|
شنبه 25 مهر 1388
ريسك نقدينگي: چالش هاي مديريتي و نظارتي
نابساماني هايي كه در اواسط سال 2007 در بازار رخ داد، اهميت ويژه نقدينگي بازار را براي بخش بانكي بارز ساخته است. جذابيت نقدينگي براي بازارهاي بين بانكي و بازار محصولات ساختاربندي شده، به همراه افزايش احتمال انتقال تعهدات زير خط ترازنامه، به بالاي خط ترازنا...
|
|
|
|
پنجشنبه 22 فروردين 1387
بانکداری الکترونیک و پول الکترونیکی
عوامل موثر در عدم ایجاد صنعت الکترونیک بعد از انقلاب اسلامی :
1- همانطور که می دانید در سال 1357 بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند مردم ایران ، ما کشوری غارت شده از طرف حکومت طاغوت و عوامل دست نشانده آنها و مخصوصا آمریکا به ارث بردیم که جبران این خسارات نی...
|
|
|
چهارشنبه 12 مهر 1385
هرم مشتري :
خلق مشتريان پرسود و ارائه خدمت به آنان
(قسمت اول)
ايده هرم مشتري
با محوري شدن روزافزون روابط و خدمات در كسب و كار، سودآوري مشتريان، در مقايسه با سودآوري محصولات، از اهميت بيشتري برخوردار گشته است. در چنين محيطي، موفقيت بازار برابر است با اين كه يك بنگاه بتواند حداكثر سودي را كه مقدور است از مجموعه مشتري...
|
|
|
چهارشنبه 12 مهر 1385
مديريت بحران
«تصميمگيري در شرايط بحراني»
در ساعت سه بعد از نيمه شب يكي از شبهاي اسفند 1364 سروان صداقت ، مسئول اداره گذرنامه فرودگاه مهرآباد مطابق شبهاي كشيك در حال انجام وظيفه بود. در همين زمان ، يك خانم بيمار تبعه كشور آلمان در حالي كه بر روي برانكارد قرار داشت و در حالت اغما بسر ميبرد به ...
|
|
|
چهارشنبه 12 مهر 1385
كارت اعتباري
خريد وفروش بدون پول نقد
يا نقطه پاياني سكه و اسكناس
كارت اعتباري چيست؟ (Credit cards)
در فرهنگ آكسفورد، كارت اعتباري چنين تعريف شده است: «كارتي كه بانك يا غير آن در اختيار مشتري قرار مي دهد و او ميتواند كالا و خدمات مورد نياز خود را دريافت كند.»
بنابراين كارت اعتباري كارتي است كه بانكها و مؤسسات م...
|
|
|
چهارشنبه 12 مهر 1385
چگونه روش مديريت خود را اثربخش كنيم
شاخصهاي مدير مردد و سازشكار :
مدير مردد كسي است كه از رفتار وظيفهگرايي قوي و نيز رفتار رابطهگرايي قوي در موقعيتي استفاده كند كه به يكي از آنها نياز باشد و يا به هيچكدام نياز نباشد و او كسي است كه اثربخشي كمتري دارد. شخص مردد نمونه بارزي از فردي است كه...
|
|
|
چهارشنبه 12 مهر 1385
تعارض در سازمان
تعارض بر دو نوع است. پايهاي و عاطفي كه تعارض پايهاي غالباً به شكل عدم توافق اساسي بر سر اهداف كار و وسائل لازم براي انجام آنها رخ ميدهد و تعارض عاطفي مربوط به مشكلات ميان اشخاص است و از احساسات دروني آنها سرچشمه ميگيرد. تعارض داراي دو جنبه سازنده و مخ...
|
|
|
چهارشنبه 12 مهر 1385
تأثير قيمتگذاري خدمات بانكي
بر رقابتپذيري بانك ها
مشتريان ميخواهند هزينهها را بدانند. در دنياي امروز ، مشتريان همچون گذشته ديگر تابع و فرمانبردار بانكها نيستند بلكه نقش قدرتمندتري يافتهاند. از آنجا كه بانكها تنها با يك محصول واحد و قابل تعويض به نام پول سرو كار دارند ، قيمتگذاري خدمات بانكي اهميت ز...
|
|
|
چهارشنبه 12 مهر 1385
جايزه اروپايي كيفيت و الگوي تعالي سازماني EFQM (قسمت دوم)
مديريت كيفيت جامع (TQM) توجه به ارزشها و مفاهيم اصولي هشتگانه مشروحه زير را لازمه موفقيت و ايجاد بهبود مستمر سازمانها ميداند :
1- نتيجه گرايي
2- مشتري مداري
3- رهبري و تداوم اهداف
4- مديريت مبتني بر فرايندها و واقعيت ها
5- توسعه و مشارك...
|
|
|
|