90 سالگی بانک ملی ایران در صدر اخبار

در هفته ای که گذشت اخبار متنوعی از بانک ملی ایران مورد توجه رسانه ها قرار گرفت که 90 سالگی بانک و آغاز فروش مجدد ارز مسافرتی از محوری ترین آنها بود.

  • ۱۳۹۷/۰۶/۲۲ ۰۸:۵۶:۰۰
  • 3576


بانک ملّی ایران 90 ساله شد

90 سال از خلق یک حماسه واقعی توسط مردم ایران گذشت؛ تاسیس «بانک ملّی ایران»!

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، سال ها بود که مردم کشورمان برای خروج از سلطه بیگانگان تلاش می کردند. یکی از مهمترین وجوه تسلط اروپا بر ایران، نظام بانکی بود. موضوع آن قدر جدی شده بود که حتی اسکناس های رایج در دست مردم را نیز انگلیس ها چاپ می کردند.

این وضع برای ایرانیان غیور قابل تحمل نبود، تا جایی که آنها حاضر شدند همه دارایی ها خود را برای تاسیس یک بانک ایرانی هزینه کنند و این گونه بود که «بانک ملّی ایران» از عمق وجود مردم برخاست.

اکنون 90 سال از آن روز می گذرد. بانکی که تنها در چند گیشه خلاصه می شد، امروز نه تنها در جای جای کشور ریشه دوانده، بلکه پا را از این هم فراتر گذاشته و از مرزهای جغرافیایی کشور عبور کرده است.

شاید به جرات بتوان گفت هیچ طرح توسعه ای، عمرانی و زیربنایی در کشور نیست که بانک ملی ایران در اجرای آن نقش نداشته باشد. بسیاری از پروژه های عام المنفعه مانند ساخت مدارس، راه های روستایی، خانه های بهداشت و ... را بانک ملی ایران بدون هیچ چشمداشت مادی ساخته است.

این اما همه ماجرا نیست. بانک ملی ایران در حوزه خدمت رسانی به مشتریان نه تنها با 90 سال پیش، بلکه حتی با دو سال پیش خود هم قابل مقایسه نیست. امروز مشتریان بانک برای انجام اغلب اقدامات خود نیازی به حضور در شعبه ندارند، چون می توانند خدمات خود را از سامانه های غیرحضوری مانند «بام»، «بله» و «اکانت آفیسر» دریافت کنند.

مشتریان بانک امروز تنها با یک نهاد فعال در حوزه پولی و مالی در ارتباط نیستند، بلکه بانک ملی ایران را در قامت یک سازمان دانش بنیان، عملگرا و تحول خواه مشاهده می کنند.

بانک ملی ایران افق 1400 را بسیار قدرتمند نشانه روی کرده و تلاش دارد نام خود را مانند آن چه در داخل کشور تجربه کرد، در دنیا نیز پرآوازه کند.

پروژه های بزرگ طراحی شده توسط بانک ملی ایران همپای بزرگ ترین نهادهای همسو در جهان، یکی پس از دیگری پیاده سازی می شود تا بزرگ ترین بانک جهان اسلام، روزی به یکی از بزرگ ترین بانک های جهان مبدل شود.

بازدید اصحاب رسانه از موزه بانک ملی ایران


خبرنگاران حوزه بانک از موزه بانک ملی ایران بازدید کردند.

این بازدید همزمان با نودمین سالگرد تاسیس بانک انجام شد و مورد استقبال اصحاب رسانه قرار گرفت.

در این بازدید سعد اله عیسی زاده مدیرامور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی این بانک نیز حضور داشتند.

موزه بانک ملی ایران، تاریخ بانکداری ایران است و بسیاری از اشیای قدیمی از جمله لوازم و امکانات بانکداری را که قدمت آنها به زمان تاسیس بانک بر می گردد، در معرض دید مخاطبان خود قرار داده است.


پایان نوستالژی «کاربن» در بانک ملی ایران

قدمت 90 ساله بانک ملی ایران باعث شده که بسیاری از داشته های آن ارزش تاریخی پیدا کرده و به نوستالژی تبدیل شوند.

مشتریان بانک از سالها پیش برای تکمیل فرم های چند برگی از «کاربن» استفاده می کردند، اما با تحولات پی در پی، این فرم ها جای خود را به اسناد بدون کاربن دادند.

با وجود این تحولات، برخی شعب دارای قدمت بانک، همچنان این نوستالژی را برای مشتریان تداعی می کنند؛ جالب این که هنوز برخی مشتریان قدیمی بانک تاکید دارند که از اسناد دارای کاربن استفاده کنند.

این ها همه در حالی است که اقدامات بانک ملی ایران در راستای ارائه محصولات حوزه بانکداری دیجیتال و نیز توسعه بانکداری اینترنتی، بسیاری از مشتریان را اساسا از حضور در شعب بی نیاز کرده است.

با این روند، به زودی «کاربن» و اسناد چند برگی نیازمند به آن از شعب بانک به طور کامل حذف خواهند شد و شاید بتوان آنها را فقط در موزه بانک ملی ایران جست و جو کرد.


گزارش «فام» از فروش اموال مازاد بانک ملی ایران در یک دهه گذشته

شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام) اعلام کرد: طی یک دهه گذشته، 441 ملک به ارزش بیش از دو هزار و 638 میلیارد ریال از اموال بانک ملی ایران از طریق مزایده های برگزار شده توسط این شرکت متقاضی پیدا کرده است.

شرکت فروش اموال مازاد بانک ها بر اساس مصوبه هیات وزیران و تحت نظارت وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده و با برگزاری مزایده، این اموال را به فروش می رساند.

اما نگاهی به عرضه اموال مازاد بانک، نشان دهنده نامساعد بودن شرایط بازار برای طرف تقاضاست، به طوری که طی همین مدت 916 مورد از اموال مازاد بانک با ارزش بیش از 19 هزار میلیارد ریال به فروش گذاشته شده، اما تقریبا نیمی از آنها متقاضی پیدا کرده است.

با وجود این، پس از ایجاد رونق در بازار از سال 1394، روند فروش این اموال نیز تسریع شده، به طوری که کل فروش اموال بانک ملی ایران در این سال از 9.2 میلیارد ریال به 175 میلیارد ریال در سال 1395 و پس از آن به 559 میلیارد ریال در سال گذشته رسیده است.

همچنین طی سال جاری، متقاضیان برای خرید بیش از 174 میلیارد ریال اموال مازاد بانک ملی ایران از طریق شرکت در مزایده های شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام) ابراز تمایل کرده اند.

بانک ملی ایران به منظور تسریع در خروج از بنگاه داری و فروش اموال مازاد، این موضوع را از طریق اداره کل مدیریت و فروش اموال تملیکی و مازاد خود نیز پیگیری می کند.


کانون جوانه های بانک ملی ایران در کنار کودکان زنجیره امید

بانک ملی ایران که با هدف آموزش آینده سازان کشور، کانون جوانه ها را راه اندازی کرده به همراه سفیر خود در کنار کودکان زنجیره امید قرار گرفت تا لبخند را به این کودکان هدیه دهد.

این بانک در راستای مسئولیت های اجتماعی و همچنین اقدامات خیرخواهانه خود برای حمایت از کودکان بیمار مناطق محروم کشور در کنار زنجیره امید قرار گرفت و مدیران امور و روسای شعب بانک نیز به همراه سفیر و اعضای کانون جوانه ها از بخش های مختلف خانه اطفال این زنجیره که محل نگهداری و درمان قبل و بعد از عمل کودکان زیر ۱۸ سال است، بازدید کردند.

بانک ملی ایران و کارکنان بانک که همواره حمایت از هموطنان مناطق محروم کشور در نقاط دور افتاده را سرلوحه خدمت رسانی خود کرده اند، توجه ویژه ای نیز به حمایت از کودکان مناطق محروم داشته و با این هدف کمک های خیرخواهانه خود را به سمت زنجیره امید هدایت کرده اند تا سلامتی را به کودکان بیمار کشور هدیه دهند.

از این پس اعضای کانون جوانه های بانک ملی ایران در کنار کودکان این مرکز قرار میگیرند تا با کمک های معنوی خود بتوانند امید به بهبودی و بازگشت به زندگی را در این کودکان دوباره زنده کنند.

مریم مرعشی مدیرعامل و موسس زنجیره امید ضمن قدردانی از توجه کارکنان و مدیران بانک ملی ایران به این موسسه، بازدید مدیران بانک و سفیر کانون جوانه ها را مایه دلگرمی کودکان دانست و گفت: بسیار خوشحالیم که پس از خداوند همراهان بسیاری داریم و حضور مدیران بانک ملی ایران مایه دلگرمی ماست.

وی اظهار کرد: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی اطفال در منطقه جوادیه تهران با حمایت دانشگاه علوم پزشکی در حال احداث است و مجموعه بانک ملی ایران از ابتدای شروع پروژه همراهی خوبی در بخش اجرا داشته اند.

 سفیر کانون جوانه های بانک نیز با ارزوی  سلامتی و بهبودی برای این کودکان، گل و هدایایی به نمایندگی از اعضای کانون به کودکان بیمار اهدا کرد.

در ادامه مدیران بانک ملی ایران از مرکز طبی کودکان و همچنین مکان احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی آموزشی- عمومی اطفال که با محوریت جراحی های فوق تخصصی کودکان و ارایه خدمات درمانی با کمترین هزینه مطالبق با استاندارد جهانی برای کودکان محروم در حال راه اندازی است،بازدید کردند.

 لازم به ذکر است، مرکز طبی کودکان نیز  یکی از سه بیمارستان فوق تخصصی کودکان تهران است که عمل های پیچیده قلب در این مرکز انجام می شود و بانک ملی ایران چندی پیش در راستای مسئولیت اجتماعی خود، هزینه خرید یک دستگاه اکمو به همراه تجهیزات تکمیلی در بخش جراحی قلب آن را از محل منابع قرض الحسنه تامین کرده است.

همچنین مدیران بانک در بازدید خود به رسم یادبود و با اهدای کمک های خیرخواهانه خود، آجرهایی را که قرار است پس از اتمام  بیمارستان اطفال به عنوان مشارکت در ساخت نگه داری شوند، امضا کردند.


شروع مجدد فروش ارز مسافرتی در شعب منتخب بانک ملی ایران

فروش ارز مسافرتی در شعب منتخب بانک ملی ایران با شرایط و مدارک پیشین و با نرخ جدید، از فردا (یک شنبه 18 شهریور ماه) آغاز خواهد شد.

عملیات فروش ارز مسافرتی در شعب میرداماد، اسکان، مرکزی، بازار، امام حسین (ع)، هفتم تیر، استاد معین و کاشف انجام می شود.

با گذشت زمان و به تدریج، تعداد این شعب بیشتر خواهد شد.


تصویب صورت های مالی سال 96 بانک ملی ایران

مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران با حضور دکتر رحمت الله اکرمی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی، دکتر امیر باقری معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد حنیفی معاون نظارت بانک مرکزی، سید حمید پور محمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه، معاونین وزاری صنعت،معدن وتجارت،راه و شهر سازی، جهاد کشاورزی، تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران و نیز حسابرسان قانونی در محل بانک برگزار و صورت های مالی سال 96 بانک تصویب شد.

 تشریح وضعیت مطلوب بانک توسط مدیرعامل

دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک طی گزارشی که در ابتدای این جلسه ارائه کرد با تقدیر از زحمات همه کسانی که طی 90 سال گذشته بانک ملی ایران را به جایگاه ارزشمند کنونی رسانده اند، گفت: گستره فعالیت بانک ملی ایران به دورترین نقاط کشور رسیده و این در حالی است که هنوز هم درخواست برای توسعه شعب این بانک وجود دارد.

وی با اشاره به این که بسیاری از خدمات عمومی مانند توزیع ارز و سکه، پول رسانی به شبکه بانکی، تامین مالی پروژه های زیربنایی کشور مانند آزاد راه ها، اقدامات عام المنفعه و ... توسط بانک ملی ایران انجام می شود، اظهار کرد: در قبال بسیاری از مطالبات بانک، شرکت ها و بنگاه هایی تهاتر شده که ادامه حیات آنها به فعالیت سنگین و نقدینگی قابل توجه نیاز دارد.

حسین زاده در ادامه به تشریح صورت های مالی بانک پرداخت و با اشاره به این که در سال گذشته منابع بانک 33،8 درصد رشد داشته و میزان تسهیلات پرداختی به نسبت سال قبل بیش از 21 درصد افزایش یافته است، گفت: این در حالی است که نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران در مقایسه با سال گذشته 0.6 واحد کاهش یافته و به 7.3 رسیده است.

حسین زاده کسب عناوینی چون رتبه نخست پرداخت کننده تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، رتبه نخست پرداخت کننده تسهیلات در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تنها بانک پیاده کننده بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را از افتخارات بانک ملی ایران در سالی که گذشت دانست و گفت: امیدواریم مطالبات بانک ملی ایران از نهادهای دولتی هر چه سریعتر تسویه شود.

تقدیر از عملکرد مطلوب بانک ملی ایران

سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست با اشاره به شرایط اقتصادی روز، نقش بانک ها در عبور از وضعیت حساس کنونی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: اقدامات بانک ملی ایران در حوزه انضباط پولی و مالی مناسب بوده و می تواند الگوی نظام بانکی قرار بگیرد.

رحمت الله اکرمی با بیان این که موضوع اصلاح ساختار نظام بانکی در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد، افزود: بانک ها باید اقداماتی را در راستای اصلاح ساختار انجام بدهند و بانک ملی ایران نیز می تواند در این زمینه پیش قدم باشد.

وی با اشاره به لزوم پیاده سازی حاکمیت شرکتی در نظام بانکی و نقش آن در عبور از مشکلات، اظهار کرد: فروش دارایی های مازاد بانک ها مورد تاکید همه ارکان کشور است و خوشبختانه گزارش ها نشان می دهد بانک ملی ایران در این زمینه نیز به خوبی تعهداتش را عملیاتی کرده است.

اکرمی تامین مالی بخش تولید را نیاز مهم و اساسی این روزهای کشور خواند و گفت: بانک ها باید پرداخت تسهیلات به این بخش را در اولویت قرار بدهند.

بانک ملی ایران، اضافه برداشت ندارد

معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه نیز وجود بانک ملی ایران طی 90 سال گذشته را افتخاری برای کشور خواند و گفت: این شجره طیبه اکنون آن قدر تنومند شده که دولت برای اقدامات اساسی و بنیادی خود به او تکیه می کند.

سید حمید پورمحمدی با بیان این که بانک ملی ایران می تواند برای اداره نظام بانکی پیشنهاد و راهکار ارائه کند، افزود: بانک ملی ایران از معدود بانک هایی است که اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی ندارد و این بسیار اقدام مهم و ارزشمندی بوده و نشانگر انضباط مالی سفت و سخت بانک ملی ایران است.

بانک ملی ایران، پیشرو در نظام بانکی

معاون نظارت بانک مرکزی نیز با اشاره به این که سیاست کمک به بانک ها برای برون رفت از برخی مشکلات در پیش گرفته شده است، گفت: از حداکثر ظرفیت های قانونی برای ساماندهی وضع موجود بهره خواهیم گرفت.

فرهاد حنیفی همچنین بانک ملی ایران را پیشرو در نظام بانکی خواند و افزود: خوشبختانه صورت های مالی نیز وضعیت مطلوب بانک را تایید می کند.


پرداخت بالغ بر 345 هزار میلیارد ریال تسهیلات عقود اسلامی در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در پنج ماه ابتدای امسال بالغ بر 345 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب عقود اسلامی پرداخت کرده است.

این تسهیلات در 761 هزار و 60 فقره و در قالب عقود مضاربه، مشارکت مدنی، فروش اقساطی، جعاله، خرید دین، قرض الحسنه و... تخصیص داده است.

این بانک 25 هزار و 894 میلیارد ریال تسهیلات در 37 هزار و 86 فقره در قالب عقد مضاربه پرداخت کرده است.

در بخش مشارکت مدنی نیز شعب بانک ملی ایران 44 هزار و 362 فقره تسهیلات به ارزش124 هزار و 419 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده اند.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نیز در بانک ملی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که در پنج ماه ابتدای امسال این بانک 367 هزار و 212 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 23 هزار و 828 میلیارد ریال در قالب قرض الحسنه به متقاضیان پرداخته است.

از مجموع تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران، سهم فروش اقساطی 325 هزار و 384 فقره تسهیلات به ارزش 112 هزار و 22 میلیارد ریال و اجاره به شرط تملیک 359 میلیارد ریال است.

 همچنین شعب بانک ملی ایران در مدت مذکور  152 هزار و 551 فقره تسهیلات جعاله به ارزش 35 هزار و 905 میلیارد ریال پرداخت کرده اند.

در بخش خرید دین نیز سه هزار و 600 فقره تسهیلات به ارزش هشت هزار و 241 میلیارد ریال، مرابحه 31 هزار و 46 فقره تسهیلات به ارزش 10 هزار و 393 میلیارد ریال و در بخش سلف دو هزار فقره تسهیلات به ارزش شش هزار و 369 میلیارد ریال پرداخت شده است.


شاپرک از رتبه های برتر بانکداری الکترونیکی بانک ملی ایران گزارش داد

گزارش جدید شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می دهد بیشترین کارت برداشت تراکنش دار در نظام بانکی متعلق به بانک ملی ایران است.

این بانک همچنین جزو بانک های دارای بیشترین سهم از تعداد و مبلغ تراکنش های صادر شده و پذیرش شده در تیر ماه سال جاری قرار گرفته است.

از نظر مبلغ و تعداد تراکنش های شاپرکی نیز بانک ملی ایران رتبه دوم در نظام بانکی را به خود اختصاص داده و از نظر مبلغ گردش مالی شاپرکی که شامل مجموع مبالغ صادرکنندگی و پذیرندگی بانک است، بانک ملی ایران همین رتبه را دارد.

بانک ملی ایران از مدت ها پیش با توسعه ابزارهای بانکداری دیجیتال، تلاش کرده ارائه خدمات بانکی غیرحضوری را در میان مشتریان نهادینه کرده و با این اقدام علاوه بر کاهش هزینه ها، سرعت و دقت عملیات بانکی را برای مشتریان افزایش دهد.

بانکداری مبتنی بر اینترنت نیز در بانک ملی ایران بسیار مود توجه بوده، به طوری که سامانه های «بام» و «بله» امروز به یکی از پرکاربردترین ابزارها در این حوزه تبدیل شده اند.


83 هزار زائر بیت الله الحرام از شعب بانک ملّی ایران ارز زیارتی دریافت کردند

بانک ملی ایران به عنوان تنها بانک منتخب سازمان حج و زیارت در زمینه ارایه خدمات فروش ارز زیارتی، در موسم حج امسال به بیش از 83 هزار زائر سرزمین وحی ارز زیارتی ارایه کرد.

در طول 21 روز مراسم حج، حاجیان بیت الله الحرام به صورت کاملا روان و بدون هیچ گونه مشکلی ارز خود را از طریق 370 شعبه ارزی بانک در سراسر کشور دریافت کردند.


حسین زاده اعلام کرد: آمادگی بانک ملّی ایران برای توسعه همکاری ها با دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن تبریک انتصاب رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، از آمادگی این بانک برای همکاری با طرح های توسعه ای این دانشگاه به ویژه در حوزه توسعه استارت آپ ها و اقتصاد دانش بنیان خبر داد.

دکتر محمد رضا حسین زاده در دیدار با دکتر محمد طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که این بانک از بدو تاسیس دانشگاه آزاد در کنار آن بوده و بسیاری از ساختمان ها و طرح های توسعه این دانشگاه با حمایت بانک ملی ایران عملیاتی شده است، اظهار کرد: تسهیلات بانک به اعضای دانشگاه آزاد نیز همواره در جریان بوده و امیدواریم این همکاری بیش از پیش ادامه یابد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به تشکیل یک کارگروه ویژه مشترک میان بانک و دانشگاه آزاد برای حل مسائل پیش رو، گفت: شبکه گسترده بانک در خدمت علم و دانش کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است و امیدواریم در دوره مدیریت جدید این همکاری ها بیشتر شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری طولانی مدت با بانک ملی ایران، به لزوم توسعه این همکاری ها اشاره کرد و گفت: ما علاقه مندیم با رویکردی نوآورانه نسبت به مشارکت و توسعه همکاری ها اقدام کنیم.

طهرانچی با بیان این که سامانه «بله» بانک ملی ایران ابزار بسیار مناسبی برای استفاده از ظرفیت شبکه گسترده دانشگاه آزاد و ارائه خدمات مالی به اعضای این شبکه است، افزود: آماده ایم که خدمات آموزشی نیز در حوزه های مختلف به بانک ملی ایران ارائه کنیم.

وی اظهار کرد: ما بانک ملی ایران را کارگزار، شریک و همکار خود در حوزه مالی می دانیم و می خواهیم از این ظرفیت برای حفظ و افزایش ارزش دارایی هایمان استفاده کنیم.


تقدیر از عملکرد بانک ملی ایران در حوزه امور ایثارگران

مشاور امور ایثارگران وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور در اداره امور شعب استان کرمان بانک ملی ایران از عملکرد این بانک در حوزه اجرای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران تقدیر کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین ثقفی در این دیدار که با حضور رضا خسروی رئیس مرکز امور ایثارگران و خانواده شهدای بانک و جمعی از مسئولان اداره امور شعب استان  و تعدادی ازکارکنان ایثارگر، آزاده و فرزندان شاهد برگزار شد، گفت:  قشر ایثارگر، حماسه آفرین و سمبل فرهنگی کشور و الگویی برای مردم هستند؛ در عین حالی که ایثارگری در حال حاضر پایان نیافته است.

وی ادامه داد: امروز جنگ در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و در این جنگ برخلاف زمان دفاع مقدس، دشمنان ماهیت انقلاب را هدف قرار داده اند.

در ادامه مشاور امور ایثارگران وزارت امور اقتصادی و دارایی خواستار ارائه پیشنهادهای جدید و کاربردی از سوی ایثارگران شد.


حمایت ویژه بانک ملی ایران از شرکت های دانش بنیان

بانک ملی ایران با رویکرد حمایتی از شرکت های دانش بنیان در پنج ماه ابتدای سال جاری بالغ بر 436 میلیارد و 790 میلیون ریال تسهیلات به این شرکت ها پرداخت کرده است.

توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از برنامه‌های مهم این بانک است و از این رو حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از این شرکت ها‌ صورت می گیرد به طوری که پرداخت تسهیلات به دانش بنیان ها همواره در دستور کار بانک ملی ایران بوده است.

استراتژی این بانک، همکاری گسترده با شرکت های دانش بنیان است و اقدامات صورت گرفته بانک برای توسعه بانکداری الکترونیک و راه اندازی پیام رسان بله نیز از جمله فعالیت های موفق انجام گرفته توسط شرکت های دانش بنیان است.

اقدامات بانک ملی ایران در حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان مورد تقدیر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز قرار گرفت و سورنا ستاری ضمن تایید رویکرد این بانک عنوان کرد که این اقدامات می تواند الگویی برای سایر بانک ها نیز باشد.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز حمایت های مالی را از شرکت های دانش بنیان داشت و بالغ بر 693 میلیارد و 283 میلیون ریال تسهیلات به این شرکت ها پرداخت کرد.

در اردیبهشت ماه امسال هم تفاهمنامه همکاری میان بانک ملی ایران با صندوق نوآوری و شکوفایی به امضا رسید که بر اساس این تفاهمنامه شرکت های دانش بنیان از تسهیلات بانکی با نرخ های ترجیحی برخوردار خواهند شد.


مشاور مقام معظم رهبری در نودمین سالگرد تاسیس بانک ملی ایران: بانک ها باید در جهت هدایت نقدینگی به سمت تولید و ایجاد اشتغال گام بردارند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تقدیر از خدمات بانک ملی ایران در طول 90 سال فعالیت، تاکید کرد: بانک ملی ایران در بسیاری زمینه ها می تواند پیشتاز باشد به ویژه در زمینه خروج از بنگاه داری و بازگشت به بانکداری اصیل که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست.

دکتر علی اکبر ولایتی که در مراسم گرامیداشت نودمین سالگرد تاسیس بانک ملی ایران حضور داشت با بیان این که تبادل پول و نگهداری آن تحت عنوان صرافی در ایران بسیار تاریخی است، گفت: در کتاب «اوستا» از سکه و پول یاد شده و هخامنشیان نیز پول را رایج کرده بودند، بنابراین می توان گفت ایرانیان به نوعی مبدع بانکداری بوده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با مروری بر سابقه بانکداری و چاپ و نشر اسکناس و پول در ایران باستان، اظهار کرد: ناصرخسرو نیز در سفرنامه خود به رواج پول در ایران به خوبی اشاره کرده است.

وی همچنین به تلاش انگلستان برای سلطه بر ایران در قرارداد رویتر اشاره کرد و با بیان این که آن قرارداد ناکام ماند، گفت: دولت انگلیس از راه تاسیس بانک به ایران وارد شد، اما خوشبختانه نمایندگان مردم در مجلس شورای ملی با ورود به موضوع لزوم تاسیس بانک ایرانی، این روند را تغییر دادند، به طوری که با تاسیس بانک ملی ایران در سال 1307، خواسته ایرانیان در این زمینه محقق شد.

دکتر ولایتی با تاکید بر این که بانک ملی ایران یکی از سرمایه های تاریخی، سیاسی و انقلابی کشور است، اظهار کرد: بعد از انقلاب مشروطه، یکی از خواسته های ایرانیان تاسیس بانکی ایرانی بود که به خوبی هم انجام شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به لزوم هدایت نقدینگی به سمت تولید اشاره و خاطرنشان کرد: بانک ها باید با حداکثر توان، نقدینگی جامعه را که در اختیار آنهاست به تولیدکنندگان بسپارند تا در اثر آن اشتغال هم شکل بگیرد.

وی با انتقاد از سودهای کلان موجود در نظام بانکی، آن را یک آسیب خواند و افزود: در حالی که سود بانکی در کشورهای توسعه یافته بسیار پایین و در حد کارمزد است، نظام بانکی ما هم باید روند موجود را اصلاح کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین به مذاکرات ایران و روسیه برای حذف دلار از مبادلات تجاری اشاره کرد و گفت: قرار بر این شد که مبادلات میان دو کشور بر اساس «روبل» و «ریال» انجام شود و رئیس کل بانک مرکزی نیز این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

به گفته وی، مذاکرات با ترکیه، چین و هند نیز به همین منظور در جریان است و این یک تجربه پیاده شده در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

نظام بانکی با تمام قوا در خدمت خنثی کردن جنگ اقتصادی است

در این مراسم همچنین دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران با تقدیر از خدمات دکتر ولایتی به کشور، گفت: خوشحالیم که آغاز نودمین سال فعالیت بانک ملی ایران را در حضور ایشان جشن می گیریم.

وی افزود: بانک ملی ایران با بیش از 3300 شعبه و 34 هزار کارمند، بخش زیادی از فعالیت های بانکی کشور را بر دوش گرفته و انجام این حجم از عملیات تنها با یک پشتوانه مردمی و ملی ممکن است.

حسین زاده با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر این که ستاد جنگ آمریکا در خزانه داری آن مستقر شده است، تاکید کرد: بانک ملی ایران و نظام بانکی کشور با تمام قوا برای خنثی کردن این جنگ اقدام خواهد کرد.

وی همچنین ضمن تقدیر از زحمات و آرزوی توفیق برای معاون ارزی سابق بانک ملی ایران که به سمت معاونت ارزی بانک مرکزی منصوب شده است، عنوان کرد: آقای پناهی مسئولیت جدید را در شرایط حساس و دوره سختی تحویل گرفته اند اما قطعا حضور ایشان در بانک مرکزی برای این بانک و کشور مایه برکت و افتخار خواهد بود.

روز تاسیس بانک ملی ایران، روز تاسیس صنعت بانکداری در ایران است

معاون ارزی بانک مرکزی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران مایه افتخار و اثربخشی صنعت بانکداری کشور است، گفت: اهمیت صنعت بانکداری در ایران کمتر از صنعت نفت نیست و شاید بتوان روز تاسیس بانک ملی ایران را روز تاسیس صنعت بانکداری در ایران دانست.

غلامرضا پناهی ابراز کرد: مسئولیت جدیدی به بنده در بانک مرکزی تکلیف شد، اما همچنان دلم در بانک ملی ایران است و امیدواریم به یاری خداوند بتوانم خدمتگزاری دلسوز برای مردم باشم.

در ادامه این مراسم، تمبر و سکه های یادبود نودمین سالگرد تاسیس بانک ملی ایران توسط دکتر ولایتی و مدیرعامل بانک ملی ایران رونمایی شد.

همچنین لوح یادبود نودمین سالگرد تاسیس بانک به امضای اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد رسید و تعدادی از همکاران بازنشسته و همچنین جمعی از خانواده های همکارانی که در حین خدمت در بانک فوت شده اند، مورد تقدیر قرار گرفتند.


سرپرست معاونت امور ارزی و بین الملل بانک ملّی ایران معارفه شد

در جلسه ای با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، سرپرست معاونت امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران معارفه شد.

دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک در این مراسم با بیان این که شرایط ارزی کشور خطیر است، گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا از این شرایط به سلامت عبور کنیم.

وی افزود: خوشبختانه دولت و بانک مرکزی تدابیر خوبی برای شرایط کنونی اندیشیده اند و بانک ملی ایران نیز در راستای همان سیاست ها حرکت خواهد کرد.

حسین زاده با اشاره به اینکه برجام، باعث بازگشت بسیاری از مشتریان قدیمی بانک ملی ایران در حوزه بین الملل شده بود، گفت: باید تلاش کنیم مشتریان را در شرایط کنونی نیز حفظ کنیم.

محسن امین زارع سرپرست معاونت امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران نیز در این جلسه با تقدیر از اعتماد مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک برای این انتصاب، گفت: همه تلاش ما این است که با کمترین آسیب و هزینه، شرایط کنونی را طی کنیم.

وی افزود: برنامه جامعی برای حوزه ارز و بین الملل بانک ملی ایران طراحی شده است که به مرور عملیاتی خواهد شد.


فروش 250 هزار یورو ارز مسافرتی در شعب بانک ملی ایران

در دو روز نخست از دوره جدید فروش ارز مسافرتی، شعب بانک ملی ایران 250 هزار یورو به مشتریان فروختند.

این میزان ارز در اختیار 342 نفر قرار گرفته است.

 فروش ارز مسافرتی در شعب منتخب بانک ملی ایران با شرایط و مدارک پیشین و با نرخ جدید، از یک شنبه 18 شهریور ماه آغاز شده است.

عملیات فروش ارز مسافرتی در شعب میرداماد، اسکان، مرکزی، بازار، امام حسین (ع)، هفتم تیر، استاد معین و کاشف انجام می شود. با گذشت زمان و به تدریج، تعداد این شعب بیشتر خواهد شد.


پرداخت 202 هزار فقره تسهیلات بانک کارگشایی در پنج ماه نخست امسال

بانک کارگشایی در پنج ماه نخست سال جاری بیش از 202 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است.

این بانک در مدت مذکور تعداد 202 هزار و 248 فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده که ارزش این تسهیلات به بیش از یک هزار و 840 میلیارد ریال می رسد.

همچنین بانک کارگشایی در مدت مذکور 25 هزار و 655 فقره تسهیلات جعاله به ارزش بیش از دو هزار میلیارد ریال جهت رفع احتیاجات ضروری پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است، با تغییر حدود اختیارات معاملاتی سال جاری بانک کارگشایی، از این پس میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر 20 میلیون ریال طی یک قرارداد و در ازای ترهین 100 گرم طلا خواهد بود. تسهیلات جعاله نیز تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 143 گرم طلا به مشتریان پرداخت می شود.

پیش از این میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر دو فقره سند 10 میلیون ریالی در ازای ترهین 72 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 185 گرم طلا بود.

باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک سال انجام خواهد شد.

بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که 91 سال قدمت دارد و با سه شعبه در تهران (کارگشایی مرکز، امیریه و امیر کبیر) و 46 واحد در سراسر کشور در ازای ترهین طلاآلات به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه جهت رفع نیازهای ضروری متقاضیان اقدام می کند.

شعبه مرکزی این بانک در میدان محمدیه تهران قرار دارد.


ایجاد امکانات جدید در «اپلیکیشن 60» بانک ملّی ایران

بانک ملی ایران با هدف افزایش بهره وری و رفاه بیشتر کاربران، «اپلیکیشن 60» را به روز رسانی کرد.

این اپلیکیشن که با ویژگی منحصر به فرد تولید رمز یک بار مصرف تولید شده است، دارندگان کارت های بانک ملی ایران را از حفظ کردن رمز اول و دوم بی نیاز می کند.

در نسخه جدید«اپلیکیشن 60»، امکاناتی مانند کارت به کارت، اعلام مانده کارت سکه، پرداخت قبض، خرید شارژ و خرید بلیت اتوبوس های بین شهری نیز ایجاد شده است.

رمز، مهمترین مشخصه کارت بانکی است، به طوری که نمی توان بدون وجود آن هیچ تراکنشی انجام داد، در نتیجه به صورت سنتی به دارندگان کارت های بانکی توصیه می شود رمز اول و دوم را در دوره های زمانی متناوب تغییر دهند، اما استفاده کنندگان از اپلیکیشن «60» از این تغییرات بی نیاز می شوند.

رمزی که توسط اپلیکیشن «60» تولید می شود، تنها 60 ثانیه اعتبار دارد و پس از آن مصرفی نخواهد داشت، بنابراین خطر لو رفتن رمز و سوء استفاده از کارت، هرگز دارنده کارت را تهدید نخواهد کرد.

ﺧﻮدﭘﺮدازﻫﺎی ﻣﺸﮑﻮک و نصب شده در ﻧﻘﺎط ﻧﺎ اﻣﻦ، پایانه های فروش (POS) ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﻓﺮوﺷﮕﺎه های ﮐﻢ اﻋﺘﺒﺎر، ﭘﺎﯾﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﻓﺮوش ﻣﻮﺑﺎﯾﻠﯽ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﮐﺴﺐ و ﮐﺎرﻫﺎی ﻓﺎﻗﺪ ﻣﮑﺎن ﻣﺸﺨﺺ و ﺧﺮﯾﺪﻫﺎی اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ در ﺳﺎیت های ﻧﺎﺷﻨﺎس، برای استفاده کنندگان از این اپلیکیشن دیگر نا امن نخواهند بود.


فروش 685 هزار یورو ارز مسافرتی در شعب بانک ملی ایران

در سه روز گذشته 685 هزار و 50 یورو ارز مسافرتی در شعب منتخب بانک ملی ایران به فروش رسیده است.

عملیات فروش ارز مسافرتی در بانک ملی ایران از روز یکشنبه 18 شهریورماه آغاز شد که در سه روز نخست این ارز در اختیار 920 نفر قرار گرفت.

در روز بیستم شهریورماه نیز 579 نفر اقدام به خرید ارز مسافرتی کرده اند که ارزش آن به 436 هزار و 250 یورو می رسد.

فروش ارز مسافرتی در شعب منتخب میرداماد، اسکان، مرکزی، بازار، امام حسین (ع)، هفتم تیر، استاد معین و کاشف بانک ملی ایران با شرایط و مدارک پیشین و با نرخ جدید آغاز شده است.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: