شنبه 08 شهريور 1393

پرسش هاي متداول

1) آيا براي نصب برنامه به فايل BMI1_1.jad نياز است؟

2) رمز عبور كه در ابتداي ورود به سيستم تعيين مي گردد ، چند رقم بايد باشد ؟

3) پس از نصب برنامه ليست سرويسها به صورت كامل نمايش داده نمي شود؟

4) آيا رمز حساب همان رمز دوم (رمز اينترنتي ) مي باشد؟

5) رمز دوم (رمز اينترنتي ) چيست و چگونه دريافت مي گردد؟

6) نحوه تهيه رمز حساب به چه صورت مي باشد؟

7) در صورتيكه رمز حساب فراموش شده چه بايد كرد؟

8) در صورت داشتن چند شماره حسا ب مي توان همه آنها را تعريف كرد؟ و كدام بعنوان حساب پيش فرض انتخاب مي شود؟

9) براي دريافت رمز حساب از طريق برنامه همراه بانك به چه اطلاعاتي نياز است ؟

10) آيا در صورت نصب نسخه جديد برنامه بايد كليه تنظيمات (حسابها ، سرويس ها و..) مجدداً وارد شود؟

11) آيادر صورت تعويض گوشي موبايل و نصب برنامه بايد كليه تنظيمات (حسابها ، سرويس ها و..) مجددا وارد شود ؟

12) در صورت تعويض سيم كارت چگونه مي توان از اطلاعات ثبت شده گذشته استفاده نمود ؟

13) گزينه انتقال حساب به سيم كارت فعلي چه كاربردي دارد ؟

14) گزينه انتقال حساب به سيم كارت فعلي چه كاربردي دارد ؟

15) بروز رساني اطلاعات حساب چه كاربردي دارد ؟

16) آيا رمز حساب دريافتي را مي توان تغيير داد ؟

17) گزينه صورتحساب چند تراكنش را نمايش مي دهد ؟

18) آيا انتقال وجه بين حسابهاي ساير بانكها موجود است ؟

19) آيا انتقال وجه بين حسابهاي مشتريان موجود است ؟

20) سقف مبلغ قابل انتقال از طريق انتقال وجه بين حسابها چه ميزان مي باشد ؟

21) چرا انتقال وجه بين حسابهاي يك مشتري با موفقيت انجام نمي شود ؟

22) در صورت استفاده از گزينه استعلام چك پيام "شماره چك متعلق به اين حساب نمي باشد" دريافت مي شود ؟

23) امكان خريد شارژ چه سيم كارتهايي موجود است؟

24) سرويس هاي يك طرفه چه كاربردي دارد ؟

25) چه سرويس هايي را مي توان به عنوان سرويس يك طرفه انتخاب نمود ؟

26) گزينه سه تراكنش آخر در منوي سرويس هاي يك طرفه چه كاربردي دارد ؟

27) گزينه تراكنشهاي خاص در منوي سرويس هاي يك طرفه چه كاربردي دارد ؟

28) گزينه بيش از مبلغ خاص در منوي سرويس هاي يك طرفه چه كاربردي دارد ؟

29) زمان ارسال پيام مربوط به سرويس هاي يك طرفه چه زماني مي باشد آيا Online است يا به صورت batch انجام مي شود ؟

30) در صورت عدم تمايل به دريافت پيام هاي سرويس يك طرفه آيا مي توان آنرا غير فعال كرد ؟

31) تاريخ انقضاي سرويس هاي يك طرفه به چه معني مي باشد ؟

32) آيادر صورت نصب نسخه جديد برنامه همراه بانك و يا تعويض گوشي اطلاعات سرويس ها از بين مي رود ؟

33) در صورت تعويض سيم كارت آيا مي توان سرويس هاي يك طرفه تعريف شده در سيم كارت قبل را بروز رساني كرد ؟

34) آيا پس از نصب برنامه امكان تغيير زبان وجود دارد ؟

35) آيا امكان تغيير رمز ورود به برنامه وجود دارد ؟

36) آيا امكان اضافه كردن شماره هاي مركز پيام كوتاه در سيستم وجود دارد ؟

37) بازگشت به تنظيمات اوليه چه كاربردي دارد ؟

38) چگونه نسخه برنامه و تاريخ انتشار آن را مي توان استخراج كرد ؟

39) همراه بانك ملی چه خدماتی ارائه می دهد؟

40) اگر در همراه بانک ملی برای ورود به نرم افزار، عدد ورودی را نپذیرد، علت چیست؟

41) نحوه تهيه رمز حساب در همراه بانک به چه صورت مي باشد؟

42) در صورتيكه رمز حساب فراموش شده چه بايد كرد؟

43) آیا در صورت داشتن چند شماره حساب مي توان همه آنها را تعريف كرد؟ و كدام بعنوان حساب پيش فرض انتخاب مي شود؟

44) در صورت تعويض سیم کارت چه اقدامی باید کرد؟

45) رمز عبور كه در ابتداي ورود به سيستم تعيين مي گردد، چند رقم بايد باشد؟

46) پس از نصب برنامه ليست سرويسها به صورت كامل نمايش داده نمي شود؟

47) آیا انتقال وجه به بانک های دیگر از طریق همراه بانک امکان پذیر است؟ سقف آن چقدر است؟

48) چگونه می توان به همه حسابهای خود در همراه بانک دسترسی داشت؟

49) چرا در همراه بانک پیام می دهد هیچ مشتری با این مشخصات ثبت نشده است؟

50) آیا در همراه بانک انتقال کارت به کارت داریم؟

51) همراه بانک را توسط شعبه فعال کرده ام ولی هنوز پیغام می دهد باید به شعبه مراجعه کنید؟

52) آیا فعال سازی همراه بانک از هر شعبه ای امکان پذیر است یا باید حتماً به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه کرد؟

53) اگر رمز ورود به برنامه همراه بانک در موبایل را فراموش کنیم باید چه کنیم؟

54) زمان ارسال پیام تراکنش ها در سرویس های یکطرفه همراه بانک چگونه است؟

55) آیا امکان خرید شارژ از طریق همراه بانک وجود دارد؟

56) آیا می توان همراه بانک را از طریق بولوتوث نصب کرد؟

57) همراه بانک را نصب کرده ام و شعبه هم فعالش کرده اما غیرفعال شده یا پیامی دریافت نمی کنم؟

58) اگر سرویس یک طرفه منقضی شود چه باید کرد؟


1) آيا براي نصب برنامه به فايل BMI1_1.jad نياز است؟

فایل BMI1_1 از فایل‌های نصب اولین نسخه نرم‏افزار همراه بانک می‏باشد و به اطلاع می‏رساند فایل‌های با پسوند jad جهت واسط نرم‏افزار نصب نرم‏افزار بر روی یک سری گوشی‌های خاص از قبیل موتورولا و سامسونگ می‏باشد و جهت نصب نسخه نهایی نرم‏افزار می‏بایست از فایل BMI2_1.jad در کنار یکی از فایل‌های BMI2.1.jar یا BMI2.1-Toach.jar بهره برد.




2) رمز عبور كه در ابتداي ورود به سيستم تعيين مي گردد ، چند رقم بايد باشد ؟

رمز عبور اولیه از 3 تا 9 رقم می‌تواند تعیین گردد، فقط باید در نظر داشت که نرم‏افزار از پذیرش رمزهای ساده مثل 1111 یا 1234 اجتناب می‌نماید.




3) پس از نصب برنامه ليست سرويسها به صورت كامل نمايش داده نمي شود؟

پس از نصب برنامه لیست سرویس‌‏ها به صورت کامل نمایش داده می‌شود ولی تا قبل از فعال شدن و ثبت حساب‌‏ها امکان دسترسی به گزینه‌های موصوف غیرفعال می‌باشد




4) آيا رمز حساب همان رمز دوم (رمز اينترنتي ) مي باشد؟

خیر. رمز حساب رمزی است که یا توسط گزینه 6 تلفن بانک قرائت می‌گردد و یا توسط نرم‏افزار همراه بانک درخواست گردیده و در پاسخ از سوی سرور همراه بانک برای مشتری ارسال می‌گردد.




5) رمز دوم (رمز اينترنتي ) چيست و چگونه دريافت مي گردد؟

رمز دوم (رمز اینترنتی) رمزی است که برای خریدهای اینترنتی و بدون حضور فیزیکی کارت صورت می‌پذیرد و در درگاه‌های پرداخت اینترنتی و یا تلفنبانک مورد استفاده قرار می‌گیرد که توسط استفاده از گزینه عملیات رمز در دستگاه‌های خودپرداز دریافت می‌گردد.




6) نحوه تهيه رمز حساب به چه صورت مي باشد؟

نحوه تهیه رمز حساب -از طریق تلفنبانک با درج شماره کارت و رمز دوم کارت و انتخاب گزینه 6 سامانه تلفنبانک -از طریق نرم‏افزار همراه بانک و ورود به گزینه دریافت رمز حساب و درج شماره کارت و رمز دوم کارت و ارسال آن به سرور نرم‏افزار همراه بانک -از طریق گزینه Teller 430 شعبه




7) در صورتيكه رمز حساب فراموش شده چه بايد كرد؟

در صورت فراموش شدن رمز حساب می‌توان از طریق بند فوق مجدداً آن را بازیابی و استفاده نمود




8) در صورت داشتن چند شماره حسا ب مي توان همه آنها را تعريف كرد؟ و كدام بعنوان حساب پيش فرض انتخاب مي شود؟

در صورت داشتن چند حساب می‌توان تمام آنها را تعریف نمود، لیکن در ابتدا اولین حساب به عنوان پیش‌فرض تعیین می‌گردد. ولی با ورود به گزینه تعیین حساب پیش‌فرض از منوی حساب‌ها می‌توان حساب دیگری را به عنوان پیش‌فرض تعیین نمود.




9) براي دريافت رمز حساب از طريق برنامه همراه بانك به چه اطلاعاتي نياز است ؟

از طریق بند 122قابل بهره‌برداری است.




10) آيا در صورت نصب نسخه جديد برنامه بايد كليه تنظيمات (حسابها ، سرويس ها و..) مجدداً وارد شود؟

خیر. درصورتی که قبلاً از نسخه دیگری از نرم‏افزار همراه بانک ملی استفاده می‌شده‌است فقط نیاز است که از منوی حساب‌های گزینه بروزرسانی اطلاعات حساب‌‏ها انتخاب شود.




11) آيادر صورت تعويض گوشي موبايل و نصب برنامه بايد كليه تنظيمات (حسابها ، سرويس ها و..) مجددا وارد شود ؟

در صورت تعویض سیم‌کارت لازم است از منوی حساب‌‏ها گزینه انتقال حساب‌‏ها به سیم کارت فعلی انتخاب گردد و برای سرویس‌های یک طرفه نیز یک بار گزینه انتقال سرویس‌‏ها به سیم‌کارت فعلی از منوی سرویس‌های یک طرفه انتخاب و اجرا گردد.




12) در صورت تعويض سيم كارت چگونه مي توان از اطلاعات ثبت شده گذشته استفاده نمود ؟

از طریق بند 126 قابل استفاده می‌باشد.




13) گزينه انتقال حساب به سيم كارت فعلي چه كاربردي دارد ؟

توجه به بند 127




14) گزينه انتقال حساب به سيم كارت فعلي چه كاربردي دارد ؟

توجه به بند127.




15) بروز رساني اطلاعات حساب چه كاربردي دارد ؟

توجه به بند 126.




16) آيا رمز حساب دريافتي را مي توان تغيير داد ؟

بله. توجه به بند 122




17) گزينه صورتحساب چند تراكنش را نمايش مي دهد ؟

سه تراكنش آخر را نمايش مي دهد .




18) آيا انتقال وجه بين حسابهاي ساير بانكها موجود است ؟

بله. وجود دارد با استفاده از کد شبای حساب مقصد




19) آيا انتقال وجه بين حسابهاي مشتريان موجود است ؟

بله. انتقال وجه بین حساب‌های یک مشتریان نیز وجود دارد.




20) سقف مبلغ قابل انتقال از طريق انتقال وجه بين حسابها چه ميزان مي باشد ؟

در حال حاضر انتقال وجه بین حساب‌های یک مشتری بدون محدودیت سقف انتقال وجه به حساب‌های دیگران دارای سقف انتقال وجه 5.000.000 ريال می‏باشد.




21) چرا انتقال وجه بين حسابهاي يك مشتري با موفقيت انجام نمي شود ؟

در نسخه 2.1 پس از اعمال احراز هویت الکترونیکی جهت فعال‌سازی تراکنش‌های مالی در شعبه انتقال وجه بین حساب‌های یک مشتری صورت می‌پذیرد.




22) در صورت استفاده از گزينه استعلام چك پيام "شماره چك متعلق به اين حساب نمي باشد" دريافت مي شود ؟

در صورتی که شماره چک اعلامی مربوط به مشتریان نباشد یا خارج از فرمت اعلامی نرم‏افزار درج گردد ممکن است چنین پیام اخطاری دریافت شود.




23) امكان خريد شارژ چه سيم كارتهايي موجود است؟

امکان خرید شارژ سیم‌کارت ایرانسل و همراه اول و تالیا وجود دارد.




24) سرويس هاي يك طرفه چه كاربردي دارد ؟

سرویس‌های یک طرفه جهت اعلام تراکنش‌هایی که بر روی حساب مشتری در طی روز صورت پذیرفته (سه تراکنش آخر) و تراکنش‌های خاص مانند واریز حقوق و واریز سود سهام و ... و تراکنش‌هایی که بر روی حساب مشتری بیش از مبلغ خاص را اعلام می‌نماید.




25) چه سرويس هايي را مي توان به عنوان سرويس يك طرفه انتخاب نمود ؟

به بند 140توجه شود.




26) گزينه سه تراكنش آخر در منوي سرويس هاي يك طرفه چه كاربردي دارد ؟

به بند 140توجه شود.




27) گزينه تراكنشهاي خاص در منوي سرويس هاي يك طرفه چه كاربردي دارد ؟

به بند 140توجه شود.




28) گزينه بيش از مبلغ خاص در منوي سرويس هاي يك طرفه چه كاربردي دارد ؟

به بند 140توجه شود.




29) زمان ارسال پيام مربوط به سرويس هاي يك طرفه چه زماني مي باشد آيا Online است يا به صورت batch انجام مي شود ؟

در حال حاضر Online نمی‌باشد و در آخر وقت اداری حدود ساعت 16:30 ارسال می‏گردد. البته امکان دریافت پیامک به صورت Online نیز توسط این اداره در دست پیگیری می‏باشد.




30) در صورت عدم تمايل به دريافت پيام هاي سرويس يك طرفه آيا مي توان آنرا غير فعال كرد ؟

با نصب نسخه 2.5 نرم‏افزار همراه بانک با ورود به گزینه حذف سرویس یک طرفه در منوی سرویس‌های یک طرفه این امکان میسر می‏باشد.




31) تاريخ انقضاي سرويس هاي يك طرفه به چه معني مي باشد ؟

تاریخ انقضای سرویس یک طرفه به این معنی می‏باشد که پس از تاریخ انقضاء دیگر پیامکی از سوی بانک در قالب سرویس یک طرفه ارسال نمی‌شود مگر اینکه پس از انقضای این سرویس مجدداً سرویس موصوف تمدید گردد.




32) آيادر صورت نصب نسخه جديد برنامه همراه بانك و يا تعويض گوشي اطلاعات سرويس ها از بين مي رود ؟

در صورت نصب نسخه جدید بهتر است قبل از نصب نرم‏افزار قبلی پاک شود و پس از نصب، گزینه بروزرسانی حساب‌‏ها از منوی حساب‌‏ها اجرا




33) در صورت تعويض سيم كارت آيا مي توان سرويس هاي يك طرفه تعريف شده در سيم كارت قبل را بروز رساني كرد ؟

با نصب نسخه 2.5 نرم‏افزار توسط گزینه انتقال به سیم‌کارت فعلی از منوی سرویس‌های یک طرفه این امکان وجود دارد.




34) آيا پس از نصب برنامه امكان تغيير زبان وجود دارد ؟

بله. در قسمت تنظیمات با ورود به انتخاب زبان امکان تغییر زبان برنامه فراهم می‏باشد.




35) آيا امكان تغيير رمز ورود به برنامه وجود دارد ؟

بله. در قسمت تنظیمات با ورود به انتخاب تغییر رمز عبور برنامه فراهم می‏باشد.




36) آيا امكان اضافه كردن شماره هاي مركز پيام كوتاه در سيستم وجود دارد ؟

خیر. امکان اضافه کردن شماره‌های مرکز پیام کوتاه در سیستم وجود ندارد.




37) بازگشت به تنظيمات اوليه چه كاربردي دارد ؟

بازگشت به تنظیمات اولیه در این نرم‏افزار به این منظور است که مشتری وقتی می‌خواهد تنظیمات نرم‏افزار را پاک نموده و یا زمانی که بخواهد گوشی خود را بفروشد یا به دیگری واگذار نماید از این گزینه استفاده می‌نماید.




38) چگونه نسخه برنامه و تاريخ انتشار آن را مي توان استخراج كرد ؟

با انتخاب گزینه درباره ... در منوی اصلی از نسخه برنامه و تاریخ انتشار آن می‌توان آگاهی پیدا نمود.




39) همراه بانك ملی چه خدماتی ارائه می دهد؟

دريافت مانده حساب، دريافت سه گردش آخر، انتقال وجه، اعلام مفقودی کارت، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات، خرید شارژ و استعلام چك و همچنين ارائه سرويس هاي يكطرفه شامل ارسال سه تراكنش آخر، اعلام تراكنش هاي بيش از يك مبلغ معين و تراكنش هاي خاص




40) اگر در همراه بانک ملی برای ورود به نرم افزار، عدد ورودی را نپذیرد، علت چیست؟

این مشکل مربوط به نرم افزار است که باید نرم افزار عوض شود.




41) نحوه تهيه رمز حساب در همراه بانک به چه صورت مي باشد؟

ورود به نرم افزار همراه بانک ←انتخاب منوی دریافت رمز حساب ← درج شماره کارت و رمز دوم کارت و ارسال آن به سرور نرم‏افزار همراه بانک. همچنین از طریق تلفن بانک و اعلام شماره کارت و رمزدوم کارت و اخذ رمز حساب از گزینه مربوطه .




42) در صورتيكه رمز حساب فراموش شده چه بايد كرد؟

می توان از همان منوی دریافت رمز حساب - درج شماره کارت و رمز دوم کارت و ارسال آن به سرور نرم‏افزار همراه بانک رمز جدید تهیه کرد. شعبه و تلفنبانک نیز این قابلیت را دارند.




43) آیا در صورت داشتن چند شماره حساب مي توان همه آنها را تعريف كرد؟ و كدام بعنوان حساب پيش فرض انتخاب مي شود؟

بله امکان پذیر است. لیکن در ابتدا اولین حساب به عنوان پیش‌فرض تعیین می‌گردد. ولی با ورود به گزینه تعیین حساب پیش‌فرض از منوی حساب‌ها می‌توان حساب دیگری را به عنوان پیش‌فرض تعیین نمود. لازم به ذکر است که باید حسابها همه با یک شماره مشتری باشند یعنی همراه بانک فقط به یک شماره مشتری سرویس می دهد.




44) در صورت تعويض سیم کارت چه اقدامی باید کرد؟

در صورت تعویض سیم‌کارت لازم است از منوی حساب‌‏ها گزینه انتقال حساب‌‏ها به سیم کارت فعلی انتخاب گردد و یک بار هم بروز رسانی می کنیم. برای سرویس‌های یک طرفه نیز یک بار گزینه انتقال سرویس‌‏ها به سیم‌کارت فعلی از منوی سرویس‌های یک طرفه انتخاب و اجرا گردد.




45) رمز عبور كه در ابتداي ورود به سيستم تعيين مي گردد، چند رقم بايد باشد؟

رمز عبور اولیه از 3 تا 9 رقم می‌تواند تعیین گردد، فقط باید در نظر داشت که نرم‏افزار از پذیرش رمزهای ساده مثل 1111 یا 1234 اجتناب می‌نماید.




46) پس از نصب برنامه ليست سرويسها به صورت كامل نمايش داده نمي شود؟

زیرا تا قبل از فعال شدن و ثبت حساب‌‏ها امکان دسترسی به گزینه‌های موصوف غیرفعال می‌باشد




47) آیا انتقال وجه به بانک های دیگر از طریق همراه بانک امکان پذیر است؟ سقف آن چقدر است؟

بلی - از طریق قسمت پایا و با شماره شبای حساب مقصد امکان پذیر است. سقف مجموع انتقال وجه با همراه بانک 5 میلیون ریال در روز می باشد.




48) چگونه می توان به همه حسابهای خود در همراه بانک دسترسی داشت؟

همراه بانک نیز مانند سبا براساس شماره مشتری عمل می کند. باید مشتری از طریق شعبه یکسان سازی شماره مشتری را انجام دهد.




49) چرا در همراه بانک پیام می دهد هیچ مشتری با این مشخصات ثبت نشده است؟

باید به شعبه مراجعه و فرم احراز هویت پر شود. شعبه نیز باید منوی d43 را فعال کند. 48 ساعت بعد همراه بانک مشتری فعال می شود.




50) آیا در همراه بانک انتقال کارت به کارت داریم؟

خیر فقط انتقال از طریق حساب انجام می شود.




51) همراه بانک را توسط شعبه فعال کرده ام ولی هنوز پیغام می دهد باید به شعبه مراجعه کنید؟

شعبه باید ابتدا غیرفعال سازی و پس از دو روز فعال سازی انجام دهد.




52) آیا فعال سازی همراه بانک از هر شعبه ای امکان پذیر است یا باید حتماً به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه کرد؟

از هر شعبه ای امکان پذیر است




53) اگر رمز ورود به برنامه همراه بانک در موبایل را فراموش کنیم باید چه کنیم؟

مشتری باید نرم افزار همراه بانک را پاک کرده و دوباره نصب کند.




54) زمان ارسال پیام تراکنش ها در سرویس های یکطرفه همراه بانک چگونه است؟

بصورت آنلاین است و تا ساعت 16/30 ارسال می گردد.




55) آیا امکان خرید شارژ از طریق همراه بانک وجود دارد؟

بله - امکان خرید شارژ ایرانسل - همراه اول - تالیا وجود دارد




56) آیا می توان همراه بانک را از طریق بولوتوث نصب کرد؟

بله - ولی احتمال بروز نقص دور از انتظار نیست. باید از طریق سایت بانک ملی و کابل رابط اقدام به نصب کرد.




57) همراه بانک را نصب کرده ام و شعبه هم فعالش کرده اما غیرفعال شده یا پیامی دریافت نمی کنم؟

مشتری همراه بانک دیگری روی گوشی نصب کرده است. که باید همه همراه بانکها را از گوشی پاک کند بعد دوباره همراه بانک ملی را نصب و اجرا کند. زیرا همراه بانک ملی با اکثر بانکهای دیگر در تعارض است.




58) اگر سرویس یک طرفه منقضی شود چه باید کرد؟

باید از منوی سرویس های یک طرفه همراه بانک گزینه ثبت سرویس ها را انتخاب و یکی از سه حالت سرویس های یک طرفه ( سه تراکنش آخر - تراکنش های خاص - تراکنش های بیش از مبلغ خاص) را انتخاب و فعال می کنیم.




درگاه خدمات بانک ملی ایران
سيستم ايميل بانك ملي PodCast