عطرآگین شدن اخبار بانک ملی ایران با اعزام کاروان اربعین در هفته ای که گذشت

در هفته ای که گذشت، خط مشی مدیریت انرژی بانک ملّی ایران ابلاغ شد، کاروان بیمارستان بانک راهی زیارت اربعین شد، جمعی از مدیران جدید بانک ملی ایران معارفه شدند و تعدادی از سفرا مهمان موزه بانک ملی ایران بودند.

  • ۱۳۹۷/۰۷/۲۶ ۰۸:۱۱:۰۰
  • 4000

 
پس از ممیزی ساختمان های منتخب، مدیرعامل بانک ملّی ایران، خط مشی مدیریت انرژی این بانک را ابلاغ کرد.
 به گزارش روابط عمومی بانک ملّی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در این ابلاغیه بر لزوم مصرف بهینه انرژی در همه واحدهای بانک تاکید کرده است. متن این ابلاغ، به این شرح است:
«بانک ملّی ایران، به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات مالی و بانکی در جهان با دارا بودن شبکه ای وسیع و گسترده از ساختمان ها و کارکنان در سطح کشور، با آگاهی از محدودیت منابع انرژی فسیلی و نقش کلیدی خود در صیانت از این منابع انرژی، همسو با سیاست های کلان کشور در راستای توسعه پایدار، افزایش بهره وری، مصرف بهینه انرژی، کاهش آلودگی های زیست محیطی و اجرای موثر قوانین کشور از جمله قانون اساسی در حوزه محیط زیست، ضمن تأمین منافع ذینفعان خود و صیانت از سرمایه های ملی که ضامن موفقیت، رشد، توسعه و سودآوری است، خود را متعهد به رعایت سیاست های زیر دانسته و آن ها را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است:
- برنامه ریزی راهبردی و سازماندهی دقیق امکانات و تامین اعتبارات لازم برای تحقق اهداف کلان و خرد بهینه سازی مصرف انرژی؛
- بهینه سازی زیر ساخت های بانک از جمله ساختمان ها، تجهیزات و تاسیسات وابسته به آن ها جهت دستیابی به اهداف مدیریت انرژی و ارتقای رتبه انرژی ساختمان ها؛
- رعایت هر چه بیشتر اصول ساختمان های سبز و به کارگیری تجهیزات با راندمان بالای مصرف انرژی با هدف کاهش هزینه ها و کاهش مصرف انرژی به ویژه در حوزه برق و گاز مصرفی و استفاده از فناوری های نو در حذف یا کاهش خطای انسانی و کاهش مصرف انرژی با الگوگیری از قوانین، مقررات و استانداردهای ملی و بین المللی مرتبط؛
- استفاده کاراتر از منابع انرژی در دسترس، ارتقای رقابت پذیری، کنترل جنبه های بارز انرژی و دیگر پیامدهای منفی انرژی و محیط زیست از طریق راهکارهای کم هزینه؛
- استفاده از توان علمی متخصصان کشور و توانمندی بخش خصوصی جهت هدایت فعالیت های پژوهشی در بخش مدیریت انرژی و اجرای سیستم مدیریت هوشمند ساختمان و افزایش میزان جایگزینی انرژی های تجدید پذیر به جای منابع انرژی فسیلی؛
- اصلاح الگوی مصرف انرژی از طریق آموزش کارکنان و ارتقای آگاهی و دانش آن ها، ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی، اجرای سازوکارهای ارزیابی ادواری ساختمان ها و شعب مرتبط و بهبود مستمر عملکرد مدیریت انرژی؛
- توسعه، گسترش و افزایش نرخ نفوذ سیستم مدیریت انرژی در تمامی شعب و ساختمان های بانک ملّی ایران و تمرکز بر آموزش و فرهنگ سازی متناسب با هر منطقه جغرافیایی و شرایط اقلیمی؛
- افزایش میزان مشارکت تمامی کارکنان در کاهش مصارف حامل های انرژی از طریق ایجاد انگیزه اعطای پاداش بر مبنای عملکرد آنان.
مسئولیت اصلی راهبری این سیستم بر عهده اداره کل مهندسی و املاک بانک ملّی ایران بوده که  به عنوان نماینده مدیریت ضمن استقرار، هدایت و نظارت بر عملکرد سیستم مدیریت انرژی، به طور مستمر نتایج و پیشرفت های صورت گرفته را گزارش می کند.
اینجانب با اعتقاد کامل به مفاد این خط مشی، تعهد و مسئولیت خود و تمامی مدیران و کارکنان بانک ملّی ایران را برای دستیابی به اهداف و بهبود مستمر عملکرد مصرف انرژی اعلام کرده و از تمامی همکاران انتظار دارم ضمن پایبندی به مفاد این سند با جدیت زمینه دستیابی به آن را تضمین کنند.
مفاد این سند در بازه های زمانی حداکثر یکساله مورد بازنگری قرار گرفته و در صورت نیاز، ویرایش می شود.»


نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران برای بررسی راهکارهای توسعه سودآوری بانک ملی ایران در بازار بانکی و افزایش جذب منابع برگزار شد.
 برات کریمی عضو هیات مدیره بانک در این نشست که با حضور محمود شایان دیگر عضو هیات مدیره، حبیب اله رشید ارده معاون منابع انسانی، سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، محمدنور آزادی مدیر امور شعب تهران، حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور، تنی چند از مسئولان ادارات ستادی و روسای ادارات امور شعب تهران، شعب مستقل، جمعی از روسای حوزه ها و شعب تهران و  مدیرعامل شرکت صندوق کارگزاری بانک ملی ایران برگزار شد، با بیان اینکه انتظار می رود در شش ماه دوم سال جاری جذب منابع بیشتری در بانک داشته باشیم، تاکید کرد: با توسعه فعالیت صندوق سرمایه گذاری اعتماد که متعلق به بانک ملی ایران است، می توانیم به اهداف عالی بانک هم دست یابیم.
کریمی با تاکید بر اینکه میزان فعالیت صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک باید افزایش یابد، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است شعب دارای خدمت بانک آفیسر از اکانت آفیسرها که همان رابطان میان بانک و مشتری و از مجرب ترین نیروهای بانک هستند، در جهت راهنمایی مشتریان و ارتقای آگاهی آنها نسبت به مزایای سرمایه گذاری در صندوق مذکور استفاده کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه به صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران و تلاش شعب برای افزایش آگاهی مشتریان از این خدمت ارزنده، گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه بانک برداشته شود.
همچنین محمود شایان دیگر عضو هیات مدیره بانک در این نشست با بیان اینکه یکسری عوامل منجر به ناترازی ترازنامه بانک ها می شود و این ناترازی به شکل اضافه برداشت به ترازنامه بانک مرکزی منتقل می گردد، گفت: بانک برای بهبود نقدینگی می تواند از روش هایی مانند چانه زنی با سپرده گذاران برای تمدید سر رسید سپرده آنها، فروش دارایی های مازاد و منجمد، کنترل مصارف و سوق دادن مشتریان برای تامین سرمایه از طریق بازار سرمایه بهره برد.
وی عنوان کرد: با توجه به تاکیدات بانک مرکزی در ارتباط با جلوگیری از اضافه برداشت بانک ها، همکاران باید از طرق دیگر جهت افزایش منابع تلاش کنند و بانک ملی ایران باید لنگرگاه تنظیم بازار بین بانکی باشد.
در ادامه این نشست مدیر امور شعب تهران بانک هم با بیان اینکه شعب بانک در تهران باید در بخش جذب منابع فعال تر عمل کنند، بیان کرد: از این طریق می توان دغدغه تسهیلاتی بانک را مرتفع کرد.
محمدنور آزادی ادامه داد: از طرفی صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک هم می تواند در این بخش به خوبی ایفای نقش کند و با تلاش کارکنان زحمتکش و دلسوز، آینده خوبی را برای تغییر وضعیت منابع بانک در استان تهران متصور هستم.
وی اظهار امیدواری کرد با تلاش همه جانبه کارکنان بانک ملی ایران، دایره افتخارات این بانک در خدمت رسانی به مردم هر روز بیش از پیش گسترده شود.
همچنین مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک نیز با بیان اینکه برای دستیابی به موفقیت نیازمند ابزار و محصولات جدید هستیم، گفت: اکنون این محصولات در بانک وجود دارند و باید همکاران شعب، مشتریان را از آنها آگاه سازند.
حمیدرضا فتحی بیرانوند تصریح کرد: در کنار سپرده های بلند مدت بانکی، بحث استفاده از ابزار صندوق سرمایه گذاری اعتماد نیز می تواند بسیاری از مطالبات مشتریان را پوشش دهد. البته باید تلاش کنیم که غالب منابع جذب شده در این صندوق، از منابع خارج از بانک باشد و با این امر به نوعی سهم بانک را در بازار افزایش دهیم.
مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک نیز با تاکید بر اینکه امروز شرایط خاصی بر کشور حاکم است که در این شرایط سطح انتظارات از مدیران بانک ملی ایران برای حل مشکلات مردم نیز بالاست، گفت: مسئولان بانک ملی ایران، مدیرانی سختکوش هستند که تاکنون در شرایط سخت و بحرانی وظایف خود را به بهترین نحو انجام داده اند و امروز حیاتی ترین وظیفه، حفظ و جذب منابع است.
اصلان کریمی با تاکید بر اینکه بحث افزایش سودآوری بانک بسیار مهم و جدی است و نباید در امور روزمره شعب مورد غفلت واقع شود، افزود: اقدامات غیرمالی از جمله مشتری مداری که تقویت جذب منابع را با خود به همراه دارد، نیز باید مورد توجه باشد.
سعید نفیسی زیده سرایی رییس اداره کل حسابداری و بودجه نیز در این نشست با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران تاکنون تنظیم کننده اضافه برداشت سایر بانک و تعدیل کننده بازار بین بانکی بوده است، گفت: با تامین مالی سایر بانک ها در بازار بین بانکی، هم منبع درآمدزایی برای بانک فراهم می شود و هم اینکه بانک ملی ایران به عنوان لنگرگاه در بازار بانکی ایفای نقش می کند. در این راستا باید به سمت جذب منابع خارج از بانک به گونه ای که این منابع افزایش هزینه ها را به همراه نداشته باشد، پیش برویم.
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملی ایران نیز با بیان اینکه حدود دو سال از عمر فعالیت صندوق سرمایه گذاری اعتماد می گذرد و سهام این صندوق تماما متعلق به بانک ملی ایران است، اظهار کرد: سرمایه گذاری در این صندوق با پشتوانه بانک ملی ایران یک فرصت بهینه برای مشتریان بانکی است و اکنون امکان سرمایه گذاری در این صندوق با حداقل مبلغ 100 هزار تومان فراهم است.
 

یکی از دغدغه های مشتریان بانک ها، چگونگی نگهداری رسید هر تراکنش است؛ بانک ملی ایران این مشکل را برای مشتریان خود به شکل ویژه ای حل کرده است.
 رسید تراکنش ها گاه ارزش حیاتی پیدا می کنند، به طوری که دریافت بسیاری از خدمات عمومی وابسته به ارائه این رسیدهاست.
از سوی دیگر دریافت رسید تراکنش از شعبه بانک علاوه بر این که زمان بر است، مستلزم ارائه مدارک هویتی و نیز صرف هزینه بابت کارمزد ارائه این خدمت هم هست.
بانک ملی ایران در روش نخست، تراکنش های انجام شده توسط مشتریان را برای کسانی که درخواست کرده باشند، پیامک می کند؛ این اما تنها روش ارائه رسید نیست.
مشتریانی که در سامانه بام بانک ملی ایران عضو هستند، می توانند رسید هر تراکنش را با جزئیات آن در این سامانه مشاهده کنند.
اما راه سومی هم هست و آن مراجعه به پیام رسان بله است. این پیام رسان همه تراکنش های انجام شده برای کارت های بانک ملی ایران را در بخش مربوطه ذخیره کرده و به کاربر نشان می دهد.
بر این اساس، مشتریان بانک ملی ایران اغلب به رسیدهای کاغذی نیازی نخواهند داشت و فقط در صورت لزوم می توانند رسید تراکنش را از سامانه بام یا پیام رسان بله دریافت کرده و آن را چاپ کنند.



سفیر کره جنوبی میهمان موزه بانک ملی ایران بود تا از نزدیک از سکه ها، اسکناس ها، آثار و اشیای قدیمی موجود در این موزه بازدید کند.
 یوجانگ هیان همچنین در جریان این بازدید از نزدیک با تاریخچه بانک ملی ایران، سیر تحول بانک و پول در ایران نیز آشنا شد.
وی در ادامه بازدید به ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه بانک ملی ایران) رفت تا این بنای تاریخی را نیز از نزدیک ببیند.
موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی تهران، بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی واقع است که در آن مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ به نمایش درآمده است.
علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 برای بازدید از این موزه مراجعه کنند.
 

با حضور عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، مراسم معارفه موسی اسلامیان رییس جدید و تودیع عبداله جلالی رییس سابق اداره امور شعب استان البرز این بانک برگزار شد.
 برات کریمی عضو هیات مدیره بانک در این مراسم که با حضور مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک و همچنین رییس اداره کل حراست برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد ما بانک محور بوده و نگاه دولتمردان به بانک ملی ایران است لذا این بانک به عنوان بازوی توانمند دولت در پیشبرد اهداف اقتصادی و کمک به رونق تولید گام برمی دارد.
وی پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی و تسهیلات خرد به اقشار مختلف مردم به ویژه اقشار آسیب دیده را از ویژگی های بانک ملی ایران به عنوان یک بانک مردمی عنوان و تصریح کرد: همه کارکنان باید علاوه بر در نظر داشتن تحقق سودآوری بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی، ارائه خدمات مطلوب به اقشار مختلف جامعه را از اولویت های کاری خود قرار دهند.
کریمی در ادامه بر پرداخت تسهیلات خرد، ادغام شعب و حرکت به سوی بانکداری الکترونیک تاکید کرد.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ابراز امیدواری کرد آقای جلالی با سابقه مدیریت در شعب تهران و همچنین رزومه بسیار خوب در استان البرز، در شعبه فردوسی و آقای اسلامیان با کوله باری از تجربیات مدیریتی و برنامه ریزی در راستای سیاست های بانک، در استان البرز همانند گذشته موفق باشند.
همچنین مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک در این مراسم تصریح کرد: در شرایط کنونی و با توجه به اهمیت سرمایه انسانی، مدیران در ستاد و صف نقش بسیار مهمی دارند و باید با شناخت رسالت خود و اهداف و اولویت های سازمان، ضمن اینکه الگوی رفتاری مناسبی برای تمامی کارکنان باشند، به سمت تحول و تحقق اهداف گام بردارند و هیچ گاه از نیروها و پتانسیل موجود در واحدهای صف غافل نباشند.
اصلان کریمی در ادامه مشتریان و مراجعان به شعب جهت دریافت خدمات بانکی را از سرمایه های اصلی بانک ملی ایران دانست و تاکید کرد: تبدیل این افراد به مشتریان وفادار بانک، تنها با رفتار مطلوب همکاران در صف میسر خواهد بود. بر همین اساس ضرورت دارد مدیران ضمن ارتباط با کارکنان، از مشارکت آنها در تحقق اهداف بانک بهره برداری کنند.
عبداله جلالی رییس سابق اداره امور شعب استان البرز بانک نیز ضمن قدردانی از تلاش های همکاران مجموعه بانک ملی ایران در استان البرز، موفقیت های کسب شده توسط اداره امور شعب استان در تمامی شاخص ها را مدیون کار تیمی در راستای سیاست ها و اهداف عالی بانک عنوان و برای ریاست جدید این اداره امور شعب آرزوی موفقیت کرد.
موسی اسلامیان رییس جدید اداره امور شعب استان البرز بانک نیز اظهار کرد: با بهره مندی از تجربیات بدست آمده طی سال های خدمت و همچنین همراهی کارکنان متعهد استان البرز، موفقیت های چشمگیری برای این استان رقم خواهد خورد.


کاروان درمانی بیمارستان بانک ملی ایران با بدرقه حبیب اله رشید ارده معاون منابع انسانی، حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری و جمعی از مدیران و کارکنان بانک برای خدمت رسانی به زائران اربعین اعزام شد.
 
این کاروان قرار است موکب درمانی بیمارستان بانک را در طریق الحسین (ع) عمود 202 برپا کند.
ارائه خدمات درمانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) با 30 نفر کادر پزشکی و پرستاری طی مدت دو هفته، برنامه اصلی این موکب است.
موکب درمانی بیمارستان بانک ملی ایران در 15 کیلومتری شهر نجف مستقر است.


عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت اعتباری و انضباط مالی در بانک گفت: اغلب تسهیلاتی که در بازپرداخت با مشکل مواجه هستند، در جای درست صرف نشده اند که ادارات ارزیابی و نظارت بر مصارف می توانند در این بخش بسیار راهگشا باشند.
 برات کریمی در جلسه هم اندیشی پیرامون دستورالعمل های ارزیابی تهاتر که با حضور محمدنور آزادی مدیر امور شعب تهران، یحیی حبیبی رییس اداره امور شعب مرکزی تهران، روسای شعب مستقل بانک و جمعی از معاونان و کارشناسان ادارات امور شعب تهران برگزار شد، با بیان اینکه اداره کل ارزیابی و نظارت بر مصارف یکی از حساس ترین واحدها در بانک ملی ایران است، گفت: این اداره می تواند کمک شایانی به سلامت جناح اعتباری و بهداشت اعتباری بانک کند.
وی تصریح کرد: زمانی که بانک تسهیلاتی را پرداخت می کند، نظارت بر مصارف این تسهیلات در جهت حفظ و بازگشت این منابع بسیار اهمیت دارد.
کریمی با بیان اینکه مشتریان متقاضی تسهیلات کلان نیازمند مشاوره هستند و بانک می تواند در این بخش در کنار مشتری قرار گیرد، اظهار کرد: بعضا این تصور وجود دارد که اگر در پرداخت تسهیلات سخت گیری صورت گیرد، منابع بانک به هدر نمی رود در حالی که شرایط تسهیلات دهی باید روان باشد اما در مقابل شرایط بازپرداخت این تسهیلات نیز به خوبی دیده شود.
وی بیان کرد: در نظر است نشست با واحدهای تهران بانک در آینده ای نزدیک با ادارات امور شعب استان ها نیز برگزار شود.
همچنین محمدنور آزادی مدیر امور شعب تهران بانک در این همایش با بیان اینکه در ادبیات معاملاتی و قانون بانکداری بدون ربا به بحث نظارت بر مصارف تاکید شده است، گفت: در اعطای تسهیلات دو نوع عقد مشارکتی و مبادله ای وجود دارد و نظارت بر مصرف چه در عقود مشارکتی و چه مبادله ای باید به گونه ای پیش روند که راهگشا باشند و درواقع نظارت بر مصرف صورت گیرد.
هادی نیک قلب رییس اداره کل ارزیابی و نظارت بر مصارف بانک نیز در این همایش گفت: تا سال 90 متولی ارزیابی در تهاتر اداره کل مهندسی و املاک بانک بود اما سپس ارزیابی های بیش از 20 میلیارد ریال به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع داده شده است. در سال جاری دستورالعمل تهاتر تغییراتی داشت که توسط اداره کل سازمان و روش ها به واحدها ابلاغ شد و در دستورالعمل جدید نحوه ارجاع به کارشناسان رسمی دادگستری تبیین شده است.
در این همایش به سوالات حاضران درباره مسایل ارزیابی وثایق، ارزیابی تهاتر، نحوه ارجاع ارزیابی های بیش از 20 میلیارد ریال به کارشناسان رسمی دادگستری و ارزیابی موازی با اقدامات اجرایی ثبت نیز پاسخ داده شد.


با حضور عضو هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک ملی ایران، رییس جدید اداره امور شعب استان اردبیل معارفه و از رییس پیشین این اداره امور شعب تقدیر شد.
 مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک در این مراسم که با حضور حبیب اله رشید ارده معاون منابع انسانی بانک، حمید رضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل و تنی چند از مدیران ارشد استانی برگزار شد، گفت: تامین منابع مالی پروژه راه آهن اردبیل از جمله تلاش های موثر مدیــــر عامل و هیات مدیره بانک ملی ایران است که در توسعه و رونق اقتصادی استان نقش موثری خواهد داشت .
وی با اشاره به اهمیت نقش شبکه بانکی در تامین منابع مالی کسب و کارهای جدید تاکید کرد: حمایت از کسب و کارهای جدید و نوآور، می تواند باعث سودآوری، بهره وری و رونق اقتصادی جامعه شود.
خاتونی در این مراسم از خدمات حجت اله شاکری رییس قبلی اداره امور شعب استان اردبیل تقدیر و برای طاهر مولائی نیا رییس جدید اداره امور شعب استان آرزوی موفقیت کرد.
حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور نیز در این مراسم با اشاره به شرایط خطیر کشور گفت: بانک ملی ایران با استعانت از رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش می کند تا همگام با سیاست های دولت محترم؛ شکوفایی اقتصادی کشور، اشتغالزایی و رشد همه جانبه محقق شود.
رییس قبلی اداره امور شعب استان اردبیل نیز در این مراسم گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب در دوره ریاست خود ارائه و رییس جدید نیز برنامه های خود، برای پیشرفت این اداره امور شعب، را اعلام کرد.
پس از این مراسم ، مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک و هیات همراه، از کارخانه آرتاویل تایر اردبیل بازدید کردند.
بانک ملی ایران در تامین سرمایه در گردش این کارخانه نقش موثری داشته است و هم اکنون نیز برای توسعه این کارخانه ، در قالب تامین منابع مالی آن مشارکت دارد.
با تحقق طرح توسعه این کارخانه،علاوه بر اشتغال زایی پایدار، ظرفیت تولید لاستیک های کامیونت کشور 30 درصد افزایش خواهد یافت.


با حضور برات کریمی عضو هیات مدیره،محمدنور آزادی مدیر امور شعب تهران و جمعی از مدیران ارشد بانک ملی ایران، روسای جدید شعب مرکزی، فردوسی و حافظ این بانک معارفه شده و از روسای پیشین این شعب تقدیر شد.
 برات کریمی عضو هیات مدیره بانک در شعبه ممتاز مستقل مرکزی بانک با تشریح شرایط کنونی اقتصادی کشور، گفت: در حال حاضر نگاه دولت و مردم به نظام بانکی و در راس آنها بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک کشور است، بنابراین کارکنان بانک هم باید شرایط ویژه کنونی را درک کنند.
وی با تاکید بر این که شعبه مرکزی، چشم و چراغ بانک ملی ایران است، اظهار کرد: بیکاری، یکی از معضلات امروز جامعه است و بانک ها در ایجاد اشتغال نقش مهمی دارند، از این رو شعب بزرگ بانک ملی ایران مانند شعبه مرکزی باید همت ویژه ای در این زمینه داشته باشند.
کریمی با تقدیر از زحمات مهدی هدایتی رئیس پیشین شعبه ممتاز مستقل مرکزی، حکم انتصاب محمد فرمهینی فراهانی به عنوان رییس جدید این شعبه را به وی اعطا کرد.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در شعبه ممتاز مستقل حافظ نیز با تاکید بر این که ارتقای منابع انسانی بسیار با اهمیت است، گفت: خوشبختانه بانک ملی ایران در زمینه تربیت نیروی انسانی توانمند، با انگیزه و سالم بسیار موفق بوده است.
کریمی با بیان این که تغییر همه مدیران بانک ملی ایران از درون خود بانک بوده است، افزود: حتی سازمان های مالی دیگر، بسیاری از نیروهای توانمند بانک ملی ایران را پس از بازنشستگی جذب کرده اند و این باعث افتخار همه ماست.
وی همچنین با تقدیر از زحمات بهروز تیموریان رئیس پیشین شعبه ممتاز مستقل حافظ، حکم انتصاب شاهین اسکندرزاده به سمت رییس جدید این شعبه را به وی اعطا کرد.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران سپس در شعبه ممتاز مستقل فردوسی حضور یافت و ضمن تقدیر از زحمات خسرو کریمی رئیس پیشین این شعبه، حکم انتصاب عبداله جلالی به سمت رئیس جدید شعبه را به وی اعطا کرد..
کریمی در این شعبه نیز با تاکید بر لزوم حمایت نظام بانکی از عموم مردم، گفت: وصول مطالبات معوق که جزئی از منابع مردم است، در اولویت است تا از این طریق دست بانک برای ایجاد گردش مالی بیشتر باز شود.
وی همچنین با تقدیر از زحمات کسانی که تا امروز به بانک ملی ایران خدمت کرده و اکنون به افتخار بازنشستگی نائل شده اند، برای کسانی که مسئولیت های تازه ای پذیرفته اند، آرزوی موفقیت کرد.

 
دویست و پنجاه و پنجمین شماره مجله بانک ملی ایران که به تازگی منتشر شده است به بانکداری شبکه های اجتماعی با محوریت پیام رسان «بله» اختصاص دارد.
این شماره از مجله بانک موضوع پیشتازی بانک ملی ایران در بانکداری شبکه های اجتماعی را بررسی کرده و «بله» را به عنوان افقی روشن در این حوزه از زبان عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک روایت کرده است.
گفت و گو با مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد، گزارشی از تیم طراحی و توسعه «بله»، گپ و گفتی با مشتریان درباره بانکداری اجتماعی و گزارشی از بانکداری شبکه های اجتماعی در ایران و جهان، بخش های دیگری از پرونده این شماره مجله است.
کارکنان شعبه میدان جمهوری اصفهان، رئیس شعبه خیام جنوبی ارومیه، کارکنان اداره کل حسابداری و بودجه و رئیس شعبه باجگیران بانک ملی ایران نیز در این شماره از مجله گفت و گوهایی داشته اند.
این شماره مجله بانک ملی ایران در 112 صفحه منتشر شده و امکان دریافت آن از طریق سایت بانک نیز با مراجعه به آدرس www.bmi.ir و قسمت اخبار و نشریاتبانک فراهم است.


محمد صبور حسین رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران از موزه بانک ملی ایران بازدید کرد.
 
محمد صبور حسین در جریان این بازدید از نزدیک با تاریخ بانک ملی ایران، سیر تحول بانک و پول در ایران و اشیای قیمتی و آثار موجود در موزه آشنا شد.
وی با درج یادداشتی در دفتر یادبود موزه بانک ضمن ابراز خرسندی از حضور خود و بازدید از سکه ها و اسکناس های قدیمی موجود، گفت: موزه بانک ملی ایران بسیار جذاب تر و تخصصی تر از موزه های بانک مرکزی دیگر کشورهاست و معتقد هستم که بانک ملی ایران این فرصت را یافته که بخشی از تاریخ ایران شود.

موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی، بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی واقع است که در آن مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ به نمایش درآمده است.
علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.
 

بانک ملی ایران با خدمت ملی فاند (تامین مالی جمعی) امکان مشارکت خیرین در سنت حسنه تامین آب آشامیدنی و آبرسانی زائران اربعین حسینی را فراهم کرده است.
 با عملیاتی شدن پروژه ملی فاند، تامین مالی جمعی و مشارکت در طرح های عام المنفعه و غیرانتفاعی برای متقاضیان در بستر شبکه های اجتماعی میسر شده است و افراد می توانند در فاز نخست در طرح های عام المنفعه به میزان دلخواه مشارکت داشته باشند.
محصول ملی فاند (تامین مالی جمعی)  یکی از فین تک های مهم در زمینه تامین مالی محسوب می شود که بستر استفاده از شبکه های اجتماعی در راستای بانکداری اسلامی را فراهم می کند.
در واقع این محصول نوعی جدید از روش تامین مالی است که با فراهم شدن بستر آن از سوی بانک ملی ایران، از افراد برای مشارکت در طرح های خاص و فعالیت های مختلف نیازمند تامین مالی، دعوت می شود و متقاضیان می توانند در طرح های غیرانتفاعی و خیرخواهانه و در فاز بعدی در طرح های انتفاعی به صورت مشارکت در سود و زیان طرح شرکت کنند.
از سویی در این طرح اشخاص می توانند ایده یا مسأله ای را به اشتراک گذاشته تا با کمک دیگر افراد گروه یا جامعه دوستان یا همفکران خود در بستر شبکه مجازی ایجاد شده، در قالب عقد قرض الحسنه یا بلاعوض اقدام به تجمیع منابع لازم برای مسأله مورد نظر کنند.
محصول ملی فاند ضمن ارایه فرصت های کسب و کار جدید از قبیل ارایه روش های نوین تامین مالی، کمک به صنعت، ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و بهبود مسئولیت اجتماعی بانک ها در جامعه و ارایه خدمات نوین در کسب و کارهای مختلف، مفاهیم دنیای فیزیکی بانکداری مانند اعتبار، وثیقه، ضمانت، وفاداری مشتریان، اجتماعات مالی و ... را به صورتی متفاوت و جدید برای کاربران تعریف و قابل استفاده می کند.
با عنایت به نزدیک شدن مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، بانک ملی ایران با طراحی و اجرای پروژه ملی فاند در صدد برآمده است تا به منظور تأمین آب آشامیدنی زائران اربعین حسینی (طرح 20 میلیون جرعه آب) نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام کند.
هموطنان گرامی می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی سامانه ملی فاند www.mellifund.com و عضویت در آن، در این سنت حسنه شرکت کرده و از برکات این امر معنوی بهره‌مند شوند.
 

با صدور احکامی توسط محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران تعداد 6 نفر از همکاران به سمت های جدید مدیریتی منصوب شدند که عبارتند از:
 
1.موسی اسلامیان :رییس اداره امور شعب استان البرز
2.خانعلی رشیدی :رییس اداره امور شعب استان مازندران
3.طاهر مولائی نیا :رییس اداره امور شعب استان اردبیل
4.عبداله جلالی :رییس شعبه ممتاز مستقل فردوسی
5.محمد فرمهینی فراهانی :رییس شعبه ممتاز مستقل مرکزی
6.شاهین اسکندرزاده :رییس شعبه ممتاز مستقل حافظ



عمر مفید کارت های بانکی تولید شده در شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران به 10 سال رسیده است.
 این شرکت که تولید کننده انواع کارت های بانکی و کارت های هوشمند است، توانسته با استفاده از توانمندی های موجود، عمر مفید کارت ها را که پیش از این تا شش سال بود، ارتقا دهد.
اکنون کارت های بانکی صادر شده توسط شعب بانک ملی ایران دست کم تا پنج سال پس از زمان صدور، اعتبار و قابلیت استفاده دارند. به عبارت دیگر، تاریخ انقضای درج شده بر روی کارت ها مربوط به پنج سال پس از زمان درخواست صدور است.
درست استفاده کردن از کارت های بانکی مانع از کاهش عمر مفید آنهاست. سرما یا گرمای نامتعارف، خمیدگی بیش از حد، سوراخ شدن و قرار گرفتن در میدان مغناطیسی شدید می تواند کارایی کارت های بانکی را کاهش دهد.



سی و نهمین مرحله قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران برگزار شد.
 قرعه کشی این دوره با حضور اعضای هیات نظارت متشکل از نمایندگان دادستانی کل کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و عضو هیات مدیره بانک ملی ایران برگزار شد.
دوره قرعه کشی این مرحله از یکم شهریورماه سال 96 آغاز و آخرین مهلت سپرده پذیری جهت افتتاح حساب و یا تکمیل موجودی و بهره مندی از جوایز آن، 31 مردادماه امسال بود.
باز بودن حساب و داشتن حداقل موجودی ۵۰۰ هزار ریالی در روز قرعه‌کشی شرایط لازم برای شرکت حساب‌ها در قرعه‌کشی و حفظ حداقل موجودی حساب به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به مدت سه ماه یا ۹۰ روز متوالی در طول دوره قرعه‌کشی و یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی شرط لازم برای اعطای جوایز به برندگان حساب‌ها بود.
90 جایزه یک میلیارد ریالی کمک هزینه خرید مسکن، جایزه بزرگ سی و نهمین قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران است.
290 کمک هزینه خرید خودروی داخلی هر یک به مبلغ 500 میلیون ریال، 390 کمک هزینه خرید کالای ایرانی هر یک به مبلغ 200 میلیون ریال، 890 کمک هزینه ازدواج هر یک به مبلغ 150 میلیون ریال، 1090 کمک هزینه تحصیلی هر کدام به مبلغ 25 میلیون ریال، 1090 کمک هزینه خرید صنایع دستی هر کدام به مبلغ 5 میلیون ریال و 711 هزار و 90 جایزه نقدی 800 هزار ریالی بخشی دیگر از جوایز این دوره از قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران است.
لازم به ذکر است، در سی و نهمین مرحله قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران در مجموع جوایزی به ارزش یک هزار و 48 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
اسامی برندگان این مرحله از قرعه کشی پس از تایید هیات نظارت، بزودی در سایت بانک ملی ایران به نشانی www.bmi.ir  قابل مشاهده خواهد بود.


مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر نقش ورزش و سلامتی انسان در بهبود شرایط جامعه گفت: هدف از برگزاری جشنواره های ورزشی فقط شناسایی افراد و تیم‌های برتر نیست، بلکه دلیل اصلی آن ایجاد روحیه همبستگی، ارتقای سطح سلامت و روحیه تمام همکاران است.
 دکتر محمدرضا حسین زاده در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره ورزشی کارکنان بانک ملی ایران که در مرکز آموزشی و رفاهی بابلسر آغاز شد، با تاکید بر این که ورزش کارکنان نباید به جشنواره ها محدود شود، اظهار کرد: با فراگیر شدن ورزش، سلامتی کارکنان افزایش یافته و نیاز به خدمات درمانی و بیمارستانی کاهش می یابد، بنابراین همه کارکنان بانک باید به دنبال انجام ورزش مستمر باشند.
وی با اشاره به این که کارکنان بانک ملی ایران همواره در خدمت رساندن به مردم پیشتاز بوده و هستند، ادامه داد: سلامت جسم و روان از الزامات نیروی انسانی کارآمد، توانمند و پرتلاش است.
مهدی لطیفی رئیس اداره کل رفاه و درمان بانک ملی ایران در ادامه با ارائه گزارشی از جشنواره ورزشی سال گذشته، به تشریح خدمات و فعالیت های این اداره پرداخت.
پس از این مراسم که با حضور حبیب اله رشید ارده معاون منابع انسانی، سعد اله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی و جمعی از مسئولان بانک برگزار شد، بیش از 1000 ورزشکار از 31 استان کشور در هشت رشته ورزشی، رقابت خود را آغاز کردند.
ورزشکاران در رشته های فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، بدمینتون، تیراندازی با تفنگ بادی، شنا و دوومیدانی به مدت یک هفته با هم رقابت خواهند کرد.


بانک ملی ایران دریافت تضمین برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را روان کرده است.
 این بانک در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج حداکثر همکاری را با مشتریان داشته است، به طوری که رتبه نخست پرداخت این تسهیلات در نظام بانکی متعلق به بانک ملی ایران است.
بر اساس آخرین اطلاعات موجود، در شش ماه نخست امسال بیش از 146 هزار نفر با تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک ملی ایران به خانه بخت رفته اند.
با این حال، شعب بانک ملی ایران هنگام دریافت تضامین لازم برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، اعتبار ارائه دهنده تضمین را می سنجند.
در صورتی که تقاضاکننده تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، یک ضامن معتبر مورد تایید بانک ملی ایران معرفی کند، می تواند تسهیلات را دریافت کند و نیازی به معرفی ضامن دوم نیست.
سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از ابتدای سال جاری به 150 میلیون ریال رسیده و بر اساس دستورالعمل های موجود، تعداد ضامنان تسهیلات با این رقم می تواند به تشخیص رئیس شعبه و با رعایت مقررات اعتبارسنجی، بین یک یا دو نفر متغیر باشد.


سفیر بلاروس به همراه رایزن فرهنگی این کشور در ایران ضمن بازدید از آثار و اشیای موزه بانک، از اقدام بانک ملی ایران برای حفظ میراث صنعت بانکداری تقدیر کرد.
یوری ایوانوویچ لازارچیک سفیر بلاروس در ایران مهمان موزه بانک ملی ایران بود و در ابتدای این بازدید، در جریان تاریخچه تاسیس بانک و سیر تحول بانک و پول در ایران قرار گرفت و در ادامه از نزدیک با تاریخچه بانک ملی ایران، سیر تحول بانک و ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری، تاریخچه اشیای قیمتی و آثار گرانبها و گرانقدر فرهنگی و هنری موجود در موزه آشنا شد.
وی در جریان این بازدید جمع آوری این حجم از آثار در موزه بانک ملی ایران را بسیار ارزشمند و هنرمندانه خواند و گفت: این موزه تلفیقی از هنر، معماری و تاریخ بانکداری است که از این طریق می توان مجموعه گردآوری شده از تاریخ ایران به ویژه بخش صنعت بانکداری این کشور را که شامل ابزارهای بانکداری، اسکناس ها و سکه ها است، مشاهده کرد.
سفیر بلاروس در تهران این بازدید را فوق العاده خواند و گفت: موزه بانک ملی ایران منعکس کننده عمق فرهنگ و تاریخ ایران است.
وی در ادامه خواهان گسترش روابط دو جانبه و فعالیت های مشترک بیشتر بین دو کشور در زمینه های اقتصادی و بانکی و برگزاری نمایشگاه های مشترک درباره فرهنگ مشترک بین ایران و بلاروس شد.
سفیر بلاروس در تهران در ادامه ضمن ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه بانک ملی ایران)، از زورخانه این بانک دیدن کرد.
وی با درج یادداشتی در دفتر یادبود موزه بانک این بازدید را همانند سفری در تاریخ، فرهنگ و اقتصاد کشور ایران دانست.
لازم به ذکر است موزه بانک ملی ایران شامل مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ است.
موزه بانک ملی ایران در محل قدیم صندوق قرض الحسنه پس انداز این بانک، در خیابان فردوسی تهران بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی واقع شده است که علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 الی 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.





دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: