نکات امنیتی استفاده از همراه بانک ملّی

دوشنبه 26 شهريور 1397
به منظور استفاده مناسب و ایمن از سامانه همراه بانک ملّی، به نکات زیر توجه فرمایید:

• نرم افزار همراه بانک ملّی را تنها از طریق مراجعه به وب سایت اینترنتی بانک ملّی ایران www.bmi.ir دریافت نمایید.

• به هیچ عنوان نرم افزار را از روش های دیگر نظیر بلوتوث (Bluetooth) خارج از شعب بانک ملّی، اینفرارد (Infrared)، سایر سایتهای اینترنتی، پست الکترونیک و ... دریافت ننمایید.

• به هیچ وجه رمزهای خود (رمز حساب، رمز اول و دوم کارت و رمز ورود به نرم افزار همراه بانک) را در اختیار دیگران قرار نداده و آنها را بروی گوشی تلفن همراه خود ذخیره ننمایید. همچنین به منظور افزایش امنیت سامانه، لازم است رمز های خود را بصورت دوره ای تغییر دهید.

• جهت افزایش ضریب امنیت و کارایی سامانه، بصورت دوره ای از طریق گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه، تنظیمات برنامه را به حالت اولیه بازگردانید .توجه داشته باشید این عمل موجب از بین رفتن پیامهای دریافت شده موجود در صندوق پیامها و نیز اطلاعات ثبت نام حسابها و سرویس های یکطرفه می گردد، به همین علت می باید پس از انجام این عمل، حسابها و سرویس های یک طرفه خود را بروز رسانی نمایید.

• پیامهای دریافتی سامانه همراه بانک که در صندوق پیامهای برنامه قرار می گیرند را پس از خواندن، حذف نمایید.

• در مواردی که به دلایل خارج از کنترل بانک (مانند اشکال در شبکه مخابراتی) سیستم همراه بانک قادر به سرویس دهی نباشد، مسئولیتی متوجه بانک نمیباشد.

• جهت استفاده از سرویسهای مالی سامانه همراه بانک (شامل انتقال وجه به حساب دیگران، انتقال وجه بین بانکی، پرداخت اقساط تسهیلات، پرداخت قبض با حساب، خرید شارژ سیم کارت با حساب و تعیین مبلغ چک)، به یکی از شعب بانک ملّی ایران مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم فعال سازی همراه بانک اقدام نمایید. لازم به ذکر است برای استفاده از سایر سرویسهای سامانه همراه بانک، نیازی به تکمیل فرم فعال سازی در شعب بانک نیست.

• فعال سازی سرویسهای مالی همراه بانک، یک روز پس درخواست متقاضی در شعبه اعمال میگردد. اگر متقاضی فقط دارای یک حساب در بانک ملّی ایران باشد، عمل فعال سازی فقط برای همان حساب متقاضی انجام خواهد شد. اگر متقاضی دارای چند حساب با شماره مشتری یکسان در بانک ملّی ایران باشد، عمل فعال سازی برای کلیه حسابهای متقاضی انجام خواهد شد. اگر متقاضی دارای چند حساب با شماره مشتریهای متفاوت در بانک ملّی باشد، عمل فعال سازی فقط برای حساب معرفی شده در فرم فعال سازی و حسابهایی از متقاضی انجام خواهد شد که شماره مشتری آنها با شماره مشتری حساب معرفی شده در فرم فعال سازی یکسان باشد. متقاضیانی که دارای چند حساب با شماره مشتریهای متفاوت در بانک ملّی هستند، در هر زمان میتوانند فقط حسابهای مربوط به یک شماره مشتری را برای یک شماره سیم کارت فعال نمایند. این دسته از مشتریان، اگر بخواهند حسابهای مربوط به شماره های مشتری دیگر خود را در سامانه همراه بانک فعال نمایند، باید به ازای هر شماره مشتری از یک سیم کارت جداگانه استفاده نموده و فرم فعال سازی مربوطه را در شعب بانک ملّی ایران تکمیل نمایند.

• جهت غیر فعال سازی سرویسهای مالی سامانه همراه بانک، به یکی از شعب بانک ملّی ایران مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم غیر فعال سازی همراه بانک اقدام نمایید. عمل غیر فعال سازی یک روز پس از ارائه درخواست در شعبه اعمال میگردد. همچنین برای غیر فعال سازی، میتوانید یک پیامک که از چپ به راست حاوی شماره حساب و رمز حساب میباشد را از طریق هر تلفن همراهی به شماره 200044 ارسال نمایید. در این حالت عمل غیر فعال سازی در همان لحظه انجام شده و در صورت موفق بودن عمل غیر فعال سازی، پیامکی مبتنی بر تایید عمل غیر فعال سازی بروی گوشی ارسال کننده پیامک دریافت خواهید نمود.

• در صورت مفقود شدن یا سرقت گوشی و یا سیم کارت تلفن همراه، بلافاصله رمز دوم کارت خود را با استفاده از یک دستگاه خود پرداز بانک ملّی ایران و رمز حساب خود را با استفاده از سیستم تلفن بانک ملّی تغییر دهید و سیم کارت خود را از طریق مراجعه به اپراتور تلفن همراه، غیر فعال نمایید. همچنین اگر قبلا فرم فعال سازی همراه بانک را در شعبه بانک تکمیل نموده اید، با ارسال یک پیامک حاوی شماره حساب و رمز حساب به شماره 200044، سرویسهای مالی همراه بانک خود را غیر فعال نمایید.

تعداد بازدید: 923297


تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بانک ملی ایران محفوظ می باشد.
Bank Melli Iran - Copyright © 2024 rss mail