اخبار این هفته بانک ملی ایران را یک جا بخوانید!

توسعه خدمات ارزی و ریالی، آموزش محوری، مسئولیت های اجتماعی و حساب های قرض الحسنه پس انداز محورهای خبرهای این هفته بانک ملی ایران را تشکیل می دادند.

  • ۱۳۹۷/۰۳/۱۰ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 9279


رشد سه برابری خدمات ارزی بانک ملی ایران در سال 96

 

خدمات ارز بازرگانی بانک ملی ایران در سال گذشته بیش از سه برابر رشد داشته است.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مجموع خدمات ارز بازرگانی این بانک در بخش گشایش های اعتبارات، بروات اسنادی و حواله های ارزی صادره بابت واردات کالا در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال 95 از نظر تعداد حدود دو برابر و از نظر مبلغ بیش از سه برابر رشد داشته است.

طی مدت مذکور، تعداد 10 هزار و 585 فقره حواله وارده و صادره ارزی با حجم سه میلیارد و 384 میلیون دلار کارسازی شده است.

همچنین جذب سپرده های ارزی شعب بانک نیز در سال گذشته از رشد دو برابری برخوردار بوده است.

 

 


تمدید طرح خدمت میان بانک ملی ایران و توسعه صادرات

 

طرح خدمت به منظور تبادل چک و واریز وجه میان بانک ملی ایران و توسعه صادرات ایران تا 25 دی ماه سال جاری تمدید شد.

 در این طرح، وجه چک‌های دو بانک به صورت متقابل تا سقف 500 میلیون ریال  در شعب هر یک از این دو بانک قابل پرداخت است، در عین حال امکان واریز به حساب‌های مشتریان به صورت متقابل تا سقف 100 میلیون ریال نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است، طرح خدمت به منظور افزایش سرعت ارایه خدمات بانکی و بهبود خدمات رسانی به مشتریان اجرا و مربوط به پرداخت چک و واریز وجه به صورت متقابل و لحظه‌ای در شعب بانک‌های مذکور می باشد.

 

 

 


«آموزش»، مسیر تبدیل شدن بانک ملی ایران به «بانک پاسخگو»

 

برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در یادداشتی نوشت: «آموزش» رکن تغییر ناپذیر اقدامات درون سازمانی بانک ملی ایران است. هر سال رقم قابل توجهی برای آموزش کارکنان و البته مشتریان بانک هزینه می شود.

 این آموزش ها تنها یک هدف را دنبال می کند و آن حرکت هر چه سریع تر بانک ملی ایران به سمت یک نهاد «پاسخگو» است. در دنیای کنونی، مشتریان نمی پذیرند که کارکنان یک بانک، نسبت به امور مراجعان بی اطلاع باشند و یا نسبت به دستورالعمل های مختلف و متعدد آشنایی نداشته باشند.

یکی از دغدغه های بانک ملی ایران این است که اطلاع رسانی به مشتریان و کارکنان، به موقع، کامل و جامع باشد.

تا پیش از این اقدامات «آموزشی» بانک در میان همه کارکنان جاری بود، اما در سال جاری علاوه بر آموزش های معمول، برنامه هایی ویژه متصدیان امور بانکی که در پشت باجه ها مشغول خدمت رسانی به مشتریان هستند مدنظر قرار گرفته است.

بانک ملی ایران معتقد است همه کارکنان شعب باید در خدمت رسانی به مشتریان فعالانه حضور داشته باشند، بنابراین همه باید از نحوه کارکردها، بخشنامه و دستورالعمل ها آگاه باشند. سعی شده با حذف سلسله مراتب سنتی و پیچیدگی های زاید در نظام اداری بانک، همه کارکنان در سریع ترین زمان ممکن، به صورت کاملا سیستمی، تازه ترین مصوبات و بخشنامه ها را دریافت کرده و آنها را در انجام امور مشتریان به کار گیرند.

با روال جدید، بدیهی است که سنگینی کار شعبه میان همه کارکنان توزیع خواهد شد و از سوی دیگر با اطلاع رسانی به موقع، همه کارکنان شعب از همه خدمات جدید آگاهی خواهند یافت.

