عربی
|
english
|
خانه
بام
بله
شصت
ایوا
اپلیکیشن هُپ
همکاران
پنجشنبه 9 فروردين 1403
صفحه اصلی
|
عربی
|
english
درباره ما
معرفی بانک
تاریخچه
پیام مدیرعامل
شفافیت و انتشار عمومی اطلاعات
سند راهبردی بانک
گزارشهای مالی
نمودار سازمانی و مشخصات ثبتی
اولویتهای پژوهشی
دستاوردهای بانک
مسئولیتهای اجتماعی و کمک های عام المنفعه
بناهای تاریخی بانک
برگی از تاریخ
گاه شمار تاریخ بانک ملی ایران
لوگوی بانک ملی ایران
لیست اسامی بدهکاران عمده بخش اول
لیست اسامی بدهکاران عمده بخش دوم
معرفی مدیران
هیات مدیره
هیات عامل و معاونان
مدیران امور
روسای ادارات کل
روسای ادارات امور شعب
روسای شعب مستقل
مسئولیت های اجتماعی
کمپین کارکنان
مسئولیت های اجتماعی سازمانی
زنجیره امید - کودکان، فردای ایرانند!
سیاست و خط مشی ها
منشور اخلاقی کارکنان
منشور حقوق شهروندی
خط مشی مدیریت نظام مدیریت یکپارچه
منشور کنترل داخلی
منشور کمیته عالی مدیریت ریسک
خط مشی فرهنگ ریسک
بیانیه کیفی اشتهای مطلوب ریسک
راهبرد مدیریت ریسک نقدینگی
قوانین و مقررات تطبیق، مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم
قوانین مرجع
آیین نامه ها
خط مشی قوانین و مقررات بانک ملی ایران
چارچوب رعایت قوانین و مقررات (تطبیق)
دستورالعمل های بانک مرکزی
بیانیه پذیرش و شناسایی مشتری
سیاست مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم
سیاست مدیریت تضاد منافع
نمودار فرآیند و اقدامات ج.ا.ا در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم
پیشخوان خدمات الکترونیک
سوالات متداول
جستجوی شعب
تماس با ما
هشدارهای امنیتی
اخبار
خبر
پورتال خبری بانک ملی ایران
نشریات
گزیده مطبوعات
پادکست
اطلاعیهها
اعلام نتایج چهل و سومین مرحله قرعهکشی حسابهای قرض الحسنه پسانداز
اطلاعیههای داخلی
حسابهای خاص
شماره حساب های کمیته امداد امام خمینی (ره)
پیشخوان خدمات الکترونیک
سوالات متداول
جستجوی شعب
تماس با ما
هشدارهای امنیتی
مناقصه و مزایده
واحدهای بانک
واحدهای بانک
واحدهای داخلی
واحدهای خارج از کشور
ادارات کل
بازرسی ادارات امور شعب
شعب سوئیفت
مکان یابی خودپردازها
شعب کشیک
شعب کشیک نوروزی
شعب کشیک دریافت وجوه مودیان مالیاتی
شعب صادرکننده پیوند کارت
شعب شهاب ملی
شعب باجه عصر
شعب مجهز به خودگردان
شعب مجهز دستگاه خودگردان
شعب ارزی
شعب ملی پلاس
شعب بانک آفیسر
شعب مجهز به باجه نابینایان
شعب فروشنده ارز مسافرتی
پیشخوان خدمات الکترونیک
سوالات متداول
جستجوی شعب
تماس با ما
هشدارهای امنیتی
خدمات بانکی و الکترونیک
خدمات بانکی
خدمات الکترونیک
سوالات متداول
جعاله تعمیرات واحدهای مسکونی
تعریف عقد
جعاله عبارتست از التزام شخص ( جاعل) یا کارفرما به ادای مبلغ یا اجرت معلوم(جعل) در مقابل عملی معین ، طبق قرارداد .طرفی که عمل را انجام می دهد( عامل) یاپیمانکار نامیده می شود .
شرایط متقاضی :
1-متقاضی باید مالک ملکی که قرار است تعمیرشود باشد .
2- چنانچه مالک صغیر یا غیر رشید باشد ، ولی یا قیم قانونی از طرف وی درخواست استفاده از تسهیلات بانک را بنماید و اسناد مربوط را امضاء و وجوه مربوط به تسهیلات اعطائی رادریافت دارد .
3- مالک باید ضمن ارائه تقاضای کتبی درخصوص جعاله تعمیر ملک هزینه های لازم جهت تعمیرات ضروری را نیز تعیین نماید
شرایط اعطای تسهیلات
1- حداکثر میزان تسهیلات قابل پرداخت ، مدت قرارداد برای دوران ساخت و بازپرداخت و نرخ سود مورد انتظار در هر مقطع زمانی توسط اداره مرکزی تعیین و ابلاغ می شود .
2- مدت قرارداد برای دوره تعمیر حداکثر ششماه و برای بازپرداخت حداکثر سه ساله به اقساط مساوی ماهانه تعیین می گردد .
3- متقاضی بایستی قدرت پرداخت اقساط مقرر راطبق تشخیص شعبه داشته باشد .
4- درصورتی که تعمیرات اساسی بوده و نیاز به ارائه مجوزهای لازم از طرف شهرداری محل باشد ، مجوز مذکور بایستی اخذ و در پرونده معاملاتی متقاضی نگهداری شود .
5- ملک مورد نظر بایستی شهری و در محدوده فعالیت شعبه پرداخت کننده تسهیلات باشد .
6- متقاضی از بابت تسهیلات تعمیر مسکن ( اعم از قرض الحسنه و یا تسهیلات موضوع این دستورالعمل ) هیچگونه بدهی به بانکها نداشته باشد .
7- جعل دریافتی بانک شامل منابع مصرف شده و سود مورد انتظار می باشد .
8- به منظور حسن اجرای تعهدات جاعل ( کارفرما) در خصوص پرداخت جعل واحدها موظفند براساس دستورات اداره مرکزی تضمین یا وثیقه کافی و معتبر اخذ نمایند .
9- شعبه بایستی با اخذ اطلاعات ، نسبت به حسن شهرت و اعتبار متقاضی و عنداللزوم ضامن اطمینان حاصل نماید.
10- چنانچه احراز هویت متقاضی توسط مسئولین واحدها تایید گردد، امضای مستندات و قرارداد در حضور مسئولین شعبه کفایت می نماید . ضمناً شرایط عمومی سپرده قرض الحسنه جاری را نیز بایستی امضاء نمایند .
11- برای انعقاد قرارداد در قبال اعطای تسهیلات با اخذ سفته تضمینی و در قبال وثیقه غیر منقول و سایر وثایق یا تضمینات قابل قبول بانک اقدام می نماید .
12- برگ درخواست امضاء شده بوسیله متقاضی که امضاء ذیل آن توسط شعبه گواهی شده باشد ، فتوکپی صفحه اول شناسنامه مالک و ضامن ، فتوکپی سند مالکیت ممهور به مهر تاریخ و شعبه ، فرم اخذ سفته ، یک نسخه سند انتظامی قرار داد و نسخه اضافه اسناد صادره باید در پرونده معاملاتی متقاضی نگهداری گردد .
13- قرارداد تنظیمی به همراه یک نسخه سند انتظامی زیر کلید بانک نگهداری شود .
14- اعطای تسهیلات موضوع این دستورالعمل مشمول کارکنان شاغل بانکها نمی گردد .
شرایط محصول :
ملک مسکونی
مدارک مورد نیاز و هزینه ها
مدارک مورد نیاز
:
الف ـ در صورتیکه متقاضی دارای پرونده عمومی نزد شعبه باشد
:
1- برگ درخواست تسهیلات ( با توجه به موضوع معامله برای احداث یا تعمیر مسکن) که در آن مشخصات، نوع کار ،میزان سرمایه لازم برای انجام کار ، میزان تسهیلات مورد تقاضا ، ارزش فعلی و یا ثبتی املاک موضوع معامله ، مدت انجام معامله ، نحوه تصفیه و واریز تسهیلات درخواستی و وثایق و تضمینات قید شده باشد .
2- پروانه ساخت در صورتیکه موضوع معامله احداث بنا باشد .
3- صورت برآورد هزینه های قابل قبول در معامله شامل قیمت زمین و تهیه مصالح و سایر هزینه های قابل قبول شعبه ظبق نظر ارزیاب مورد قبول بانک .
4- صورتمجلس ارزیابی هزینه های انجام شده توسط متقاضی .
5- فتوکپی اسناد یا مدارک مالکیت متقاضی ( تطبیق شده بااصل توسط شعبه ).
6-صورتمجلس ارزیابی وثایق و تضمینات معرفی شده متقاضی در صورتیکه وثیقه غیرمنقول باشد .
7- مصوبه انجام معامله.
8- قرارداد منعقده انجام معامله.
9- یک نسخه از کلیه اسناد حسابداری و انتظامی و تعهدات از بدو انعقاد قراداد تا مرحله واریز و تصفیه آن .
10- اطلاعات اخذ شده درباره متقاضی حسب مورد از طریق شعبه مربوطه .
11- صورتمجلس ارزیابی هزینه های انجام شده ناشی از تسهیلات اعطائی بانک .
12- اصل برگ امضاء مسلم الصدور متقاضی درصورتیکه قرارداد در دفاتر اسناد رسمی منعقد نشود .
13- شماره حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز و تاریخ افتتاح آن : / / 13
14- فتوکپی شناسنامه متقاضی .
15- یک قطعه آخرین عکس متقاضی .
16- سایر مدارک ومجوزهائی که به اقتضاء نوع معامله بنظر مراجع تصویب کننده و پرداخت کننده تسهیلات اخذ و نگهداری آنها ضروری باشد
هزینه های احتمالی
:
هزینه های مربوط به افزایش جعل بانک در رابطه با احتمال افزایش مدت عملیات اجرایی موضوع جعاله .