطرنشان کرد: با تلاش و همت مضاعف همکاران در بانک ملّی ایران و شرکت بیمه نوین باید برخی مسائل در اسرع وقت مرتفع گردند.

رشید ارده افزود: باید با بهره گیری از تجربیات گذشته، به دنبال رفع دغدغه‌ها و ارائه هر چه بهتر خدمات به همکاران باشیم.

معاون منابع انسانی بانک ملّی ایران از تلاش اداره کل رفاه و درمان برای بالا بردن سطح رفاه کارکنان در حوزه درمان تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه مدیرعامل شرکت بیمه نوین نیز با درک اهمیت حوزه های درمان کارکنان برای این بانک، مسائل را به طور مرتب رصد کرده و با حضور در استان‌ها و شنیدن نظرات همکاران، به دنبال رفع دغدغه‌های آنهاست که این روند واقعا قابل تقدیر است.

رشید ارده، هدف سازمان از ارایه خدمات بیمه درمان تکمیلی را کاهش دغدغه کارکنان هنگام بیماری و مراجعه به مراکز درمانی دانست و گفت: اگر سازمانی این حوزه ها را مورد توجه قرار داده و خدمات مطلوب به کارکنان خود ارایه دهد، بار عظیمی نیز از دوش دولت برداشته می شود.

در ادامه جلسه، مدیر عامل شرکت بیمه نوین ضمن تقدیر از برگزاری این گردهمایی، گفت: ما نیاز بیمه‌گزاران را شناسایی کرده و سپس محصولی متناسب با آن عرضه می کنیم.

حسین کریم خان زند افزود: شرکت بیمه نوین به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی و راهنمایی کارکنان بانک ملی ایران است .

مهدی لطیفی رئیس اداره کل رفاه و درمان بانک ملّی ایران نیز در این مراسم، پوشش بیمه ای ارائه شده به بانک را متفاوت ترین پوشش در نوع خود اعلام کرد و گفت: نرم افزار «جافام» در حال نصب و بهره‌برداری در اکثر داروخانه های سطح کشور است و درصددیم تا در کوتاه ترین زمان بتوانیم شرایط را برای خانواده بزرگ بانک ملی ایران بهینه کنیم.

در ادامه این جلسه که با حضور روسای ادارات امور شعب و معاونان مربوطه و کارشناسان اداره کل رفاه و درمان برگزار شده بود، حسن مونسان رییس اداره امور شعب استان خراسان رضوی نیز گزارشی از نحوه عملکرد و انتظارات از شرکت بیمه نوین ارائه کرد .

 


معارفه سرپرست جدید بانک کارگشایی برگزار شد

با حضور محمود شایان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران،محمود امیری فرد به سمت سرپرست جدید بانک کارگشایی معارفه شد.

عضو هیات مدیره بانک در این مراسم که فریدون رشیدی رییس اداره کل اعتبارات نیز حضور داشت،با اشاره به رضایت مردم از خدمات بانک کارگشایی گفت: بانک ملی ایران متعلق به عموم مردم و دولت است و همکاران ما در سراسر کشور با افتخار خدمات بانک را به مردم ارائه می کنند.

وی افزود:ضرورت دارد تا در دوره رییس جدید بانک کارگشایی،ساختار آن در جهت پویایی بیشتر تغییر کند.

همچنین در حاشیه این مراسم عضو هیات مدیره بانک از بخش های مختلف بانک کارگشایی بازدید کرد و با کارکنان و مشتریان این بانک دیدار صمیمانه ای داشت.

 


با رمز یکبار مصرف بانک ملی ایران ایمن بمانید!

با رمز یکبار مصرف بانک ملی ایران ایمن بمانید! عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه این بانک نخستین تجربه کاربرد رمز یکبار مصرف در محیط اینترنت بانک را در میان شبکه بانکی داراست، گفت: با رمز یکبار مصرف ضمن حفظ محرمانگی رمز کارت و ‌افزایش ضریب امنیت آن، مشکلات رمزهای ثابت از قبیل فراموشی و لو رفتن نیز به طور کامل مرتفع می شود.

مسعود خاتونی در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه افزایش روز افزون استفاده از کارت های بانکی در مراودات مالی و معضل سوء استفاده های اینترنتی از حساب های بانکی اهمیت ارتقای برنامه های حفاظت و صیانت از داشته ها و داده های مشتری را دو چندان کرده است، تصریح کرد: تنوع فناوری های به کار گرفته شده در شیوه های تبادلات مالی، تنوع درگاه ها و اخیرا نیز تنوع سازمان های ارایه کننده خدمات در قالب پرداخت ساز و پرداخت یار و از سویی توسعه حضور فین تک ها موجب شده تا مسیرهای متعددی برای حرکت اطلاعات محرمانه مشتری در فضای مجازی ایجاد شود که این امر مخاطرات عدیده امنیتی را برای بانک و مشتری به همراه دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به آمارهای شبکه بانکی کارت ها نقش زیادی در تعاملات تجاری چه به صورت حضوری و چه غیرحضوری دارند و از این رو اتخاذ رویکردهای ارتقای امنیت کاربری این کارت ها، از سوء استفاده های فزاینده این حوزه ممانعت و آسایش بیشتری را برای استفاده کنندگان خدمات مالی الکترونیکی فراهم می کند.

خاتونی ادامه داد: بر همین اساس بانک ملی ایران به عنوان نخستین بانک کشور فناوری استفاده از رمز یکبار مصرف را مورد استفاده قرار داد اما این فناوری به دلایل متعددی نظیر عدم آگاهی از فواید رمزهای یکبار مصرف، هزینه تهیه توکن سخت افزاری و همچنین عدم امکان استفاده از اینترنت بانک بدون حضور این توکن ها از دید مشتری تجربه خوشایندی نبود.

این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران اضافه کرد: همین امر موجب شد تا زیرساخت های رمز یکبار مصرف (OTP) جدید به گونه ای ایجاد شوند که مشتری با درک فواید آن، بدون پرداخت هزینه جانبی و با تمایل شخصی به ارتقای امنیت خود کمک کند.

وی گفت: این پروژه در تابستان سال گذشته کلید خورد و از آنجا که باید تمامی کانال های دسترسی مشتری را پوشش می داد، در گام نخست در همه خدمات بانکی و پرداخت مبتنی بر کارت در تمامی درگاه ها تعریف شد.

خاتونی بیان کرد: خوشبختانه توانستیم رمز یکبار مصرف را در خردادماه امسال و پیش از بخشنامه جدید بانک مرکزی و احراز هویت پویا در قالب یک نرم افزار موبایلی با عنوان سامانه 60 به بهره برداری عملیاتی برسانیم.

وی عنوان کرد: فرآیند فعال کردن رمز یکبار مصرف با نصب اپلیکیشن 60 و سپس اجرای فرآیند احراز هویت چند فاکتوره که بخشی از آن از طریق خودپرداز و کارت فیزیکی انجام می شود، صورت می گیرد. با تکمیل این فرایند مشتری قادر است از رمز یکبار مصرف به صورت ویژه و اختیاری در موقعیت های مشکوک و ناشناس در تمامی خودپردازها، پایانه های فروش و درگاه های پرداخت اینترنتی به عنوان رمز اول یا دوم استفاده کند.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه به زودی نیز شاهد فعال شدن رمز یکبار مصرف در اینترنت بانک و همراه بانک جدید یعنی سامانه بام خواهیم بود، تصریح کرد: بانک ملی ایران این افتخار را دارد که با رمز یکبارمصرف پیشگام تر از بانک مرکزی در موضوع احراز هویت پویا عمل کند و امیدواریم پس از بخشنامه جدید بانک مرکزی هم شاهد روشنگری و دستورالعمل های بیشتر و جامع تر برای رویارویی موسسات مالی با زیست بوم های آتی مالی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برنامه نویسان و متخصصان امنیت هر میزان که نکات امنیتی را لحاظ کنند باز کنترلی روی ملاحظات امنیتی کاربر ندارند و OTP تکنولوژی است که توسط افزاره های سخت افزاری یا نرم افرازی به حفظ امنیت کاربر در انجام تراکنش ها در  حوزه وب کمک می کند. به کمک این تکنولوژی، رمز یکبار مصرف بر اساس الگوریتم های مختلف به صورت تصادفی تولید و در زمان اجرای تراکنش کاربر مصرف و پس از 60 ثانیه از اعتبار ساقط می شود.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: