آخرین مقالات

1234

شنبه 25 مهر 1388
ريسك نقدينگي: چالش هاي مديريتي و نظارتي
نابساماني هايي كه در اواسط سال 2007 در بازار رخ داد، اهميت ويژه نقدينگي بازار را براي بخش بانكي بارز ساخته است. جذابيت نقدينگي براي بازارهاي بين بانكي و بازار محصولات ساختاربندي شده، به همراه افزايش احتمال انتقال تعهدات زير خط ترازنامه، به بالاي خط ترازنا...


دوشنبه 14 بهمن 1387
بانكداري مشاركت در سود و زيان (PLS) الگوي جديد بانكداري و را‌ه حلي براي رهايي از بحرانهاي مالي بين‌الملل
يكي از طرحهاي مطالعاتي در زمينه بانكداري اسلامي تحت عنوان مشاركت در سود و زيان (PLS) از سال 1384 در اداره تحقيقات و برنامه‌ريزي بانك ملي ايران شروع و مباحث تئوريك آن در قالب ارائه مقالات همايش‌هاي معتبر داخلي و خارجي آغازگرديد.از جمله مقالات، مي‌توان به ...


پنجشنبه 22 فروردين 1387
بانکداری الکترونیک و پول الکترونیکی
عوامل موثر در عدم ایجاد صنعت الکترونیک بعد از انقلاب اسلامی : 1- همانطور که می دانید در سال 1357 بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند مردم ایران ، ما کشوری غارت شده از طرف حکومت طاغوت و عوامل دست نشانده آنها و مخصوصا آمریکا به ارث بردیم که جبران این خسارات نی...


چهارشنبه 12 مهر 1385
هرم مشتري : خلق مشتريان پرسود و ارائه خدمت به آنان (قسمت اول)
ايده هرم مشتري با محوري شدن روزافزون روابط و خدمات در كسب و كار، سودآوري مشتريان، در مقايسه با سودآوري محصولات، از اهميت بيشتري برخوردار گشته است. در چنين محيطي، موفقيت بازار برابر است با اين كه يك بنگاه بتواند حداكثر سودي را كه مقدور است از مجموعه مشتري...


چهارشنبه 12 مهر 1385
مديريت بحران «تصميم‏گيري در شرايط بحراني»
در ساعت سه بعد از نيمه شب يكي از شب‏هاي اسفند 1364 سروان صداقت ، مسئول اداره گذرنامه فرودگاه مهرآباد مطابق شب‏هاي كشيك در حال انجام وظيفه بود. در همين زمان ، يك خانم بيمار تبعه كشور آلمان در حالي كه بر روي برانكارد قرار داشت و در حالت اغما بسر مي‏برد به ...


چهارشنبه 12 مهر 1385
كارت اعتباري خريد وفروش بدون پول نقد يا نقطه پاياني سكه و اسكناس
كارت اعتباري چيست؟ (Credit cards) در فرهنگ آكسفورد، كارت اعتباري چنين تعريف شده است: «كارتي كه بانك يا غير آن در اختيار مشتري قرار مي دهد و او مي‌تواند كالا و خدمات مورد نياز خود را دريافت كند.» بنابراين كارت اعتباري كارتي است كه بانك‏ها و مؤسسات م...


چهارشنبه 12 مهر 1385
چگونه روش مديريت خود را اثربخش كنيم
شاخص‏هاي مدير مردد و سازشكار : مدير مردد كسي است كه از رفتار وظيفه‏گرايي قوي و نيز رفتار رابطه‏گرايي قوي در موقعيتي استفاده كند كه به يكي از آنها نياز باشد و يا به هيچكدام نياز نباشد و او كسي است كه اثربخشي كمتري دارد. شخص مردد نمونه بارزي از فردي است كه...


چهارشنبه 12 مهر 1385
تعارض در سازمان
تعارض بر دو نوع است. پايه‏اي و عاطفي كه تعارض پايه‏اي غالباً به شكل عدم توافق اساسي بر سر اهداف كار و وسائل لازم براي انجام آنها رخ مي‏دهد و تعارض عاطفي مربوط به مشكلات ميان اشخاص است و از احساسات دروني آنها سرچشمه مي‏گيرد. تعارض داراي دو جنبه سازنده و مخ...


چهارشنبه 12 مهر 1385
تأثير قيمت‏گذاري خدمات بانكي بر رقابت‏پذيري بانك ها
مشتريان مي‏خواهند هزينه‏ها را بدانند. در دنياي امروز ، مشتريان همچون گذشته ديگر تابع و فرمانبردار بانك‏ها نيستند بلكه نقش قدرتمندتري يافته‏اند. از آنجا كه بانك‏ها تنها با يك محصول واحد و قابل تعويض به نام پول سرو كار دارند ، قيمت‏گذاري خدمات بانكي اهميت ز...


چهارشنبه 12 مهر 1385
جايزه اروپايي كيفيت و الگوي تعالي سازماني EFQM (قسمت دوم)
مديريت كيفيت جامع (‌TQM) توجه به ارزش‏ها و مفاهيم اصولي هشتگانه مشروحه زير را لازمه موفقيت و ايجاد بهبود مستمر سازمان‏ها مي‏داند : 1- نتيجه گرايي 2- مشتري مداري 3- رهبري و تداوم اهداف 4- مديريت مبتني بر فرايندها و واقعيت ها 5- توسعه و مشارك...


1234

تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بانک ملی ایران محفوظ می باشد.
Bank Melli Iran - Copyright © 2024 rss mail