این روش، سرعت انجام امور در شعب را افزایش داده و به افزایش بیش از پیش رضایت مشتریان خواهد انجامید.

همزمان با این اقدامات، توسعه بانکداری الکترونیکی نیز با شدت هر چه بیشتر ادامه دارد، به طوری که مشتریان بانک تا حد امکان برای انجام امور بانکی خود به حضور در شعب نیازی نداشته باشند. در شعب منتخب بانک، انواع خدمات غیرحضوری نیز به مشتریان آموزش داده می شود.

«بام» و «بله» به عنوان سوپر محصولات بانک ملی ایران، امروزه خدمات گسترده ای به صورت غیرحضوری به مشتریان ارائه می دهند و خدمات جدید طراحی شده در این دو بستر نیز تحولات قابل توجهی در حوزه بانکداری الکترونیکی ایجاد خواهد کرد.

 


نگاهی به اقدامات سال گذشته بانک ملی ایران در حوزه مسئولیت های اجتماعی

 

بانک ملی ایران در عمل به تعهدات خود برای به ثمر رساندن منابع حساب های قرض الحسنه پس انداز مشتریان در سی و هشتمین دوره قرعه کشی این حساب ها، مبلغ 53 میلیارد و 900 میلیون ریال به 37 پروژه حوزه مسئولیت های اجتماعی و مبلغ 42 هزار و 126 میلیارد و 186 میلیون ریال به ارائه تسهیلات ازدواج و ایجاد اشتغال اختصاص داد.

 یکی از پر رنگ ترین حوزه های عمل به مسئولیت های اجتماعی در این بانک، ساخت و تجهیز مدارس در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق محروم  کشور بوده، به طوری که تنها در سال گذشته 12 میلیارد ریال به این منظور تخصیص یافته است.

روستاهای استان های سیستان  و بلوچستان، آذربایجان شرقی، گلستان و کرمانشاه، مقصد هزینه کرد این منابع بوده است.

احداث و جایگزینی مدارس خشتی و گلی با مدارس جدید با اختصاص مبلغ 25 میلیارد ریال در 17 منطقه کشور و نیز تخصیص یک میلیارد ریال برای تجهیز و تعمیر چند مدرسه در استان اردبیل از دیگر اقدامات بانک ملی ایران بوده است.

در زمینه کمک به توسعه اقدامات آموزشی، فرهنگی و بهداشتی_درمانی در مناطق محروم، استان های کرمان، فارس، آذربایجان غربی، گلستان، مرکزی، خراسان رضوی و ایلام مبلغ هشت میلیارد و 300 میلیون ریال برای اموری از قبیل ساخت و احداث خوابگاه دانشجویی، کتابخانه عمومی، بخش ویژه و پانسیون پزشکان، مسجد، حسینیه و مرکز فرهنگی و همچنین اهدای آمبولانس از بانک ملی ایران دریافت کرده اند.

همچنین تا پایان سال گذشته، از محل حساب های قرض الحسنه پس انداز 232 هزار و 222 فقره تسهیلات با مبلغ 24 هزار و 204 میلیارد و 306 میلیون ریال توسط بانک ملی ایران به ازدواج جوانان اختصاص یافته است.

علاوه بر این پرداخت 63 هزار و 151 فقره تسهیلات خود اشتغالی به مبلغ 10 هزار و 320 میلیارد و 859 میلیون ریال از دیگر اقدامات بانک ملی ایران بوده است. در کنار این، بانک ملی ایران با اختصاص مبلغ یک هزار و 31 میلیارد و 511 میلیون ریال  به ایجاد 13 هزار و 541 فقره مشاغل خانگی کمک کرده است. از جمله مهمترین اقدامات بانک ملی ایران، اعطای مبلغ چهار میلیارد ریال کمک برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و نیز اهدای دو میلیارد ریال برای کمک به احداث و تجهیز بیمارستان فوق تخصصی موسسه خیریه زنجیره امید است.

 


بازدید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از یک واحد تولیدی و صنعتی

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در راس هیاتی از مسئولان بانک از یک واحد تولیدی و صنعتی با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم بازدید کرد.

 برات کریمی در بازدید از شرکت محصولات غذایی بیژن که با حضور محمدنور آزادی مدیر امور شعب تهران و تیموریان رییس شعبه حافظ بانک برگزار شد، ضمن دیدار با مدیرعامل و رییس هیات مدیره این شرکت، بر فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی تاکید کرد و از حمایت ویژه بانک ملی ایران از واحدهای تولیدی و این شرکت خبر داد.

وی عنوان کرد: بانک ملی ایران حداکثر مساعدت لازم در راستای نیازسنجی اعتباری و ارایه تسهیلات لازم به این واحد تولیدی را خواهد داشت.

در پایان مصطفی زاده مدیرعامل شرکت محصولات غذایی بیژن ضمن قدردانی از حمایت های بانک ملی ایران، گزارشی از امکانات و نیروی انسانی شاغل شرکت ارایه کرد و گفت: این شرکت اکنون 400 شغل مستقیم و یک هزار و 250 اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است که در صورت حمایت از این برند تولیدی 50 ساله، می توان تعداد کارکنان آن را به 1000 نفر افزایش داد.

 


قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران در راه است

 

بانک ملی ایران در پاسخ به خیر اندیشی و نیک اندیشی مشتریان حساب های قرض الحسنه، سی و نهمین مرحله قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز خود را برگزار خواهد کرد.

 دارندگان حساب های قرض الحسنه پس انداز علاوه بر برخورداری از پاداش معنوی کمک به نیازمندان، می توانند از انواع خدمات بانکی نیز بهره مند شوند. پایان مرداد ماه سال جاری، آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی این حساب هاست.

افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز با حداقل موجودی ممکن است، به طوری که مشتریان می توانند با 100 هزار ریال این حساب را افتتاح کنند. البته صاحبان حساب ها می توانند با تکمیل موجودی خود به حداقل 500 هزار ریال، در قرعه کشی حساب های پس انداز شرکت کرده و از هزاران جایزه ارزنده نیز بهره مند شوند.

باز بودن حساب و داشتن حداقل موجودی 500 هزار ریالی در روز قرعه‌کشی شرایط لازم برای شرکت حساب‌ها در قرعه‌کشی و حفظ حداقل موجودی حساب به مبلغ 500 هزار ریال به مدت 3 ماه یا 90 روز متوالی در طول دوره قرعه‌کشی و یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی شرط کافی برای اعطای جوایز به برندگان حساب‌ها است.

از آنجا که هیچ گونه سودی به حساب های قرض الحسنه پس انداز تعلق نمی گیرد و این حساب ها صرفا با نیت خیر افتتاح می شوند، بنابراین اهدای جوایز می تواند پاسخی مادی برای تقدیر از خیرخواهی دارندگان آن باشد.

در عین حال، بانک ملی ایران نیز در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و ایفای تعهدات خود در به ثمر رساندن منابع حساب های قرض الحسنه پس انداز مشتریان، به حوزه های مختلفی نظیر اشتغال، ازدواج، توسعه اقدامات آموزشی در مناطق محروم، افزایش سرانه سلامت و پزشکی در نقاط محروم و ... ورود کرده است.

این بانک در سال گذشته 37 پروژه در حوزه مسئولیت های اجتماعی با هزینه 53 میلیارد و 900 میلیون ریال اجرایی کرده است. هموطنان و مشتریان گرامی برای افتتاح و افزایش موجودی حساب های قرض الحسنه پس انداز خود می توانند به شبکه گسترده شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.



دکتر حسین زاده عنوان کردشبکه گسترده بین الملل بانک ملی ایران در خدمت تجارت خارجی کشور

 

مدیرعامل بانک ملی ایران در جلسه راهبردی واحدهای خارج از کشور بانک اعلام کرد: شبکه گسترده بین الملل بانک ملی ایران در خدمت تجارت خارجی کشور قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده در دومین نشست کمیته راهبردی واحدهای خارج از کشور که با حضور اعضای هیأت مدیره، رؤسای واحدهای خارج از کشور و ادارات کل بین الملل در خصوص بررسی آخرین وضعیت واحدهای خارج از کشور بانک و تعاملات فضای بین الملل و سیاست های جدید ارزی تشکیل شد، اظهار کرد: پتانسیل و تجربه حضور سالیان طولانی بانک ملی ایران در نقاط مختلف خارج از کشور باید موجب ایجاد فرصت ها برای توسعه و انتقال دانش در زمینه مسائل بانکداری بین الملل باشد و این امر امکان پذیر نیست مگر اینکه هماهنگی های لازم میان واحدهای خارج از کشور به صورت منسجم باقی بماند.

وی تأکیدکرد: تمامی واحدهای خارج از کشور و مدیریت بخش بین الملل باید با همفکری، ایجاد انسجام و ارتباط منسجم با یکدیگر از همه پتانسیل های خود در جهت حمایت و کمک به فعالان تجارت خارجی کشور استفاده کنند.

همچنین غلامرضا پناهی عضو هیأت مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانک نیز بیان کرد: بانک ملی ایران باید با توجه به ظرفیت های کارگزاری ها در کشورهای همسایه، امکان تبادلات ارزی با ارز ملی کشورهای همجوار و ریال را فراهم کند.

وی همچنین بر تکمیل شبکه ارتباطی میان واحدهای خارج از کشور و واحدهای داخلی با استفاده از سیستم سپام تأکید کرد و گفت: مدیران با تجربه واحدهای خارج از کشور بانک باید با توجه به شرایط و تغییر و تحولات بین المللی و همچنین با هوشیاری تمام در جهت مدیریت ریسک های احتمالی اقدامات متناسب انجام دهند.

در پایان نیز محسن امین زارع رییس اداره کل خارجه بانک به تشریح سیاست های جدید ارزی کشور پرداخت.

همچنین مدیران واحدهای خارج از کشور و ادارات کل بین الملل عملکرد، برنامه ها و سیاست های واحد تحت مدیریت خود را در جهت توسعه فعالیت ها تشریح کردند.

 


مشارکت بانک ملی ایران در توسعه زیر ساخت های بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان

 

طی مراسمی یک دستگاه آمبولانس توسط بانک ملی ایران به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، رییس اداره امور شعب استان سیستان و بلوچستان بانک در این مراسم گفت: بهداشت و درمان مقوله ای وسیع و گسترده است و  قطعا مشارکت دستگاه های متولی و بنگاه های اقتصادی نقش سازنده ای را در ارتقای شاخص های سلامت ایفا خواهند کرد.

وحید رضا صمدزاده افزود: بانک ملی ایران به موازات فعالیت های خود در صنعت بانکداری، نگاهی ویژه نیز به مشارکت های اجتماعی و امور عام المنفعه در سطح جامعه دارد و در این بین بیشترین تمرکز بانک در حوزه سلامت و آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: در آینده ای نزدیک شاهد مشارکت بانک ملی ایران در ساخت دو پایگاه اورژانس بین جاده ای با اختصاص مبلغ دو هزار و 500 میلیارد ریال خواهیم بود.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این مراسم با تقدیر از اقدام ارزشمند بانک ملی ایران در سیستان و بلوچستان گفت: آمبولانس اهدایی ماحصل مسئولیت پذیری و توجه ویژه مدیران بانک ملی ایران در قبال سلامت مردم استان است.

سید محمد هاشمی شهری افزود: خرید و تجهیز این آمبولانس به امکانات پیشرفته امدادی بالغ بر 400 میلیون تومان هزینه در بر داشته که تماما از سوی اداره امور شعب بانک ملی ایران در استان پرداخت شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، این آمبولانس که مجهز به تجهیزات آی سی یو سیار (Mobile ICU ) است، به جابجایی و حمل و نقل بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه کمک خواهد کرد.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: