بازدید سفیر لبنان از موزه بانک ملی ایران

حسن محمد عباس سفیر لبنان در ایران امروز میهمان موزه بانک ملی ایران بود و از آثار، اشیاء و بخش های مختلف این موزه دیدن کرد.

  • ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ ۰۰:۰۰:۰۰
  • 11646

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، برات کریمی عضو هیات مدیره بانک نیز در جریان این بازدید، تاریخچه تاسیس بانک ملی ایران را شرح داد.

همچنین قرار شد تا سفیر لبنان کوچکترین واحد پول این کشور را برای نمایش در مجموعه اسکناس های کشورهای مختلف به موزه اهدا کند.

برگزاری نمایشگاه مشترک بین ایران و لبنان درباره فرهنگ مشترک و تعاملات فی ما بین نیز از جمله موضوعات طرح شده در بازدید امروز بود.

گفتنی است، موزه بانک ملی ایران در روز جهانی موزه نیز مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گفت.

در این روز موزه ها میزبان علاقه مندان به تاریخ بودند و درب موزه بانک ملی ایران نیز به همین مناسبت به روی دوستداران تاریخ باز بود. تعداد بازدیدکنندگان از موزه بانک ملی ایران در روز جهانی موزه بیش از هزار نفر برآورد شده است. بازدیدکنندگان در این موزه از نزدیک با تاریخ بانک ملی ایران، سیر تحول بانک و پول، اشیای قیمتی موجود و ... آشنا شدند.

موزه بانک ملی ایران در محل قدیم صندوق قرض الحسنه پس انداز این بانک، در خیابان فردوسی رو به روی سفارت آلمان واقع بوده و در آن مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ به نمایش درآمده است.

علاقه مندان و بازدیدکنندگان محترم داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 الی 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.

آلبوم تصاویر خبر
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
دیدگاه: